24 Reacties

4 jaar geleden

Geen tips, ik lees mee! Hier precies hetzelfde! Overdag op schoot, slaapregrsssie is voorbij en ze is savonds en snachts slechter gaan slapen. Vannacht ieder half uur wakker geweest, heb der op een gegeven moment maar bij me gelegd.

4 jaar geleden

Goedemorgen! Wat heftig... denk je er doorheen te zijn, begint t opnieuw. Weet niet of je er wat aan hebt maar ik merkte dat wij, uit vermoeidheid waarschijnlijk, steeds niet volhielden tav de afspraken die we maakten over hoe we het aan zouden pakken. Totdat ik er helemaal klaar mee was vorige week en ook volledig opgebrand. We zijn toen het voorbeeldritme uit de gids van slaaptipsvoorbabys.nl strak gaan volgen. Gewoon de energie niet meer om af te gaan op de signalen van mn zoontje van ruim 5 maanden omdat die iedere dag wel anders leken. En het lijkt te werken.... hij slaapt weer door hoewel hij vandaag wel weer om 5 uur wakker was. Hiervoor gebruiken we dan de tips uit de earlybirds gids van dezelfde site. We hebben afgesproken dat we het minimaal een week volhouden volgens deze methode. Als het werkt: mooi, zo niet.... weer verder kijken. Maar er even niet zelf over na hoeven denken is al fijn. Heel veel succes!

4 jaar geleden

Slaaptipsvoorbabys heeft ook op YouTube uitleg over de methodes om baby’s vanaf 4 maanden zelf in slaap te laten vallen. Wij volgen hier deze methode en dat is een hele investering, waar je een hoop geduld voor nodig hebt, maar is het zeker waard. Zeker een aanrader!

4 jaar geleden

Ja heel herkenbaar. Hier ook al enkele weken terug bij af. Had er eindelijk wat ‘ritme’ in en nu helemaal niets meer. Geef hem s nachts terug voeding maar zelfs dan nog huilen bij terug leggen..

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Goedemorgen! Wat heftig... denk je er doorheen te zijn, begint t opnieuw. W ...
Fijn dat het (lijkt) te werken. Slaap doet zoveel voor een mens.. Welke gids gebruik je? Die van de early birds of 0-4 jaar?

4 jaar geleden

Reactie op Disney

Geen tips, ik lees mee! Hier precies hetzelfde! Overdag op schoot, slaapreg ...
Haar bij me leggen werkt soms wel ja maar dan ook alleen als ik half zit en haar zo in m'n armen vast heb. Mijn nek begint ook te klagen haha!

4 jaar geleden

Dit is mijn 3e en bij de vorige 2 ook rond deze leeftijd dat ze gingen spoken 's nachts bij alle 3 de regel geen pijn(tanden kramp dat huilverschil hoor ik wel) geen honger.. dan blijft het kind in bed en wij ook en ja dan kan je kind een poos jammeren en huilen maar naar 1a2 nachten slapen ze gewoon goed door(als ze overstuur raken dan even oppakken bij bed tot ze stil zijn en gelijk weer terug leggen). Maar dit is iets waar je tegen moet kunnen (allebei! )de meesten vinden het zielig maar wel altijd zeggen maar jou kinderen zijn zo handig met slapen. En zo vinden ze me ook streng en dan verbaast zijn dat ze zo goed luisteren wanneer ik nee zeg op iets🤣 en wanneer je je zo opgebrand voelt breng haar weg naar iemand(als je die mogelijkheid hebt natuurlijk) zodat jullie kunnen bijslapen. Want opgebrand word niemand gezelliger van 😘

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Slaaptipsvoorbabys heeft ook op YouTube uitleg over de methodes om baby’s v ...
Dank je wel voor de tip. Ik ga zeker even kijken!

4 jaar geleden

Reactie op julie_e

Ja heel herkenbaar. Hier ook al enkele weken terug bij af. Had er eindelijk ...
Helaas ook hier zo. Dan is ze soms het eerste half uur wel rustig maar daarna begint de drama🙄

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Dit is mijn 3e en bij de vorige 2 ook rond deze leeftijd dat ze gingen spok ...
Mijn man moet om 5.00 zijn bed uit om te werken en ik om 6.00 dus het is inderdaad pittig. Maar alles wat helpt willen we zeker proberen. Merk ook inderdaad dat we er allebei niet leuker van worden helaas

4 jaar geleden

Wat eerst ook wilde helpen is de laatste voeding ophogen. Dan was ze langer voldaan. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen aangezien op al die potten maar tot 200cc staat

4 jaar geleden

Erg herkenbaar! Hier ook bijna geen ritme, de ene keer om half 6 wakker en de volgende dag om half 9.. S nachts ook een paar keer wakker. Wij pakken op, zijn muisstil, laten alles donker en als het echt niet wilt lukken leggen wij hem weg en gaan wij weer naar bed. Na even huilen is hij ook weer moe en dan wiegen we hem zo inslaap! Heel veel succes met alles en probeer ook tussendoor (daar waar het kan) even wat me-time te hebben om te ontspannen!

4 jaar geleden

Ik gebruik het boek baby's in een droomritme. Hierbij krijg je tips over hoe je baby zelf in slaap te laten vallen zonder te laten huilen. Op het begin was het even doorzetten met allemaal precies hetzelfde doen, maar binnen een week sliep hij goed in. Na 1.5 maand is ons slaapritueel verminderd naar op bed leggen kusje en tut erin en vervolgens slaapt hij gewoon zelf in. Ben zelf nogsteeds verbaasd dat het werkt. Hieronder gaf iemand de tip jullie kleine een keertje wegbrengen en even bijslapen, ik zou die tip ook willen geven. Heel even afschalen en even bijkomen, het lijkt me namelijk erg pittig 😘

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Dit is mijn 3e en bij de vorige 2 ook rond deze leeftijd dat ze gingen spok ...
Het zal vast werken, maar ik denk dat de boodschap die je hiermee af geeft is dat mama en papa er niet zijn als hij of zij dat nodig heeft en dat hij zichzelf moet troosten. Daarnaast kan langdurig huilen zorgen voor permanente verhoogde stress niveaus, met alle gevolgen van dien. Ik heb de voorkeur voor helpen dir kleine in slaap te krijgen, zodat hij of zij leert dat hij het ook zelf kan. Mijn kleine slaapt ook goed door en ik heb het idee dat ze het vertrouwen heeft dat mama en papa er voor haar zijn als het nodig is en dat ze tegelijk geniet van de dingen die ze zelf al kan.

4 jaar geleden

Volg snuggle and dreams eens op insta heeft heel veel bruikbare tips en als je wilt kan je haar gidsen kopen☺️ Wat ik zelf doe is ook even 5 min laten huilen soms heeft ze dit nodig. Als ze hysterisch begint te huilen dan ga ik er heen.

4 jaar geleden

Reactie op KJH

Wat eerst ook wilde helpen is de laatste voeding ophogen. Dan was ze langer ...
Ik doe 210 water met 7 scheppen, daar slaapt ze lekker op door tot 7.00 uur

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Ik doe 210 water met 7 scheppen, daar slaapt ze lekker op door tot 7.00 uur ...
Na wat dingen opgezocht te hebben op internet en de tips die ik hier heb gekregen ben ik onder anderen ook de laatste voeding van 230cc gaan geven. En ze heeft dus van 19.30 tot 6.00 geslapen🤯🥳 ook ben ik er achter gekomen dat we de dutjes iets anders moeten gaan doen. Dus ik hoop met een aantal aanpassingen dat we weer richting rustige nachten kunnen gaan

4 jaar geleden

Yes wat een heerlijke nacht!! Ik hoop dat het zo blijft

4 jaar geleden

Reactie op KJH

Na wat dingen opgezocht te hebben op internet en de tips die ik hier heb ge ...
Ik ben benieuwd wat je met de dutjes bent gaan doen :-)

4 jaar geleden

Reactie op Pietje-22

Ik ben benieuwd wat je met de dutjes bent gaan doen :-)
Ik heb dus gelezen dat een ochtend dutje het liefst niet langer dan een uur mag duren. Een middag dutje max 2 uur en na 17.00 helemaal geen dutjes meer. Kiara sliep sochtends dus 2 uur, smiddags een uurtje en dan na het groentenhapje van 17.00 nog even. Maar dit schijnt dus een omgekeerd ritme te worden. Dus we proberen het nou de andere richting op te sturen. Maar, moe is moe. Ik ga niet 2 uur lang kiara wakker houden voor niks😅