21 Reacties

3 jaar geleden

zelfde hier ook. 1 dutje lukt wel maar snachts zijn we dan vaker wakker

3 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje van bijna een jaar wordt uiterlijk 7 uur wakker. Dan gaat hij tussen half 10/10 naar bed tot 11.00/11.30. Dan vanaf 14.00/14.30 nog een uur of anderhalf uur en dan tussen 7 en half 8 slapen in de avond. Ik maak hem overigens nooit wakker overdag, gaat redelijk vanzelf zo. Dus qua ritme dus heel erg hetzelfde als bij jou alleen alles een uur vroeger. Als je vind dat ie te laat naar bed gaat in de avond en hij is nog niet toe aan 1 dutje misschien in de ochtend wat eerder uit bed? Mijn zoontje trekt 1 dutje alleen als hij om 8.00 of later wakker wordt (zelden) en dan echt om 7 uur in bed ligt in de avond.

3 jaar geleden

Onze dochter 11.5 maand doen we het zo: 8 uur wakker 10 uur weer naar bed 11 uur wakker Tussen 12.30 en 13.00 naar bed 15.00 wakker en dan 19.00 weer naar bed... Ook een veelgehoorde tip is om het 1e dutje maximaal een half uur te doen...daarna wakker maken zodat ze een langere middagdut doen... maar smiddags echt eerder erin... is ook fijner voor je ritme dat ze na de lunch slapen... aangezien het middagdutje voorlopig nog wel blijft... Heel soms slaan wij het 1e dutje over bijvoorbeeld als ze pas om 8.30 wakker is...

3 jaar geleden

Hier word ze rond half 7/ 7 uur wakker dan gaat ze rond half 10 uurtje naar bed en dan rond 14.00/14.30 tot half 4 / kwart voor 4 dan gaat ze tussen 19.00 en half 8 weer naar bed!

3 jaar geleden

Ons slaap schema heb ik aangepast op me dochter wat zij fijn vind en doen het iedere dag hetzelfde zonder problemen. Wakker om 8:30 Dutje van 11:00 tot 12:00 Dutje van 15:00 tot 16:00 Naar bed voor de nacht rond 20:00 Ik breng haar overdag 10 min eerder naar bed bij haar dutjes zodat ze precies rond 11:00 en 15:00 slaapt soms maak ik haar zelf wakker na een uur als ze nog niet wakker is. Alleen toen ze verkouden was kwam ze soms in de ochtend niet in slaap eindstand wou ze helemaal niet meer slapen maar viel ze soms al in slaap na haar fles van 14:00 zo kapot was ze dus mijn dochter is nog niet toe aan 1 dutje en heeft er echt nog 2 nodig.. Ik vind het heerlijk dat ze 20:00 naar bed gaat en ook tegen 8:30 in de ochtend pas wakker is. Misschien kan je dit schema ook proberen? 😊

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van 11 maanden heeft het volgende schema: 7.00-7.30 uur: wakker 10.00-11.15/11.30 uur: slapen 14.00-14.30/15.30-16.00 uur: slapen 19.30 uur: slapen Het gebeurt wel eens dat ze in de ochtend of middag langer slaapt (dus tot na 11.30 uur of 16.00 uur). Ik maak haar nooit wakker. Ze zal het dan wel nodig hebben. Laatst sliep ze een paar keer tot 16.30 uur en dan merk ik wel dat inslapen ‘s avonds moeilijker gaat. Van wat ik gelezen heb zijn kindjes pas tussen de 13 en 18 maanden toe aan één dutje (uitzondering daar gelaten natuurlijk). En dan eerder later dan vroeger. Wat ik ook vaak lees: een kort ochtenddutje stimuleert een langer middagdutje. Misschien kun je dat proberen? Dan gaat je kindje automatisch eerder slapen in de middag en dus ook in de avond. Succes!

3 jaar geleden

Wij hebben beetje zelfde schema. Alleen is ons zoontje 9.00 wakker. Komt nog steeds voor fles om 7.00 geen idee hoe kdat moet aanpakken heb al van alles geprobeerd maar daarna slaapt die door. Gaat hij vaak om 12 uur weer slapen tot 13.00/13.30 en dan gaat hij daarna rond half 5 kwart voor 5 weer op bed en is vaak rond 18.00 weer wakker en vervolgens om 21.00 laatste fles. Vinden wij ook aan de late kant hebben ook geprobeerd eerder op bed te doen maar dan krijst die alles bij elkaar. Ik werk vooral late diensten en sta altijd op voor zijn fles. Als hij naar de dagopvang gaat vanaf maart zet ik de wekker eerder en dan schuift zijn schema ook automatisch op. ( heb ik eerder geprobeerd hehe ). Voor nu vinden hij en ik het prima dus laat ik het zo. Als ons zoontje minder slaapt soms slaapt die 45 min. Echt heel af en toe dan is het drama snachts. Dan wil die niet slapen om 21.15 en wordt die 23.30/0.00 krijsend wakker en wil dan alleen bij ons in bed slapen. Dus wij laten het nog even zo🤗 heeft zijn 2 slaapjes ook echt nodig anders is die niet te genieten . Vaak is 1 slaapje haalbaar als ze 1 of ouder zijn. Merken vanzelf wel als hij eraan toe is en minder slaapt tijdens zijn 2 slaapjes. Dat was bij ons het vorige blokje ook zo van 3 naar 2 slaapjes. Je kan het proberen 1 slaapje maar denk dat het wel weinig is nog.

3 jaar geleden

Hier ook tot 8 uur in bed, 11-11:45 dutje. Als hij eerder wakker is vervroeg ik zijn dutje naar 10:30-11:30 Dan rond 14 a 14.30 weer een dutje. Hier geld de regel: als hij 14 uur slaapt gaaf hij er 16 uur uiterlijk uit. Als hij pas 15 uur of later in slaap valt tot Max 16:15 slapen. Ook al slaapt hij maar 20 minuten.. anders is de avond ook echt drama hier. Op deze manier hebben we hem altijd 19 uur in bed liggen. Dat gaat goed. 😊 Dus mijn advies: slaapjes vervroegen! 😊

3 jaar geleden

Dit is ons schema: Smorgens wakker tussen 6 en 7 (als we geluk hebben, laatste weken is t soms al half 5🙄) 08.45/09.30 slapen 12.30/14.00-14.30 slapen 19.00/19.15 slapen Bij het cb hebben ze mij bij de eerste verteld dat het ochtend slaapje niet langer dan 3 kwartier moest duren omdat anders het middagslaapje korter is.. wij hebben dit bij beide kids gedaan en werkt hier goed! Misschien ook eens proberen? Succes!

3 jaar geleden

Hadden wij ook, enige wat hier werkte was de hele dag verschuiven, ik heb nu om half 8 de wekker staan, alles is dan een half uurtje eerder, inclusief eten. Misschien werkt het voor je

3 jaar geleden

Op de opvang slaapt hij 1.5 uur ongeveer en dat idd meestal rond 10 uur, dan thuis vaak nog zo'n 1.5 uur treffen 15.00 uur. Heeft hij een dag thuis dan slaapt hij soms nog 3 keer. Wij kijken naar zijn signalen en moe is naar bed. En maakt me niet uit wat er wordt voorgeschreven, hij geeft zelf goed aan wat hij nodig heeft.

3 jaar geleden

Ons slaapritme op dit moment is als volgt: 9/9:30 wakker 12:30/13 slapen 14:00/14:30 wakker 18:30 slapen Dit is bij ons echt een luxe nu, voorheen werd hij snachts veel wakker en om 6 uur uit bed😩

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ons slaapritme op dit moment is als volgt: 9/9:30 wakker 12:30/13 slapen ...
Waw, wat een mooie nachten. Geniet ervan ! Ons zoontje wordt ook heel vaak wakker 's nachts en is rond 6u-6u30 klaar om de dag te starten. Wat hebben jullie gedaan voor deze geweldige verandering ?

3 jaar geleden

Onze meid halen we uit bed om 7u30.Meestal is ze al wakker, maar ze is nog rustig (beetje aan het vertellen tegen het knuffel), om 10u gaat ze een half uurtje slapen en van 12u45 tot 15u45 doet ze het middagdutje. En 19u30 gaat ze haar nacht in. We hebben geprobeerd het ochtendutje weg te laten maar dan lukte haar middagdutje ook niet meer. Wij houden het er nog even in. Denk dat we over een jezelf jaartje misschien nog eens proberen.

3 jaar geleden

Hier het volgende ritme, hij wordt 2/2 1 trouwens dus ruim 11 maanden nu: 7.00 wakker 9.15-9.45 slapen (maak hem altijd wakker) 12.30-14.30 slapen (soms eerder wakker rond 14.00 en anders maak ik hem om 14.30 wakker) 19.00 slapen. Ik volg eigenlijk altijd de ritmes van ‘slaaptipsvoorbabys’. Haar adviezen zijn o.a. Als je een ochtenddutje wil dan om 7 wakker maken (mits je een 7/7 ritme hebt). En dan niet voor 9 het ochtendslaapje. Het 1e dutje wordt rond deze leeftijd steeds korter, straks 20min. Zodat hij moe genoeg blijft voor de middagdut. Deze duurt zo’n 2 uur tot Max 14.30. Zodat ze om 19.00 moe genoeg zijn voor de nacht.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ons slaapritme op dit moment is als volgt: 9/9:30 wakker 12:30/13 slapen ...
Dit ritme had onze kleine man ook maar het is sinds een week drama. Hij wil overdag en snachts bijna niet meer slapen. Ik hoop dat het snel over is

3 jaar geleden

Zoontje word 5/2 1jaar en doet een dutje van 14u tot 16u30 en gaat om 21u in bed tot 9u 'smorgens. Ging een aantal weken goed nu is het weer drama 'snachts hopelijk maar een fase

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie schema’s! Het lijkt best veel op elkaar, en het is ook denk ik erg afhankelijk van de activiteiten overdag. Het maakt hier namelijk ook veel uit of hij thuis is of bij me schoonouders of ouders. Als hij overdag heel actief is geweest slaap hij gek genoeg nog later!

3 jaar geleden

Ons zoontje is bijna 1 en dit is zijn slaapschema : 7 uur uit bed 9-10 uur slapen 12-14 uur slapen 19-7 uur slapen

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ons slaapritme op dit moment is als volgt: 9/9:30 wakker 12:30/13 slapen ...
Wow wat een luxe schema 🤣ik ben jaloers!