22 Reacties

4 jaar geleden

Supermooi ritme. Niets meer aan doen zou ik zeggen!

4 jaar geleden

Mooi ritme! Wel een lange wakkertijd. Ik houd voor mijn zoontje van 13 weken 1,5 uur aan en dat red ie vaak al niet. Maar ieder kind is anders. Geen tips, vooral zo houden!

4 jaar geleden

Een ideale ritme, vooral dat de dag begint om 6:30/7:00 uur! Wij hebben hier dezelfde ritme, maar dan zonder de voeding van 22 uur. Ik ben daar weken geleden mee gestopt. Misschien ook een tip voor jou? Bij voldoende voeding overdag, goede groei en voldoende plas/poepluiers kan je de droomvoeding prima laten vervallen..

4 jaar geleden

Ja wij zijn hier een paar dagen geleden ook gestopt met de voeding van 22.30 uur. Het werkt, zowaar... dat zou je nog kunnen proberen.

4 jaar geleden

Zou hem niet meer wakker maken om 22:30 deed ik eerst ook maar ik merkte dat ie juist vroeger kwam in de ochtend dan dat ik hem liet liggen.

4 jaar geleden

Klinkt prima toch? Zou lekker zo doorgaan als het werkt. Na een tijdje misschien die avondvoeding eraf, maar volgens mij vinden baby'tjes dat nog best een tijdje fijn tot een maand of 5 ofzo. Maar dat verschilt per baby natuurlijk

4 jaar geleden

hier precies hetzelfde ritme! en ook geen vaste ritme na zijn eerst slaapje... ik heb het al een beetje los gelaten, als hij maar tussen 19.30 en 20 h moe is en wil slapen😂😂

4 jaar geleden

Klinkt goed! Mijn beste tip die ik heb gelezen is de 'laatste avond/nachtvoeding' te skippen. Onze zoon krijgt om 21:00 uur zijn laatste voeding en slaapt dan door tot 6:00 uur. Tussen deze tijden slaapt hij in zijn bedje. Overdag en in de avond vaak bij ons of in de box. Eerder in bedje was bij ons een drama. Wij gaan nu stap voor stap zijn laatste fles vervroegen, zodat hij leert langer in zijn bedje te slapen, zonder overstuur te zijn. Onze zoon is vrijdag 12 weken oud.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde ongeveer. Teun is nu bijna 12 weken, en sliep eerst steeds om 20.00 tot 2 en dan om 6 uur weer. (Verder ongeveer hetzelfde als bij jou.) Ik heb hem nooit wakker gemaakt voor de 22 uur voeding. Ik merkte dat als ik hem om 19 en om 21 uur eten gaf, dat hij de nacht niet meer nodig had, dus sinds dat hij 8 weken is, slaapt hij van 21.00 tot 06.00 en dan wordt hij vrolijk 'spelend' wakker en haal ik hem pas half uurtje later uit bed. Ideaal ritme, vind ik.

4 jaar geleden

Ik sluit me aan bij derrest. Denk dat je schema prima is en je zou idd de avondfles kunnen laten vallen of het iig proberen. Als je zoontje meer slaap nodig heeft merk je dat echt wel. Ons schema is als volgt: 8:00 150ml, slapen zolang ze wilt 11:00 150ml 14:00 150ml, slapen zolang ze wilt 17:00 150ml douche, wassen of badje 20:00 150ml Tussendoor wat hazen slaapjes op de bank. Echter zit mijn dochter nu middenin haar sprongetje en heeft ze veel meer slaap nodig. En wilt ze dat niet meer op de bank doen. Ze slaapt nu bijna na elke voeding maar alleen omdat ze zelf aangeeft dat ze moe is. Zodra ik haar in bed leg heeft ze een glimlach van oor tot oor omdat ze weer mag slapen. Klein doornroosje🥰

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Ik sluit me aan bij derrest. Denk dat je schema prima is en je zou idd de a ...
Een vraagje. Is tussen 17.00 en 20.00 je dochtertje de hele tijd gewoon wakker wakker? Ik ben namelijk een beetje zoekende in de avond.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Een vraagje. Is tussen 17.00 en 20.00 je dochtertje de hele tijd gewoon wak ...
Nu dan niet maar meestal wel. Dat is ook vaak het moment voor het badje of ze gaat douche met papa. Maar ze doet soms wel een klein slaapje op de bank hoor. Zodra ik mijn normale werktijden weer heb verschuift alles een uur naar voren dus dst zou betekenen dat ze rond half 8 gaat slapen. Vind ik een prima tijd😊

4 jaar geleden

ik lees hier veel over ritmes enz! Misschien dat iemand een tip heeft voor mij of dat ons ritme zo oké is.. We hebben geen vaste tijden want dit lukt niet zo.. maar ze krijgt 5x 150 en dit gaat niet altijd op maar meestal wel.. alleen komt haar laatste voeding meestal zo tussen 5 en half 7 al.. Hierna gaat ze meestal op bed en wordt ze pas ergens tussen 1. en 2.00 weer wakker. Al eens een avond voeding tussen 22. en 23 u geprobeerd maar dit hielp niet. Haar lange slaap is dus in de vroege avond. Ik wil dit alleen heel graag opschuiven naar 19 al 20.00 ofzo maar dit wil maar niet lukken!

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

ik lees hier veel over ritmes enz! Misschien dat iemand een tip heeft voor ...
Ik had hetzelfde hier. Diëtiste gaf als tip om de eerste avondfles minder te geven (of meer water t.o.v. schepjes), zodat hij rond 22/23 uur nog wakker wordt van de honger en pas daarna in een diepe slaap valt. Die fles van 22/23 uur kun je dan nwar verhouding meer geven.

4 jaar geleden

Ik ben ook op zoek naar een goed ritme. Ik vind het lastig! Laten jullie je kindjes net zo lang slapen als ze zelf willen of maak je ze op gezette tijden wakker? Mijn dochter is nu 12 weken en heb echt nog geen ritme maar wil er wel aan gaan werken, ik moet over 3 weken weer werken.

4 jaar geleden

Ik ben ook op zoek naar een goed ritme. Ik vind het lastig! Laten jullie je ...
In grote lijnen heeft mijn dochter nu echt wel een vaste ritme. Mocht ze een keer in het blokje van de ochtend (8-10uur) langer willen slapen, dan laat ik haar lekker slapen. Meestal slaapt ze ‘s middags dan iets korter en als dit niet zo is maak ik haar wakker. Dan haar laatste slaapje tussen 16:00-17:30 uur (ook wakker maken als het langer duurt). Dat ze doorslaapt is soms echt aantrekkelijk, maar ik dwing mezelf om dr echt wakker te maken en de ritme te blijven houden. Heb ook gemerkt dat wanneer ze overdag TE goed slaapt, ‘s nachts wakker wordt 😐.

4 jaar geleden

De laatste voeding zoals genoemd inderdaad overslaan en die voeding verdelen over de dag? Iets meer in de andere 4 flessen of een vijfde fles erbij en de flessen korter op elkaar? Wij hebben nooit echt een avond voeding gehad. Ze krijgt hier haar laatste fles tussen 19.30 en 20.30, uurtje later in slaap en slaapt vervolgens door tot een uur of 7.30/8.00 uur. Als ze langer slaapt en er 12 uur tussen de voedingen zit maken we haar wakker en anders laten we der lekker slapen, overdag ook. Ze zal 't nodig hebben dan 😉

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

In grote lijnen heeft mijn dochter nu echt wel een vaste ritme. Mocht ze ee ...
Hier heb ik gemerkt dat ik haar nog moet helpen met het ritme door haar soms wakker te maken. Ik hou steeds een marge van 1,5 uur aan, bv 1e fles tussen 6.30-08.00, 2e fles tussen 08.45 en 10.15, 3e fles tussen 12.00 en 13.30, 4e fles tussen 15.00 en 17.00 en de laatste fles tussen 18.30 en 20.00 uur. Meestal komt ze zelf wel tussen die tijden, maar anders maak ik haar wakker. Als ik dat niet doe is ze onrustig en slaapt ze s nachts minder goed heb ik gemerkt

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Hier heb ik gemerkt dat ik haar nog moet helpen met het ritme door haar som ...
De 4e fles zit een ruimere marge in omdat ik haar dan ophaal van de opvang en niet onderweg wil voeden. Gelukkig valt ze in de auto vaak in slaap. De opvang gaat ook mee in dit schema

4 jaar geleden

Wij hebben ons ook erg aan de 3xR gehouden! Onze zoon ging rond 10 weken ook gewoon om 18.00 uur naar bed als dit zo uitkwam in zijn schema/wakkertijd, en maakte hem dan wakker voor de laatste fles. Nu zijn we een aantal weken verder en gaat hij na de laatste fles van 19.30 uur naar bed!