80 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier nu ook een fedde en Kees lakentje. Mijn mannetje lag vanochtend met pu ...
Amai dat moet schrikken geweest zijn, lag ie onder het Fedde en Kees lakentje? Zit het strak genoeg rond de matras? Dan kunnen ze er normaal niet onder schuiven dacht ik Ik gebruik de inbakerslaapzak nog, en afwisselend de pyjama van Fedde en Kees, waarbij je de armpjes kunt vastritsen want wil afbouwen met inbakeren, maar ze is wel wat onrustiger s nachts daarmee. Binnenkort is het toch te warm om nog een pyjama aan te doen in de zomer dus zou idd eens proberen zonder puckababy, in een rompertje ofzo :)

4 jaar geleden

Reactie op Louva

Amai dat moet schrikken geweest zijn, lag ie onder het Fedde en Kees lakent ...
Oh k ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik. Hij lag onder z’n vorige dekentje, vandaar dat ik een feddeenkees ben gaan aanschaffen ;). Ik schrok me toen idd echt helemaal rot. Nog nooit zo snel de deken weggetrokken om er vervolgens een lach onder vandaan te zien gekomen gelukkig. Ik weet nog niet zo goed hoe hij reageert op t lakentje. Hij slaapt sinds gisteren ontzettend slecht, maar dat was sochtends voor ik het lakentje gehaald had al en vandaag overdag heeft hij helemaal niet geslapen :(. Heb een bedje van 70x140 en heb t lakentje voor die afmeting gekocht maar krijg t maar net rond t matrasje, zit vast op t eerste strookje klittenband. Krijg de rits ook bijna niet dicht. Als mn zoontje dus gaat groeien/wat dikker wordt kan ik t dekentje niet losser meer doen. Heb al n mail gestuurd naar feddeenkees of dit wel klopt. Heb mn zoontje er gisteren toch ook nog met de puckababy ingelegd, was toch nog even te snel zonder. Zeker nu hij z’n vuistjes continu in z’n mond wil doen.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Oh k ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik. Hij lag onder z’n vorige d ...
Hier hetzelfde! Sinds gister het lakentje erop, maar zit ontzettend strak. Onze dochter is ook nog geen fan. Vanaf 3 uur vanochtend wilde ze niet meer slapen in bedje. Heeft ook last van haar darmpjes ivm afbouwen borstvoeding, maar toch. Ik hoor graag de reactie van je mail als dat mag? Ik heb het idee dat het zo strak zit. Ben de eerste uren gisteren avond gaan checken of ze wel gewoon normaal adem kon halen..

4 jaar geleden

Vraagje: vinden jullie het niet makkelijker om de eerste 2,5 jaar een 120x60 ledikantje te hebben? Het beddengoed wat daarbij hoort kan ik ruim onder het matras stoppen en daarmee m’n meisje goed strak instoppen

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Vraagje: vinden jullie het niet makkelijker om de eerste 2,5 jaar een 120x6 ...
Ik heb er bij ander beddengoed geen problemen mee bij het bedje van 140x70. Is allemaal ruim genoeg om onder t matrasje te stoppen. Is ook gemaakt voor die afmetingen. Alleen bij t feddeenkees lakentje vind ik het raar, zou gemaakt moeten zijn voor 140x70, maar pas zo maar net, dus die gaat terug.

4 jaar geleden

Reactie op brigit911

Hier hetzelfde! Sinds gister het lakentje erop, maar zit ontzettend strak. ...
Ik heb t volgende als reactie gehad: Hi! Hier een berichtje van Fedde&Kees nav je mailtje. Het lakentje moet idd echt nog op spanning gezet worden en zou moeten passen. Kijk eens naar het volgende filmpje, doe dit na (besef wel, jouw matras is 10 cm breder dan in het filmpje, maar het principe is hetzelfde) en als je wilt kunt je wat foto’s sturen dan kijk ik vanaf dan even met je mee! Hartelijke groet frederieke Ik kan je t filmpje toesturen als je wilt hoor. Maar ik blijf t raar vinden dat t op t buitenste klittenband vastzit. Als mn zoontje dikker wordt, zou t al niet meer passen. Heb speciaal voor de afmeting van 140x70 gekozen (betaal je ook meer voor), dus snap niet dat die niet hetzelfde zit als de andere maten.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik heb t volgende als reactie gehad: Hi! Hier een berichtje van Fedde& ...
Thanks! Nou moet ik zeggen dat onze meid vannacht voor de eerste keer 5 uur aan een stuk heeft geslapen, en ook zelf in haar bedje weer inslaap viel ipv 3 keer in slaap moeten wiegen zoals gewoonlijk! Ik hoop dus dat het door het laken komt, en het doorzet. Heel veel succes ermee!

4 jaar geleden

Reactie op brigit911

Thanks! Nou moet ik zeggen dat onze meid vannacht voor de eerste keer 5 uu ...
Oh super dat het toch goed werkt bij jullie! Dat zal je nachtrust goed gedaan hebben. Ons zoontje slaapt snachts gelukkig goed aan 1 stuk, naar kruipt onder de lakens, vandaar dat ik t lakentje aangeschaft had. K ga straks maar over op n andere slaapzak zodat ik geen lakentjes meer nodig heb ;).

4 jaar geleden

Vraag over jullie ritme: Momenteel heb ik het ritme van slapen-verschonen-voeden-spelen-slapen. Dat werkt op zich prima omdat ik volledig bv geef en het dan niet erg is als ze vaker gevoed wordt omdat een slaapje korter is. Binnenkort ga ik weer werken en ga ik dus voedingen kolven en meegeven. Geven jullie op vaste tijden de voedingen of elke keer na het slaapje? En waarom die keuze? Ik vind dit nog lastig.

4 jaar geleden

Ik geef BV op verzoek en mijn zoontje (14 weken) komt gemiddeld nog 2x 's nachts. Zijn ritme is doorgaans slapen ná een voeding. Dus niet wat volgens de drie R wordt aangeraden. Maar voor hem werkt dit goed. Proberen het om te gooien was een heel drama, dus we laten het zo. (Daarbij slaap je doorgaans beter met een volle maag dus dat vind ik niet gek). Op het kinderdagverblijf doen ze het net zo en voeden ze met fles volgens mij ook op verzoek. Dus Emmab het is maar net wat jullie zelf gewend zijn te doen denk ik!

4 jaar geleden

Vraag over jullie ritme: Momenteel heb ik het ritme van slapen-verschonen-v ...
Wij houden ook dat schema aan. En de opvang ook. Wij merken dat ze het beter doet met regelmaat en routine dus vandaar dat we dit gewoon aanhouden :)

4 jaar geleden

Wij houden ook dat schema aan. En de opvang ook. Wij merken dat ze het be ...
Dus geen vaste tijden voeding?

4 jaar geleden

Dus geen vaste tijden voeding?
Als ik kijk naar vriendinnen met iets oudere kindjes dan begonnen zij pas met meer vaste tijden voeding op het moment dat hun kinderen vast voedsel gingen eten. Met tussendoortjes en dat hele riedeltje zeg maar. Dus pas vanaf ongeveer 6 maanden.

4 jaar geleden

Vraag over jullie ritme: Momenteel heb ik het ritme van slapen-verschonen-v ...
Wij hebben ook altijd voeden, spelen/knuffelen, slapen, verschonen, voeden etc aangehouden. Op kdv waar hij nu 2x is geweest, doen ze dit ook. Hij doet het super op kdv (zeggen ze 😜). Weet niet hoe hij met gewicht en groei zit, maar tot nu toe volgt hij zijn curve.

4 jaar geleden

Dus geen vaste tijden voeding?
Nee, soms is de tijd tussen de flessen ook wat korter aangezien het afhankelijk is van het dutje, wat soms heel kort is 🙈. Maar ritme/routine is voor haar belangrijker dan af en toe een fles extra.

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga voorlopig dan nog op deze manier door. Mijn dochter groeit er goed op en heeft ook baadt bij deze routine.