80 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wat wij nou meemaken.... Ik had gisteravond even niet zo'n zin in de late v ...
Ennnn lekker geslapen 😂👍🏼

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wat wij nou meemaken.... Ik had gisteravond even niet zo'n zin in de late v ...
Woooow wat heerlijk!!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wat wij nou meemaken.... Ik had gisteravond even niet zo'n zin in de late v ...
Haha... Revi had gisteren om 21:00 uur de behoefte om nog een keer te drinken in korte tijd. Dat wat hij normaal om 22:00 uur doet. Dus boven op bed in een rustige omgeving laten drinken en ja hoor, meneertje viel in slaap 🙈 ik dacht die komt rond 5 uur... Het is nu 8 uur en hij slaapt nog. Toch wel even op de camera gekeken of hij nog ademt hihi..

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Haha... Revi had gisteren om 21:00 uur de behoefte om nog een keer te drink ...
Yes!! Heerlijk voor je!

4 jaar geleden

Reactie op Siem1987

Nou dames, mijn 12 weken oude baby slaapt bij uitzondering 6 uur achter elk ...
Hier precies hetzelfde. Leg haar rond 21h op bed, ze komt dan om 23h, 1h, 3h, en vanaf 5 uur is het met geluk na Anderhalf uur actief zijn nog een beetje slapen. Ze is nu 13,5 week en dit is nog nooit anders geweest. Slaapt in een slaapzak. Ook overdag heeft ze niet veel slaap nodig. Aan de andere kant.. ze is een ontzettende blije, bijna nooit een slecht humeur (afkloppen:)), en groeit prima. Ik ben dus bang dat ons meisje niet zoveel slaap nodig heeft. Op het consultatiebureau zeiden ze ook dat ze prima gaat. Gewoon doorbikkelen dus denk ik! Heb ook laatste voeding met kv geprobeerd trouwens, en dat was hetzelfde verhaal. I feel for you 😅

4 jaar geleden

Hier gaan borstvoeding, maar mijn dochter werd ook niet wakker voor de nachtfles van 23.00 uur, maar werd ook steeds vroeger in de ochtend wakker. Ik kreeg toen de tip om de nachtfles te vervroegen, eerst 22.30, toen 22.00 uur en steeds wat eerder. Daarbij merkte ik dat ze later in de ochtend wakker werd. Ze krijgt nu haar nachtfles om 19.30 uur en slaapt door tot 07.00 uur! Achteraf had ze waarschijnlijk haar nachtslaap vroeg in de avond en is die hiermee verplaatst naar de nacht. Verder idd slaapzak. Hoop dat je er wat aan hebt

4 jaar geleden

Ons mannetje is nu 15 weken en slaapt sinds 8 weken door. We zijn met 6 weken al begonnen met een avond ritueel en schema overdag wat voor hem heel goed werkt. 7-8 fles daarna slapen tot 9/10/11 uur dat verschilt nog wel 11u fles, daarna slapen van half 1 tot half 3/3 uur 15u fles, slaap ergens in de middag wanneer hij moe is vaak half uur tot één uur. 19u fles en rond kwart voor 8 naar boven even knuffelen, pyama aan en lezen we een boekje voor Rond 22/23u krijgt hij dan nog een fles en slaapt vrij snel daarna weer tot de volgende ochtend. Wij hebben hem altijd in een slaapzakje liggen maar omdat hij heel onrustig is en het hele bed door rolt, hebben wij het lakentje van fedde & Kees aangeschaft. Dit is echt top hij slaapt zo veel rustiger en dus beter.

4 jaar geleden

Voor de onrustige slapers, een tip! Ik heb sinds kort het lakentje van Fedde en Kees gekocht en is super handig. Zit goed strak en geeft een ingebakerd gevoel aan de baby. Het is wat prijzig maar dat zijn goede inbakerslaapzakken ook :p, Voorlopig gebruik ik het nog in combinatie met een inbakerslaapzak maar de bedoeling is om het inbakeren geleidelijkaan af te bouwen. Wij zijn allesinds grote fan want na uren te staan wiegen valt onze meid vanzelf in slaap in haar bedje met dit lakentje door de druksensatie die het geeft. https://feddekees.nl/pages/baby-slaapt-slecht?keyword=fedde%20en%20kees%20nunki&gclid=EAIaIQobChMIo4jlmZTA6QIVTOd3Ch1XfAAXEAAYASAAEgK4J_D_BwE

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje.. Ik zie hier allemaal prachtige schema's voorbij komen en ik ben bezig mijn dochter (12 weken) ook in een schema te 'krijgen'. Ik heb het boek baby's in een droomritme gelezen en pak het nu op die manier aan. Probleem is dus dat ze niet goed slaapt, waardoor haar voedingen steeds op verschillende tijden zijn, namelijk steeds na een slaapje. Hoe doen jullie het als je kindje minder lang slaapt?

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje.. Ik zie hier allemaal prachtige schema's voorbij komen ...
Hier is alles ook flexibel hoor, geen strak schema. Als ze korter slaapt wacht ik gewoon met de voeding tot ze gaat mopperen. Ik mik op om de 3 uur voeden. Soms wat eerder, soms wat later. Ik ben afgestapt van het principe van altijd direct voeden na het slaapje, dat werkt niet meer bij ons. Ik gebruik het boek meer ter inspiratie en ik let op de wakkertijd.

4 jaar geleden

Ik word een beetje wanhopig met mijn slechte slaper.. De eerste weken deed ze het nog prima, maar sinds 2 a 3 weken is het slapen echt vreselijk vermoeiend. Overdag slaapt ze 30 minuten en wordt daarna weer wakker. Ze is dan niet te troosten om weer in slaap te vallen. Ook 's nachts gaat steeds slechter.. Ze komt heel moeilijk in slaap (we zijn echt een uur bezig) en meldt zich elke 3 uur 's nachts. Ze is nu 12 weken. We zijn gisteren begonnen met echt een schema erin bouwen ipv voeden en slapen op verzoek. Wat kan ik nog meer doen? Het begint echt slopend te worden nu 😢

4 jaar geleden

Ik word een beetje wanhopig met mijn slechte slaper.. De eerste weken deed ...
He wat vervelend zeg! Ik herken de korte slaapjes van 30 minuten doet die van mij ook en soms maar 4keer op 1 dag! (Vandaag voor het 1st naar de kdv voor 2 uurtjes waarvan hij 1 uur had geslapen:hoe dan!🤣) De avonden ben ik ook altijd een uur bezig maar hij slaapt gelukkig wel 11 a 12 uurtjes achter elkaar dus ik kan dan nog denken ik doe het ergens voor. Ik merk voor het avond slaapje dat hij een ritueel heel fijn vind en ik let goed op zijn signalen. Overdag heb ik losgelaten want hij is wel vrolijk. Ik denk dat je het al heel goed doet, maar kan me voorstellen dat het sloopt! Wellicht valt er voor de avond nog winst te halen door avond wat meer voeding te geven om de nacht door te komen? Of in te bakeren (zolang ze nog niet rolt van rug naar buik). En zown schema kan ook echt goed helpen bij sommige kindjes en zal even tijd kosten voordat je effect ziet. Wij gaan ook voor de laatste voeding op een vast tijdstip naar boven. Hou vol je doet het hartstikke goed💪🏼

4 jaar geleden

Ik heb een vraagje.. Ik zie hier allemaal prachtige schema's voorbij komen ...
Ik heb t boek baby in n droomritme ook liggen. Ik probeer n ritme aan te houden maar ben er ook wel flexibel in. Mijn zoontje heeft erg veel last van reflux, dus spelen in de box gebeurt voor de voeding en na de voeding nog n half uur overeind. Komt t handiger uit, dan maak hem soms iets eerder wakker of geef eerder voeding. Als mijn zoontje korter slaapt leg ik hem eerst in de box of lekker knuffelen. Krijgt hij honger dan geef k hem voeding en anders houd ik om de 4 uur aan. Tot voor kort duurde t lang voordat ik hem in slaap kreeg, dus dan liep t schema ook al weer anders. Dus gebruik t wel al leidraad maar niet heel strak. Nu gaat t bij mij ongeveer als volgt: 07.30 wakker - voeding 09.00 slapen 10.00 wakker / box / voeding 11.30 slapen 14.00 wakker / box / voeding 15.30 slapen 16.30 wakker / box / voeding 19.00 slapen 22.30 voeding 23.30 slapen

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik heb t boek baby in n droomritme ook liggen. Ik probeer n ritme aan te ho ...
Dit is ook het schema wat ik ongeveer wil aanhouden en ook wat mijn dochter zelf ongeveer aangeeft! Ik zit alleen met de wakkertijd na het laatste middagslaapje! Dat is bij ons ook ongeveer van 16:30 tot 19:00! Maar is dat dan eigenlijk niet te lang? Het komt ons wel het beste uit, aangezien we haar pas na 18 uur kunnen ophalen bij de opvang! Ik zit echt al heel lang te puzzelen met die wakkertijden, omdat ik merk dat het echt werkt als we haar op tijd weer in bed leggen! Dus wil haar niet te lang wakker houden.. lastig!!!

4 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Dit is ook het schema wat ik ongeveer wil aanhouden en ook wat mijn dochter ...
Ja k zit ook wel met het laatste middagslaapje. Soms slaapt hij in de ochtend 1,5 uur (maar wilt hij dus niet altijd) en wordt alles gedurende de dag net wat gerekt en dan komen we wel pas uit op n later dutje eind van de middag. Vandaag was t 16.45 uur pas dutje tot 17.30 uur. Dus kon hij 19.00 naar bed en zat er niet te lang tussen. Maar vaak is dat dutje bij ons ook eerder en dan heb k ook t idee dat hij te lang wakker is. Blijf dat ook lastig vinden.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ja k zit ook wel met het laatste middagslaapje. Soms slaapt hij in de ochte ...
Heb ook het boek gelezen! Heel fijn als houvast. Liep tegen hetzelfde aan eind vd middag, vind dat wel gek aan de methode. Mijn dochter kan ook zelden 90 minuten wakker zijn, meestal ongeveer een uur. Ze slaapt daarom vaak wel nog van 18:00-19:00 en dan om 20:00 echt slapen voor de nacht. En de slaapjes wisselen overdag van duur trouwens, eerste dutje van de dag is 30/45 min en dan later wel 1,5 uur en dan weer 45 min of een keer ruim 2 uur. Dus niet echt een vast ritme🤪 Gaan jullie kindjes niet heel erg huilen en slecht inslapen als ze zo lang wakker zijn? Hier is ze dan helemaal van de rel. Als het lukt zou ik het wel doen!

4 jaar geleden

Wij gaan nu de tip van Fredde en Kees proberen. Om half 5 vanochtend een lekker potje mee zitten janken met de kleine 😅. Hopelijk slaapt ze op die manier beter! Thanks voor de tip 🤞

4 jaar geleden

Reactie op emmwi

Heb ook het boek gelezen! Heel fijn als houvast. Liep tegen hetzelfde aan e ...
Ja mijn zoontje slaapt wel slechter in als hij te lang wakker blijft. Eerst zat ik altijd naar die signalen te kijken, gapen enzo. Maar dan was k dus blijkbaar altijd te laat bij hem. Zodra hij nu gaat jengelen en wegkijken gaat hij naar bed. Savond slaapt hij idd moeilijker in, misschien toch doordat er zoveel tijd tussen zit dan.. blijft lastig. Misschien voor hem ook maar n extra dutje.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ja mijn zoontje slaapt wel slechter in als hij te lang wakker blijft. Eerst ...
Ons dochtertje heeft ook moeite met inslapen als ze lang wakker is geweest daarvoor! Gelukkig geen gekrijs maar ze kan dan wel een uur lang blijven jammeren in bed. Dan is het weer even 5 minuten stil en dan weer even jammeren... maar soms gaat het ook gewoon goed!

4 jaar geleden

Reactie op Louva

Voor de onrustige slapers, een tip! Ik heb sinds kort het lakentje van Fedd ...
Hier nu ook een fedde en Kees lakentje. Mijn mannetje lag vanochtend met puckababyzak volledig onder z’n deken, schrok me kapot. Ik denk dat ik hem er zonder puckababy in leg. Hij wil zo graag op z’n vuistjes sabelen en wordt daar snachts soms wakker door. Gebruik jij nu de inbakerslaapzak nog?