80 Reacties

4 jaar geleden

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elkaar. Aan zijn ritme is geen touw te knopen. Overdag drinkt hij met een beetje pech meestal in de ochtend elke 2 uur en middag a 3 uur. Mijn borsten zijn er maar zoet mee.. vannacht hadden we 10 uur, 1 uur, 6 uur. Gisteren kwam hij om 11, 1, 3, 5 uur. Ik begin over 2 weken met werken.. Ik probeer snachts ook gewoon te sussen met de speen als hij begint, maar op bepaald moment zet hij t dan toch op een krijsen. Nog moeders met deze gretige drinkers die gouden tips hebben?

4 jaar geleden

Ik volg het boek “Baby in een droomritme”. En daarbij vooral de wakkertijden. Zo volg ik overdag haar ritme en in de avond gaat ze rond 20 uur naar bed. De nachten zijn heel wisselend soms komt ze om 3 uur soms slaapt ze door tot 6-7 uur. Vanaf dan sta ik weer op met haar en laat haar slapen volgens de wakkertijden. Blije baby en blije ouders ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Siem1987

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elk ...
Oeh... Dat is nog geen doorslapen inderdaad. Ondertussen niet gebroken zelf? Vind dit heel knap van je 🌹 ik ben gebroken als hij weer een keertje 's nachts komt. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik volg het boek “Baby in een droomritme”. En daarbij vooral de wakkertijde ...
Even nieuwsgierig. De wakkertijd voor deze leeftijd is 90 minuten volgens het boek toch?

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik volg het boek “Baby in een droomritme”. En daarbij vooral de wakkertijde ...
Die wakkertijden volgen hebben bij ons ook heel erg geholpen ja! Ik hou me er overdag ook echt aan.. soms denk ik van, huh moet ze nu alweer naar bed? Voor je gevoel slapen ze dan zoveel, maar ze valt wel snel in slaap, dus blijkbaar hebben ze het wel nodig! En ze is daardoor een stuk vrolijker als ze wakker is en slaapt daardoor snachts ook een stuk beter inderdaad! Daarvoor was ze Volgensmij gewoon oververmoeid savonds en sliep daardoor ook slecht snachts!

4 jaar geleden

Reactie op Siem1987

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elk ...
Hadden wij ook heel lang, en ineens was het over en slaapt ze standaard een blok van 5/6/7u per nacht! Wel bunkeren overdag om de voedingen in te halen naar mijn idee, in de ochtend en avond vaak elke 2u. Hou vol het komt goed!

4 jaar geleden

Reactie op Siem1987

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elk ...
Gewoon gelijk aanleggen bij de eerste honger signalen in plaats van speentje en proberen samen te slapen of co sleepen, zo slaap je zelf het meeste is mijn ontdekking met baby nummer twee die netjes om de twee of 3 uur drinkt snachts...

4 jaar geleden

Hier 15 weken en ook volledig bv.. Hier wordt mevrouw meestal 7 uur wakker ( van de oudere kids) of doordat ze doorgelekt is😔🥴 7:00 wakker 1x live borst andere kolven (120cc) 9:30 slapen tot 10:00 11:00 borstvoeding 12:00 slapen tot 12:30 14:00 borstvoeding 14:15 valt ze vaak aan de borst in slaap tot iets van 18:00 18:00 borstvoeding 20:00 borstvoeding dan doet ze aan de borst een kort slaapje van 30 a 15 min. En om 21:15 krijg ze een flesje van 120 cc ( wat dus sochtends gekolfd is). En soms nog even wat live drinken. 21:30 nachtslaapje in tot 7:00 dus Hierna doe ik nog 1x op de avond kort kolven meestal rond 23:00 voordat ik naar bed ga ( soms 50 cc.. soms 100cc..) Dit is dus eigenlijk overproductie want dat vries ik in ! :) maar zij ter het niet meer om te drinken omdat ze te moe is.

4 jaar geleden

Reactie op Siskas

Gewoon gelijk aanleggen bij de eerste honger signalen in plaats van speentj ...
yesss, precies! Samen slapen is de enige die mij nog in leven houdt 😂😂

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik volg het boek “Baby in een droomritme”. En daarbij vooral de wakkertijde ...
Dat boek hebben wij ook veel aan gehad! Waar ik alleen een beetje mee stoei is een vast ritme bij bv. Ons meisje van 13 weken kan op zich prima elke 3/4 uur drinken maar ze kan maar ongeveer 65 minuten wakker zijn. Daardoor laat ik haar soms korte slaapjes doen (45 min) en soms lange (1,5 of 2 uur) waarbij ze soms als ze wakker is wel voeding wil en krijgt en soms niet. Van een ritme is niet echt sprake! Soms drinkt ze na 2 uur weer en soms 4,5. Elke dag is ook anders. Een ritme hoeft niet natuurlijk, maar lijkt me wel lekker. Hoe doen jullie dat? En kunnen jullie kindjes echt 90 minuten wakker blijven? Hier ook nog nachtvoeding rond 3/4 uur trouwens!

4 jaar geleden

Reactie op emmwi

Dat boek hebben wij ook veel aan gehad! Waar ik alleen een beetje mee stoei ...
Revi's slaap houdt ik nauwelijks bij... Behalve de nacht. Dat is namelijk van bv naar bv. En die houd ik bij in een app. Hij komt om de drie uur met af een toe een uitschieter naar 4 uur of eerder 2,5uur. Dat is zijn ritme. Ik voed gewoon op verzoek. Ik eet ook wanneer ik 'honger' heb 😅 nee grapje. Ieder kind is anders zeggen ze allemaal en dan zal de hoeveelheid en de aantal keren ook anders zijn.

4 jaar geleden

Reactie op emmwi

Dat boek hebben wij ook veel aan gehad! Waar ik alleen een beetje mee stoei ...
Nee hoor, hier vaak max 60 minuten (nu 14 weken). Soms wel ineens 1.5u. Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in die schema's... maargoed ieder zn ding ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Nee dat snap ik. Lees op internet dat te laat naar bed doen, ook vroeger wa ...
De mijne gaat meestal rond half 10 naar bed en slaapt meestal door tot 6 7 maar kan soms ook eerder zijn. Ik merk inderdaad ook hoe later naar bed hoe eerder ze komen!

4 jaar geleden

Al veel tips over slaapzak, sluit ik me bij aan. Onze dochter ligt al vanaf week 2 in een slaapzakje (ze had problemen met de temperatuur dus elke laag hielp mee). Geen gedoe met dekentjes, ik vind het heerlijk. Je hebt heel simpele en heel luxe zoals ergopouch. Van die laatste ben ik fan, heb ze 4 jaar geleden gekocht voor onze zoon met heel veel eczeem dus ik wilde toen wel goede ademende slaapzakken hebben. Wat betreft de borstvoeding hadden wij ook een tijdje 22.30 uur laatste voeding en dan de eerstvolgende pas om 6 uur s ochtends, maar de afgelopen weken werd het steeds een half uurtje vroeger en nu komt onze dochter vaak ergens tussen 3 en 4. Enige wat ik probeer is er voldoende melk in te stoppen overdag 😅 maar ze is snel afgeleid tijdens het drinken nu dus ik heb wel echt het idee dat ze bijtankt in de nacht. Klinkt wel alsof je al een prima ritme hebt hoor! Ik zou me er maar een beetje aan overgeven, ze wisselen nog zo vaak van 'schema' op deze leeftijd... maar wellicht dat je er met een lekker slaapzakje al bent.

4 jaar geleden

Ons 'schema' qua voeden met onze dochter van 13 weken is grofweg: 3.30 uur 7.30 uur 11.00 uur 14.00 uur 17.00 uur (soms 18.00 uur en dan vervalt de voeding van 19.00 uur) 19.00 uur 22.30 uur Onze dame slaapt overdag meestal nog best veel, na 90 minuten is ze bijna altijd wel weer moe. Ze doet in de ochtend en middag 4 dutjes, soms een half uur, maar meestal wel anderhalf of soms 2 uur. Ze gaat rond 19 uur naar bed voor de nacht. Tijdens de voeding van 22.30 uur wordt ze meestal niet wakker. Na de nachtvoeding is ze soms wel wakker, dan leggen we haar gewoon wakker in bed en na wat gepruttel valt ze wel weer in slaap.

4 jaar geleden

Bv schema kan ik je niet mee helpen. Maar met wakker worden zonder dekentje wel. Ik sluit me namelijk bij iedereen aan, slaapzakje. Wij gebruiken nu sinds half maart een slaapzakje (van puckababy) en onze dochter blijft heerlijk warm. Ook wanneer ze besluit zich in haar slaap te gedragen als een acrobaat (ziet er echt super schattig uit🥰).

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Al veel tips over slaapzak, sluit ik me bij aan. Onze dochter ligt al vanaf ...
Soms maakt me het zo onzeker... Dan denk ik wat doe ik fout 😅 maarja ritme van de kleintjes veranderen vaak inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op Siem1987

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elk ...
Sodeju... Ik zou niet zo goed weten hoe je dat kunt doorbreken 🤨 drinkt je kindje dan ook echt veel of is het meer bij jou willen zijn? Misschien kun je eens wat kunstvoeding proberen eind van de avond om het hongergevoel wat te dempen... Heftig hoor. Hou vol, het gaat allemaal een keer over.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Soms maakt me het zo onzeker... Dan denk ik wat doe ik fout 😅 maarja ritme ...
Ja dat snap ik hoor, ik heb bij onze eerste ook veel getwijfeld. Die sliep overigens door vanaf 10 weken en ging vanaf 5 maanden weer spoken in de nacht tot na zijn eerste verjaardag. Er komt nog zoveel gedoe met ziek zijn en tandjes en weet ik veel wat. Je doet wat je denkt dat goed is, meer kun je niet doen toch :-) als je kindje groeit en blij is doe je het helemaal goed. 👍

4 jaar geleden

Wat wij nou meemaken.... Ik had gisteravond even niet zo'n zin in de late voeding van 22.30 uur dus dacht, we zien wel wanneer ze komt. Het is nu 6 uur in de ochtend en ze slaapt nog 😳 bizar... Ik kan er niet meer van slapen haha.