26 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Je punt is duidelijk, alhoewel het een totaal ander iets is .. Goed gespre ...
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat ze iets op de markt zouden brengen als het echt heel slecht zou zijn. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling ook.

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Je punt is duidelijk, alhoewel het een totaal ander iets is .. Goed gespre ...
Haha zo dat gaat snel zeg, met 1 quote. 😉 Zowel Voedingscentrum als mijn cb raad het af. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kan-ik-veilig-rijst-en-rijstwafels-aan-mijn-kind-geven.aspx Maar die vooral je ding natuurlijk! 😊 Ieder volgt zn eigen gevoel en advies op, en dat doen we allemaal met liefde. Je hoeft niet van 1 reactie zo van je stuk te zijn hoor, het kwam uit een goed hart. 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

In dit geval klopt hun advies. Ze kunnen namelijk niet garanderen dat er bij het verbouwen van de rijst geen arseen is gebruikt. Aangezien dit in meerdere landen niet verboden is. Dus heb je geen garantie dat elk merk rijstebloem arseen vrij is. Vandaar dat het advies op deze manier verwoord is. En er staat niet op je verpakking of er bij het verbouwen van de rijst arseen is gebruikt. En daarmee ook niet op je ingrediënten lijst. In dit geval zou ik voedingscentrums waarschuwing ter harte nemen.

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Je punt is duidelijk, alhoewel het een totaal ander iets is .. Goed gespre ...
Wat voor verklaring gaf Olvarit hiervoor als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Wat voor verklaring gaf Olvarit hiervoor als ik vragen mag?
Excuses, Nutricia gaf dit aan over Olvarit rijstebloempap. Ik geef je hier graag meer uitleg over. Dit advies wordt inderdaad gegeven vanwege arseen, met name voor rijstproducten voor volwassenen die aan kindjes worden gegeven. Goed om te weten dat de controles op babyproducten erg strikt zijn en vele malen strikter dan rijstproducten voor volwassenen. In onze fabriek worden die waarden dan ook zo laag mogelijk gehouden. De Olvarit Rijstebloem 4+ mag dan ook iedere dag gegeven worden en is daarnaast een mooie eerste stap naar de vaste voeding. Maargoed, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.. Uiteindelijk heb ik alleen maar een forum geopend met de vraag of iemand het juist in de ochtend of de avond doet! :)

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Excuses, Nutricia gaf dit aan over Olvarit rijstebloempap. Ik geef je hier ...
Helemaal mee eens iedereen moet dat doen waar ze zich goed bij voelen! Ik gaf de rijstebloem altijd in de avond, maar ken er ook die het zowel in de ochtend als de avond geven. Ook hier is het maar net wat je zelf fijn vindt denk ik