80 Reacties

4 jaar geleden

Oh ons mannetje is sinds gisteren 14 weken. Hij is geboren op 6 februari

4 jaar geleden

Voor een borstvoeding schema kan ik je niet helpen, hier geef ik flesjes. Maar onze meid lag 's morgens ook altijd zonder dekens, met haar beentjes stampte ze die van haar af. Ik leg ze nu in een slaapzakje en dan pas de dekentjes erover, deze krijgt ze niet meer weg gestampt 😉

4 jaar geleden

Hi! Ook ik geef volledige bv en m’n kleine is nu 9 weken oud. Z’n laatste voeding krijgt hij om 22.30 uur bij ons op bed en hij slaapt tot 06.00 uur. Hij slaapt nu nog op onze kamer en ik gebruik oordopjes zodat ik niet elk geluidje hoor. Als er echt iets is hoor je dat er gewoon doorheen. Ben heel blij dat hij rond 06.00 uur komt want als ik straks moet werken moet ik er ook rond die tijd uit dus prima 👍🏻 Eerst kwam ie ook rond 03.00 uur dus ik teken voor 6 uur slaap achter elkaar hoor 😅 ‘S avonds baker ik hem in en heb ik een dekentje. Werkt voor ons perfect!

4 jaar geleden

Ik lees graag mee. Hier idem va 10 weken van 23:00/0:00 laatste voeding tot meestal 7:00. Sinds een week 0:00 tot Max 6:00 of zelf 3:00 snachts weer. Daarbij hebben wij haar vanaf begin ingebakerd en nu dus ook in een puckababyzak. Anders hebben we het effect van net diep in slaap wegleggen en nog geen 15 min later geluid uit de kamer dekens af ikke ben heus niet moe en ga niet meer slapen. Maar dat slaap ritme is me wat daar wil ik ook wel meer over weten.

4 jaar geleden

Jij wordt toch ook niet elke dag wakker om de zelfde tijd? Het is een baby wordt echt niet elke dag om de zelfde tijd wakker hoor. Die van mij wordt soms 6 uur wakker soms 7uur soms opeens weer 5 uur. Het is niet anders.

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 12 weken. Hij krijgt ook eind vd avond nog een laatste voeding en slaapt dan door tot in de ochtend dat varieert tussen half 7 en 8 uur. Ik krijg vaak te horen dat het enige ritme dat babies hebben geen ritme is. Ik ervaar zelf dat hij een paar dagen hetzelfde ritme heeft en dan ineens weer anders. Bij bv is het natuurlijk op vraag en aanbod, ik probeer hier mn zoontje zoveel mogelijk te volgen. Wat natuurlijk niet altijd ideaal is voor je eigen planning. Moet er wel bij zeggen dat ik nog in mijn verlof zit.

4 jaar geleden

De enige tip die ik heb is: schaf een goede slaapzak aan voor m. Dan blijft hij warm. Ik geef ook borstvoeding en heb nog een nachtvoeding. Mijn zoontje van 13 weken drinkt dan ook goed. Helaas heeft hij de gewoonte tussen 05.00 en 06.00 wakker te worden. We verlengen dat tot 07.00 uur met t speentje en dat gaat iedere dag een stukje beter. Het is maar net waar je aan gewend bent geraakt. Mijn ervaring met mijn oudste is: het schuift vanzelf weer op naar wat jij wenselijk vindt maar dat heeft even tijd nodig. De oorzaak heb ik nooit gevonden. Succes!

4 jaar geleden

Ik probeer wel echt een schema aan te houden. Hij komt zelf meestal rond 06.00 uur. Maar mijn wekker staat om 06.45 zodat hij altijd tussen 06.00 en 07.00 aangelegd wordt. Verder probeer ik hem aan de volgende tijden te houden: 06.00 uur 10.00 uur 14.00 uur 18.00 uur (laatste voeding voordat hij naar bed gaat) 22.30 uur (nachtvoeding, ik maak hem hiervoor wakker) Soms is het net 15 of 30 min eerder of later, maar hij komt vaak zelf rond deze tijd om voeding vragen. Succes en misschien heb je er iets aan, ieder kind is anders natuurlijk!

4 jaar geleden

Misschien een idee om de laatste voeding op zijn kamer te geven (lichten gedimd en in stilte). Onze meid ligt in een slaapzak, dat is ook het advies dat hier gegeven wordt door het consultatiebureau.

4 jaar geleden

Hier geen tip, want mijn kinderen slapen allebei heel slecht en daar heb ik gewoon al geaccepteerd😁 Oudste werd tot 3 jaar iedere 2.5 u wakker s nachts. Vanaf 3 jaar slaapt hij ineens 12 uur door in zijn eigen bedje. Mijn tweede is nu 3.5 maandjes en slaapt meestal van 20.00 tot ongeveer 02.00 en dat voelt als een feest na de eerste dus ik klaag niet😁😁😁😁 Hij slaapt dus van 20 tot 2 en dan wordt hij ook om de 2.5 u wakker voor de voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Jari020

Jij wordt toch ook niet elke dag wakker om de zelfde tijd? Het is een baby ...
Nee dat snap ik. Lees op internet dat te laat naar bed doen, ook vroeger wakker betekent. Dus mijn zorg is meer dat hij niet voldoende slaap krijgt 😇 mijn schoonzus zegt dat 22:30 uur in bedje leggen te laat is en op internet lees ik verschillende dingen...

4 jaar geleden

Reactie op Mo2020

Ons zoontje is nu 12 weken. Hij krijgt ook eind vd avond nog een laatste vo ...
Dat klopt. Ik volg ook mijn zoon. Moet wel over 1,5 week beginnen, dus ben heel benieuwd hoe ik me voel aan eind van de dag..

4 jaar geleden

Hier ook borstvoeding met baby van 11 weken. Heeft ook de borst tussen 22 en 23 uur en komt trouw om 3uur en om 6uur en soms ook eerder of later. Ik wil wel met je ruilen wat dat betreft😂 Voor het wegtrappen van dekens heb je een slaapzakje. Dan heb je de dekens niet nodig ook. Succes

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

De enige tip die ik heb is: schaf een goede slaapzak aan voor m. Dan blijft ...
Ik had 1 slaapzak tijdens babyshower gekregen, alleen dat was geen succes. Zal eens verder kijken naar slaapzakken.

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Misschien een idee om de laatste voeding op zijn kamer te geven (lichten ge ...
Hebben nog geen ander licht op zijn kamer dan het 'hoofdlicht'. Toch maar snel aanschaffen om het te proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hier ook borstvoeding met baby van 11 weken. Heeft ook de borst tussen 22 e ...
Snap ik. Ben super blij gaat hij doorslaapt. Mag absoluut niet klagen. Mijn man doet dat wel 😅 ben nogal chagrijnig als ik weinig slaap haha

4 jaar geleden

Idd een slaapzak als hij lakentje wegtrapt. Ritme van een baby kan elke dag/nacht anders zijn. Mijn zoontje van 12 weken heeft vorige week ook een paar nachten doorgeslapen tot 6.30/7uur, maar na zijn inentingen van afgelopen maandag werd hij s nachts weer wakker om 03.00/04.00 uur. Vannacht weer geslapen tot 06.00. Hopelijk trekt hij het elke dag weer een beetje verder door zoals vorige week. Maar je kunt er niet op bouwen. Hier geven we ook nog borstvoeding, want heb nog verlof.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is nu 16 wkn. Wij hadden rond 11 wkn de laatste avondvoeding van 23.00 er af, maar deze verschoof naar 20.30. Ze kreeg toen steeds rond 6.00 / 10.30 / 14.30 / 18.00 en 20.30 voeding. Ze ging dan wel om 19.09 naar bed maar sliep maar een halfuurtje vaak. Nu zitten we op 4 voedingen (7.00 / 11.30 / 15.30 / 19.00), maar dat is wel een uiterste, maar onze flinke dame (bijna 8 kilo) doet het er goed op. Tips - vast avondritueel - laatste voeding in het donker en rustig, weinig prikkels. - misschien iets eerder de laatste voeding. Hoe later ze slapen, hoe eerder ze wakker worden... Misschien kun je de laatste voeding bij het slaapritueel toevoegen? -als hij echt vroeg komt, speentje. Het is echt niet altijd honger als ze wakker worden ;)

4 jaar geleden

Oh en inderdaad een slaapzakje. Dat deed bij ons echt wonderen. 2 dagen overdag mee begonnen, daarna ook s nachts. Geeft ze een beetje geborgenheid. Soms doe ik alleen nog een dun dekentje over de beentjes, zodat ze zich er niet meteen onder vandaan trappelt.

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hier ook borstvoeding met baby van 11 weken. Heeft ook de borst tussen 22 e ...
Hier hetzelfde met een baby van 10 weken. Laatste voeding +/- 21 uur. Meestal wordt ze dan rond 1 uur weer wakker. We zijn al blij als ze tot 2 uur slaapt. Ze ligt nu 1,5 week in een slaapzak. Ze moest daar wel aan wennen, dus we doen nu nog een lakentje strak eroverheen bij haar beentjes. Dat werkt erg goed.