14 Reacties

5 jaar geleden

het kan zo zijn dat er vaatjes op je baarmoeder zijn gespronge door misschien je orgasme en daardoor vermengd met je afscheiding. ik had roze afscheiding in het begin maar niet door orgasme maar dat was wel de verklaring van de dokter en VK

5 jaar geleden

Hoeveel weken ben je nu?

5 jaar geleden

Reactie op jndln

het kan zo zijn dat er vaatjes op je baarmoeder zijn gespronge door misschi ...
Ja dat lijkt me ook de meest logische verklaring inderdaad. Maar op internet lees je veel meer dat dat tijdens het begin van de zwangerschap vaak voorkomt, en toen heb ik juist nergens last van gehad. Nu is het ineens voor het eerst gebeurd bij 21 weken en dan ga ik me toch weer zorgen maken om vroeggeboorte of iets dergelijks..

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Hoeveel weken ben je nu?
21 weken, op internet lees ik vaak dat het in het begin van de zwangerschap vaak voorkomt. Maar omdat ik nu juist al verder ben, en het nu ineens voor het eerst gebeurd vond ik dat vreemd. Nogmaals de vk gaf aan dat ik me geen zorgen moest maken maar ik vroeg me af of anderen dit herkenden op deze termijn.

5 jaar geleden

Ik heb ook roze afscheiding gehad na orgasme, maar ook penetratie. Toevallig paar dagen erna afspraak bij de gynaecoloog, die heeft gekeken en dacht dat het waarschijnlijk van de baarmoedermond is gekomen, omdat die extra doorbloed is nu. Bij mij dus niets aan de hand.

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

21 weken, op internet lees ik vaak dat het in het begin van de zwangerschap ...
Oh ja ik heb er nog nooit van gehoord of gelezen dat het later in de zwangerschap voorkomt. Misschien inderdaad een vaatje wat knapt. Als ik jou was zou ik even de vk bellen. Zolang je niet vloeit of pijn hebt zou ik me geen zorgen maken, maar wellicht dat seks afgeraden wordt? Dat heb ik wel eens gelezen. Laat je het ons weten als je meer weet? Sterkte in ieder geval!

VRIEND

5 jaar geleden

Dit heb ik ook zo af en toe, ook zonder penetratie. Inderdaad een bloedvaatje die dan knapt. In het begin maakte ik me hier ook veel zorgen om en heb de vk hier heel vaak over gebeld. Maar zolang het niet helderrood bloed met stolsels met hevige krampen zijn, maak ik me niet meer druk. Als je je zorgen blijft maken, gewoon nog een keer de vk bellen. ;)

5 jaar geleden

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, hoop dat mijn ervaring je wat kan geruststellen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit ook, juist later in de zwangerschap. Het was volgens de verloskundige niks om me zorgen over te maken, en mijn zoontje is idd kerngezond 😁

5 jaar geleden

Fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn die hetzelfde mee gemaakt hebben. Dat geeft me nog wat meer rust.

5 jaar geleden

Ik heb dat ook af en toe gehad, met helderrood bloed, wel heel weinig, alleen op het wc papier. Ik heb het soms ook nadat ik gepoept heb. Ik denk dat alles gewoon extra doorbloed en gevoelig is. Ik heb het 1 keer aan de verloskundige gevraagd, daarna niet meer.

5 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Ik begrijp dat je je zorgen maakt, hoop dat mijn ervaring je wat kan gerust ...
Als ik vragen mag, hoe lang duurde het ongeveer dat de afscheiding weer normaal van kleur was? 1 dag, 2 dagen?

5 jaar geleden

Het was meestal de volgende dag wel weer normaal.

5 jaar geleden

Het lijkt me dat het geen kwaad kan, wanneer het een klein beetje is en niet dagen aanhoudt. Sommige vrouwen verliezen gedurende de zwangerschap wat bloed tussendoor. Kan me wel voorstellen dat je er even van schrikt en je afvraagt of het kwaad kan. Mijn ervaring dat wanneer je ergens vragen of zorgen over hebt, je altijd even je verloskundigepraktijk kunt bellen. En meestal kunnen zij je gelijk geruststellen. Dus mocht je, ondanks alle antwoorden, toch nog twijfels of zorgen hebben... bel hem gewoon even! Zij zijn tenslotte expert op gebied van zwangerschap. En ook fijn als jouw zorgen weggenomen kunnen worden of ze evt bij twijfel je laten komen om te checken is ook fijn.

5 jaar geleden

Heb ik ook gehad, kan geen kwaad. Er is dan een bloedvaatje gesprongen omdat de doorbloeding verbeterd door de hormonen. Pas als het meer wordt of helderrood moet je even langs de vk. Geen zorgen!