31 Reacties

4 jaar geleden

Ohja, nog een vraagje. Hoeveel voeding geven jullie? Ik heb het idee dat hij na 180 nog steeds honger heeft (huilen na de fles) maar het cb zegt dat ik al veel geef. 5 flessen 180 water 6 scheppen, en dan weer afgieten naar 180. Hij weegt 5500 gram, volgens de bijsluiter van de voeding mag hij dat gewoon hebben die praten niet eens over afgieten.

4 jaar geleden

Ik zou gewoon de voeding geven die hij nodig heeft. Wat op t blik staat zijn richtlijnen.. niemand is t zelfde 😊 suc6 !

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Ohja, nog een vraagje. Hoeveel voeding geven jullie? Ik heb het idee dat hi ...
Hier ook 180 cc en dan de 6 scheppen giet er niks uit, 5 flessen

4 jaar geleden

Maak je hem ook wakker voor die fles van 22:15? Als hij gewoon slaapt zou ik hem laten liggen want ik maakte me zoontje ook rond 23 wakker voor zijn laatste fles maar juist als ik hem wakker maak komt ie vroeger in de ochtend. Nu geef ik zijn laatste fles rond half 9 en slaapt hij door tot 6. Als ik hem wakker maak komt ie rond 3 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Brenn89

Hier ook 180 cc en dan de 6 scheppen giet er niks uit, 5 flessen
En het slapen? Savonds wel naar bed?

4 jaar geleden

Onze kleine meid is nu 12 weken. Via een tip van een vriendin houden wij slaapschemas aan van een slaapcoach en dit werkt fabtastisch! We hadden een moeilijke slaprr en voeden op verzoek bracht maar geen ritme. Wij houden dit schema in grote lijnen aan en wij hebben de avonden een heerlijk slapend kindje tot de volgende dag!

4 jaar geleden

Hier de foto wat duidelijker

4 jaar geleden

Hier zijn het 5 flessen van 180ml + 6 schepjes. Dochtertje is 10weken en weegt 6,3kg. Ze krijgt haar laatste flesje tussen 21u en 22u en slaapt dan door tot 8u 's morgens. Zo gaat het al 3 weken hier!

4 jaar geleden

Misschien is dit wel gewoon waar hij nu toe in staat is. Er zijn hordes babys van 12 weken oud die nog voor 2 of 3 nachtvoedingen komen... ik zou een moord plegen voor het ritme van jouw baby 😉

4 jaar geleden

Reactie op Heerdtk

Onze kleine meid is nu 12 weken. Via een tip van een vriendin houden wij sl ...
Het 2de deel is niet leesbaar met de uitleg zegmaar. Zou je die nog duidelijk kunnen sturen?

4 jaar geleden

Onze jongen van bijna 13 weken krijgt ook 180ml +6 schepjes. We bieden hem dan ook de volle 200ml aan 5 flessen over 24 uur. Zijn laatste fles is tussen half 10 en half 11 hiervoor moeten wij hem wel wakker maken bij ons gaat hij rond half 6 al naar bed en slaapt dan door tot wij hem wakker maken. Hij meldt zich in de nacht dan weer tussen 5 en 6 uur. Volgende fles is dan tussen half 8 en half 9. Hij drinkt niet alle keren de 200ml op, wij hebben het idee dat hij zelf goed kan aangeven wanneer hij voldoende heeft

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Misschien is dit wel gewoon waar hij nu toe in staat is. Er zijn hordes bab ...
Ik klaag ook absoluut niet maar hij wil gewoon sochtends slapen tot 11.00 en als ik moet werken gaat dat niet, heel sneu om hem dan wakker te maken. Vandaar dat ik dan liever heb dat hij savonds eerder naar bed gaat zodat hij smorgens minder moe is

4 jaar geleden

Reactie op Jari020

Maak je hem ook wakker voor die fles van 22:15? Als hij gewoon slaapt zou i ...
Thanks voor de tip! Ga ik proberen

4 jaar geleden

Onze zoon is inmiddels 12 weken geweest en weegt zo rond de 5,8kg. Hij krijgt ook 5 flessen van 180 + 6, maar giet niets af.. Ene keer drinkt hij alles op, de andere keer laat hij 10-30cc staan.. Hij drinkt deze hoeveelheid al een aantal weken, uiteindelijk is dat schema maar een richtlijn.. Als jij denkt dat jouw kindje nog honger heeft, dan probeer je dat toch? Als onze zoon later naar bed gaat in de avond, dan wil hij dit in de ochtend ook bijslapen. Wordt dan overdag onrustiger, en lijkt te gaan clusteren met voeding. Over het algemeen gaat hij altijd rond 18.45/19.00 naar bed.

4 jaar geleden

Als hij om om 5 uur telkens wakker wordt, kan je hem dan niet beter dan een fles geven ipv om 7 uur? Misschien wordt hij wakker van de honger.

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Het 2de deel is niet leesbaar met de uitleg zegmaar. Zou je die nog duideli ...
Hierbij de uitleg!

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Onze zoon is inmiddels 12 weken geweest en weegt zo rond de 5,8kg. Hij krij ...
Maak hem rond 22.30 uur wakker voor zijn laatste fles, en slaapt dan tot 07.00/07.30 uur. In de ochtend en middag 1 klein dutje van ongeveer 60 minuten en tussen de middag tussen de twee en drie uur.

4 jaar geleden

180+6 gewoon helemaal geven. Als hij genoeg heeft laat hij het wel merken. Niet weggooien. Je komt op ongeveer 200 uit dan elke fles. Een 5x200 is wat ze wel mogen hebben hoor. Kijk eens op het blik wat hij zou mogen hebben...

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Ohja, nog een vraagje. Hoeveel voeding geven jullie? Ik heb het idee dat hi ...
Onze kleine man is 11 weken en krijgt 5 flessen van 165 cc. Doet het daar prima op!

4 jaar geleden

Hier kindje van 12 weken, weegt 5.8kg, drinkt overdag 150+5 word ongeveer 170, smorgens en savonds krijgt hij 180+6 en terug gegoten naar 180. Hij krijgt om 8u zijn laatste fles en rond half 9 naar bed, ik maak hem niet meer wakker voor een voeding. Hij slaapt dan de nacht door tot half 7, 7 uur. Maar hij slaapt overdag heel slecht dus mag blij zijn dat hij snachts wel goed slaapt. Hij zal dan zijn slaap wel in halen hihi.