64 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle2

Leggen jullie je kindje bij het slapen overdag in hun bedje of slapen ze in ...
ik leg mijn dochter overdag overal. Behalve in de nacht. Op de bank naast mij, in de box beneden, in de maxicosi, in de wandelwagen, in mijn bed. Zo leert ze slapen in verschillende omgevingen en ook verschillende bedden. Zo fijn, heb het ook met mijn zoon gedaan. We hebben naar vaste slaapmomenten toe gewerkt. In het begin was het meer, als hij maar slaapt en de nachten doorslaapt. Later pas hadden we echt vaste tijden. Op die momenten ging soms met hem weg, zodat ie onderweg in slaap viel. Tilde hem op op mijn eindbestemming en legde in een bed daar of de bank naast me. Echt heel fijn. Eindbestemmingen waren altijd schoonouders of mijn moeder.

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle2

Leggen jullie je kindje bij het slapen overdag in hun bedje of slapen ze in ...
In zijn bedje. Box is om in te spelen, bed om in te slapen.

4 jaar geleden

Reactie op sarah a

Tja het gaat mis dat ze haar fles van 180 (bijna ) nooit leegdrinkt. Ze dri ...
Sorry voor mn late reactie. Ja slim idd! Ik begon op de gegeven moment de middagflesjes ook gewoon maar 150+5 te maken. Ben wel benieuwd waarom je de fles van 22 nog geeft? Want wat gebeurd er als je deze niet geeft? Maak je de baby hiervoor wakker?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Sorry voor mn late reactie. Ja slim idd! Ik begon op de gegeven moment de m ...
Ik dacht dat ik eerst van de fles van 3.00 uur s’nachts eerst af wil en dan de fles van 22.30. Vandaag voor het eerst in haar eigen kamer ! Ik ben benieuwd of dat positief of negatief effect gaat geven. Ik wil haar s’nachts niet laten huilen omdat ik een andere peuter van nog geen 2 ook in de kamer daarnaast slaapt. Ze wordt snel wakker

4 jaar geleden

Reactie op sarah a

Ik dacht dat ik eerst van de fles van 3.00 uur s’nachts eerst af wil en dan ...
Oee spannend!! Heel veel succes ermee, hopelijk gaat het er beter op. Het geven van vier flessen hier had een positief effect op het slapen. Zo hebben wij meer de ritme erin kunnen krijgen. Tis echt een vicieuze cirkel; slapen goed? Dan drinken goed. Drinken goed? Dan slapen goed.. tjaa waar begin je dan? ‘Ze’ zeggen dat kleinere porties beter is, maar juist die dagen zijn zo chaotisch geweest hier. Succes nogmaals!!

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

5 maand oud 7:30 kletsend in bed 8:00 fles 10:00 fruit hapje 10:30 slap ...
Wij hebben ook zoon schema en dag werkt hardstikke goed, mag je nu al brood geven?

4 jaar geleden

Reactie op MaximeLuciana

Wij hebben ook zoon schema en dag werkt hardstikke goed, mag je nu al brood ...
Ik heef sinds hij 5 maand is brood. Je mag wit/licht brood geven. Geen volkoren of donker brood. Wij geven mais brood, dat mocht ook. Licht verteerbaar. Ik ben begonnen met 1/6e stukje maar hij heeft nu echt nog honger daarna dus ga nu wat meer geven.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Ik heef sinds hij 5 maand is brood. Je mag wit/licht brood geven. Geen vo ...
Was hij toen al goed bezig met zijn hapjes? Mijn dochter krijgt nog oefenhapjes. Ze grijpt wel altijd naar mijn boterham, dus ik wil er wel mee starten. Maar zo bang dat ze het niet goed wegkrijgt. Ik vraag me dus af of ze niet eerst ‘goed’ met hapjes overweg moet kunnen. Ze is nu 21 weken, dus wat leeftijd betreft wel goed denk ik.

4 jaar geleden

Was hij toen al goed bezig met zijn hapjes? Mijn dochter krijgt nog oefenha ...
Ik ben met stipt 4 maand begonnen met oefen hapjes. Eerst 1 ijsblokje groenten per keer. Hij eet goed en heeft vraag naar meer dus gaf al gauw meer.

4 jaar geleden

Dit is haar schema nu, maar wil uiteindelijk (als ze er zelf aan toe is) 1 fles afbouwen. En ze drinkt niet al haar flessen leeg btw 😊

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 5 maanden en dit is zijn schema.. 😊 de fles van 22 uur zijn we aan het afbouwen nu.

4 jaar geleden

Ik zie allemaal fijne schema's voorbij komen. Ons zoontje slaapt niet door en komt maar niet van nachtvoeding af en zijn 22 uur voeding. Schema : 6.00 uur klaar wakker 6.30 fles 90 ml (halve) 8.00 uur slapen 9.30 uur wakker/spelen 10.30 flesje 11.30 slapen 13.00 uur wakker/spelen 15.00 uur flesje 15.30/16.00 uur slapen 17.30 wakker/groente 19.00 flesje 19.30 bedtijd 22 uur fles (wordt zelf wakker) 3 uur fles 90ml (halve) Vaak tussendoor wakker. Slaapt soms wat langer s middags, meestal korter. Geen slaapkoppie hier dus

4 jaar geleden

Reactie op pvanselling

Ik zie allemaal fijne schema's voorbij komen. Ons zoontje slaapt niet door ...
Heb je al geprobeerd om de kamer helemaal donker te maken. De eerste fles een hele fles te geven en dan aan het einde van de dag misschien een halve fles te geven?

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Heb je al geprobeerd om de kamer helemaal donker te maken. De eerste fles ...
Bedankt voor t meedenken! Aardig uitgeput hier.. zijn kamertje is helemaal donker. Dat van dat flesje ga ik proberen! Hij heeft inmiddels ook ontdekt dat hij kan draaien in bed, maar weet vervolgens niet hoe hij terug moet. Nog een onderbreking van de nacht. Hij is echt een cutie, maar brult zo snel. Overdag in de box gaat ook niet soepel. Zelf spelen betekent brullen😂

4 jaar geleden

Reactie op pvanselling

Bedankt voor t meedenken! Aardig uitgeput hier.. zijn kamertje is helemaal ...
Aahh ja heel herkenbaar. Mijn schema is 07:00 wakker babbelen in bed 07:30 aankleden 08:00 fles 180+6 09:00 slapen 10:30 fruit 75 gr 12:00 fles 180+6 13:00 slapen 16:00 fles 180+6 16:30 slapen 17:30 groentehap 75gr 18:00 douchen/badje verhaaltje 18:30 slapen 20:30 fles 210+7 en 10gr rijstebloem. Misschien heb je hier iets aan😘

4 jaar geleden

Reactie op Isabelle2

Leggen jullie je kindje bij het slapen overdag in hun bedje of slapen ze in ...
Meeste slaapjes doet hij in z'n eigen bedje, behalve het slaapje van 16.30 - 17.00, deze doet hij beneden in de box, dan haal ik de mobiel (muziek ding) weg en al het speelgoed.

4 jaar geleden

Reactie op Maggy

WoW, wat een lange middagdutjes!! Hier slaapt mijn kleine overdag nauwelijk ...
Hier ook 3x dutje van 45min als ik haar in de avond nog een x probeer op bed te leggen slaapt ze gewoon niet.. Ze wacht totdat ze haar laatste fles heeft gehad en daarna gaat ze wel gelijk slapen gelukkig 😊 ga vandaag eens proberen of het werkt als ik haar tut er nog eens in doe of ze weer gaat slapen ipv haar gelijk uit bed te halen.. Maar ze ziet er gewoon zo klaarwakker uit als ze eenmaal wakker is dus hopelijk werkt het.

4 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier ook 3x dutje van 45min als ik haar in de avond nog een x probeer op be ...
Hier ook zo een hoor, die kijkt dan heel wakker maar eigenlijk is ie dan nog niet uitgeslapen. Ik probeer het slaapje altijd te rekken, als het na 15 min niet is gelukt dan haal ik hem uit bed. Wat hier vaak wel helpt is idd speen opnieuw geven en als dat niet voldoende is, even op de arm nemen en na 5 min weer in bed leggen.

4 jaar geleden

Houden jullie je allemaal strak aan de schema’s die ik voorbij zie komen? Ik ben nog heel erg zo van als ze moe is mag ze slapen. Is ze langer wakker, ook goed. Ik volg haar voornamelijk in wanneer slapen en voeden. Hebben meer van jullie dit? Of bevalt een strakker schema goed?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Houden jullie je allemaal strak aan de schema’s die ik voorbij zie komen? I ...
Wij volgen momenteel ook het ritme van onze zoon. De dagen lijken wel op mekaar maar we hebben geen stipte uren als het op slapen, eten en spelen komt. Alleen 's avonds proberen we hem iedere dag rond 19u30 in bed te krijgen, maar dat kan ook soms een uurtje uitlopen. En sommige dagen slaapt hij langer 's ochtends of heeft hij nood aan meer dutjes en dan spelen we in op zijn behoeftes. Momenteel werkt dit voor hem en voor ons. Waarschijnlijk zal dit wel veranderen wanneer ik terug ga werken maar dat zien we dan wel.