18 Reacties

3 jaar geleden

Geen ervaring mee gelukkig maar ik vind dat je het altijd goed doet. Zolang jij weet dat je kindje gelukkiger is zo doe je het altijd goed, laat de rest lekker praten. Geen kind is hetzelfde en geen opvoeding is hetzelfde.. gelukkig maar. Lekker doen wat jullie merken wat goed voor de kleine is en de rest is niet belangrijk.

3 jaar geleden

Ik herken het helemaal. Onze zoon had ook reflux, gelukkig had hij er niet zo heel veel last van en spugen deed hij niet veel. Hij wilde alleen echt veel eten. Onze zoon is alleen wel met de vacuüm geboren, waardoor hij last had van schouder. Hierdoor was hij als baby erg moeilijk met het slapen. Had een bananenhouding. Hij wilde ook alleen met ons slapen. Het zelf accepteren en niet steeds proberen om het anders te doen gaf ons veel rust. We hebben van alles geprobeerd. Ik zeg als je iets gevonden hebt wat werkt, prima. Je kind is gelukkig en dus jij gelukkig. By the way, tijdens de moeilijke periodes, zoals sprongetjes, hebben wij niet echt slapeloze nachten gehad. Ik ben zijn knuffeltje waar hij troost uit kan halen en ik raak niet zoek in bed. 🤪

3 jaar geleden

Ja zeker herkenbaar! Mensen die het zelf niet meegemaakt hebben weten er echt niets van af. De adviezen over hoe je het beter had kunnen doen of de opmerkingen van bij ons hebben we ze ook echt wel eens laten huilen moet je echt het ene oor in laten gaan en andere oor uit als die van mensen komen zonder baby met reflux. Ze bedoelen het meestal wel goed maar het kan je echt zo onzeker of boos maken. Heel goed dat je haar gevolgd hebt en nog doet! Het gaat vanzelf voorbij deze tijd en dan kijk je terug en dan was het achteraf helemaal niet lang. Wij hebben het met de oudste gehad en nu weer met de jongste, hij kan overdag gelukkig nu meestal wel zelf in slaap vallen, savonds nog niet en de nachten zijn echt drama. Als ik dan denk als het net zo lang duurt voordat hij door gaat slapen dan zijn we nu over de helft dat lijkt dan nog best lang maar ik denk toch dat het tegen die tijd achteraf nog snel vond gaan. Ook al gaat het nog langer duren voordat hij langer zal gaan slapen. Probeer te genieten van de extra knuffel momenten die je hebt en er een dag komt dat je het echt zal missen. (Zegt iemand die zelf ook vaak snakt naar een beetje rust en het zelf ook niet altijd ziet zitten)

3 jaar geleden

Reactie op Majrim66

Geen ervaring mee gelukkig maar ik vind dat je het altijd goed doet. Zolang ...
Lief en heel terrecht wat je zegt! De rest is ook echt niet belangrijk. Ik vind mijn gevoel erover dan ook niet nodig, helaas is het er wel. Verstand en gevoel gaat niet altijd samen. Dankjewel, want dit is wel precies wat ik gewoon moet blijven denken.

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik herken het helemaal. Onze zoon had ook reflux, gelukkig had hij er niet ...
Accepteren en eigen weg kiezen. Is ook echt wat nodig is voor een blije baby. Moederinstinct is er echt niet voor niks. Hahaha ja heerlijk toch, slapen en je kind heeft het fijn. Beste combi!

3 jaar geleden

Reactie op Siskas

Ja zeker herkenbaar! Mensen die het zelf niet meegemaakt hebben weten er ec ...
Fijn om de herkenning te lezen! Ja echt boos word ik ervan. 'Mama zit gewoon te overdrijven' is er eens tegen mijn baby gezegd. Ze snappen het niet en het is ook wat je zegt, veel mensen bedoelen het goed. Er zijn zoveel tips en tricks wat kan helpen bij reflux en volgens mij passen we ze allemaal toe. Het is veel werk en vaak ben je dan ook inderdaad helemaal gesloopt (elke ouder wel 😉 ) maar alles voor die kleintjes. En ik denk ook dat echt dat je achteraf vooral de mooie dingen onthoudt. Na een maand of 8 was mijn bevalling namelijk ook prachtig😝 Dankjewel voor je steun. Hopelijk voor jullie allemaal binnenkort goeie nachten!

3 jaar geleden

Mijn zoon 9 maanden had ook erge reflux alles kwam eruit. Sliep en slaapt nog steeds bij mij. Valt in slaap aan de borst dat hielp toen denk ik tegen z'n maagzuur. Na 5 bezoekjes aan de osteopaat was de reflux weg. Maar slaapt nog steeds bij mij. Gezellig toch, deze jaren zijn zo voorbij. Gewoon genieten.

3 jaar geleden

Reactie op Nathalia

Mijn zoon 9 maanden had ook erge reflux alles kwam eruit. Sliep en slaapt n ...
Wat fijn dat het zo gauw opgelost was. Dat is ook heerlijk, dat kleintje bij je laten slapen. Wat een schatje trouwens!

VRIEND

3 jaar geleden

Het onbegrip en oordelen vanuit anderen herken ik zeker. Ik merk dat ik er minder over praat, wat ik in het begin erg moeilijk vond, maar op de één of andere manier geeft het me nu juist meer rust. Minder irritaties, niet meer 'verdedigen'. Daardoor heb ik nu ook het labeltje 'ja ze is moeder geworden dus dan heeft ze geen tijd meer' op m'n voorhoofd - prima. Jammer, maar zo heb ik er ook niet zo'n zin in. Dus ik laat anderen oordelen wanneer ze die behoefte hebben. En ik kijk trots naar mezelf in de spiegel, omdat ik anderen niet oordeel, een luisterend oor kan aanbieden, m'n rust bewaar en dat ik (samen met mijn man) gewoon super goed bezig ben met m'n kleine meid. Hier is het eerste jaar is hier gewoon echt overleven 🥴

3 jaar geleden

Iedereen denkt perfect te weten wat goed is voor jouw kind. Maar jij bent de enige die dat écht weet. En als jij keuzes maakt waar jullie beide gelukkig mee zijn kun je iedereen bedanken voor hun irritante bemoeizucht en goedbedoelde adviezen, maar trek jij lekker je eigen plan. ♥️ Blijf bij jezelf

3 jaar geleden

Zo te lezen heeft je dochter ontzettend geluk met zulke liefhebbende ouders 🥰. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar laat anderen lekker kletsen. Jij weet als geen ander wat jouw kindje nodig heeft. Mensen vergeten vaak dat als ze met een vinger naar een ander wijzen er drie vingers terug wijzen. Maar erg fijn voor ‘ze’ dat zij alle wijsheid in pacht hebben...

3 jaar geleden

Reactie op CeCe82

Het onbegrip en oordelen vanuit anderen herken ik zeker. Ik merk dat ik er ...
Wat fijn dat je het zo hebt kunnen draaien naar iets positiefs! Fijn om je ervaring te lezen.

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Iedereen denkt perfect te weten wat goed is voor jouw kind. Maar jij bent d ...
Blij bij jezelf is inderdaad de mantra die we moeten herhalen als mama! Dankjewel 😉

3 jaar geleden

Zo te lezen heeft je dochter ontzettend geluk met zulke liefhebbende ouders ...
Lief! Ik ben ook wel echt trots op ons. 'Ze' zijn daarom gewoon wat minder in ons leven ;)

3 jaar geleden

Zo herkenbaar. Je doet alles voor je kind. Mensen oordelen snel. Gewoon doen waar je, je goed bij voelt. Helaas hier ook door de reflux een moeilijke slaper. Overdag gaat het steeds beter maar wel heel kort. S' nachts helaas nog vaak echt overstuur wakker. Ik weet ook dat iedereen het afraad en een oordeel heeft. Maar dan pak ik mijn man lekker bij me en slaapt hij heerlijk verder. Soms hebben ze gewoon die mama liefde nodig. Laat je niks zeggen door andere. Jullie zitten in die situatie en je doet wat goed is voor je kind

3 jaar geleden

TIP: Ons zoontje had ook reflux. Kreeg van een kennis te horen om knoflook te geven. Ik geef het als volgt: 2x in de week doe ik Knoflook in een pan en die laat ik koken. Vervolgens gebruik ik die gekookt water voor liga koekje en die geef ik dan aan hem. Sinds toen gaat het eigenlijk bij ons heel goed met spugen. Ik kan wel zeggen dat hij eigenlijk helemaaal niet meer spuugt. Hopelijk helpt dit bij jullie ook❤️

3 jaar geleden

Herkenbaar, mijn zoon had hele erge reflux, zo erg dat hij ook door maagzuur bloed ging spugen. Na weken ziekenhuis en onderzoeken bleek dat zijn eten niet goed kon doorlopen naar zijn darmen en kwam het er met grote vlagen uit. Sinds kleine operatie is het probleem opgelost. Maar jeetje wat liepen we op onze tenen, bang om hem op zijn buik neer te leggen, of anders te houden tijdens voeding. Andere voeding uitgeprobeerd. Je wordt er heel onzeker van. En ook toen allerlei adviezen, super irritant, dus vooral doen wat het beste voor jou is en je kindje is.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Herkenbaar, mijn zoon had hele erge reflux, zo erg dat hij ook door maagzuu ...
Wat pittig! Arm ventje. Heel fijn dat het opgelost is! Ik blijf mij verwonderen over iedereen die het 'beter weet'.