54 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons gaat het momenteel zo, zoontje is bijna 5.5 maand. 7.00/7.30 wakker worden 9.00 tot max 10.00 slapen 11.30 slapen tot 13.30 15.30 slapen tot 16.30 19.30/20.00 naar bed Ik denk dat je 1 langer dutje toe moet laten en 2 kortere

4 jaar geleden

Hoe eerder naar bed, hoe beter ze slapen / later ze wakker worden. Althans, dat zegt Google.😂 Dus ik zou de bedtijd vroeger doen, rond 19u is prima. Geef je daarna nog een voeding? Misschien heeft ze honger om 5u. Slaapt ze daarna niet meer? Overigens hou ik nog steeds een wakkertijd van 1,5 uur aan, behalve na de nacht. Dan 2 uur. Maar nog steeds geen vast ritme hoor😂

4 jaar geleden

Herkenbaar! Onze dag begint ook om 06:30, soms wordt hij eerder wakker. Maar is dan aan het rondkruipen in zn bed. Wij hebben het schema van drie kwartier in de ochtend slapen van 08:30/09:00 tot 09:15/09:45 en de middagdut duurt 2 uur tot 2 uur en een kwartier en de namiddagdut is ergens tussen 15:45 en 16:15 en duurt 30 minuten tot 45 minuten. Dan gaat hij tussen 18:30 en 19:00 op bed. Kan het zijn dat de ochtenddut te lang duurt misschien?

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Hoe eerder naar bed, hoe beter ze slapen / later ze wakker worden. Althans, ...
Helemaal onlogisch van Google vind ik 🤷🏼‍♀️😂 Ze gaat nu al slapen om 18u30/19u, dus dat is het niet. Ze drinkt ‘s nachts niet meer, maar honger is het ook niet, want haar fles van 7u drinkt ze niet altijd leeg.

4 jaar geleden

Ons 'schema' is: 6:00 opstaan - fles 6:30/7:00 - naar bed op vrije dagen tot 10:00 uur. Overdag slapen wanneer hij signalen geeft. Soms valt hij bij mij in slaap, soms alleen in de box. 19:30 - badje/ douche Ong 20:00 laatste fles en naar bed. Voor een deel een 'schema' maar overdag kijken we vooral wat onze zoon nodig heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Bij ons gaat het momenteel zo, zoontje is bijna 5.5 maand. 7.00/7.30 wakker ...
Maak je je kind dan zelf wakker na dutjes? Ik durf er niet te veel aan te morrelen, ik ben blij dat ze overdag eindelijk goed slaapt.

4 jaar geleden

Herkenbaar! Onze dag begint ook om 06:30, soms wordt hij eerder wakker. Maa ...
Dat kan wel. Soms doet ze ook gewoon twee lange dutjes en laat ze de derde vallen.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanFinn92

Ons 'schema' is: 6:00 opstaan - fles 6:30/7:00 - naar bed op vrije dagen ...
Ik ook hoor. Ik combineer wakkertijd met slaapsignalen. Soms is ze sneller moe, dan gaat ze ook meteen naar bed.

4 jaar geleden

Ik ook hoor. Ik combineer wakkertijd met slaapsignalen. Soms is ze sneller ...
Lijkt mij helemaal prima toch? :) Ik snap dat vroeg opstaan vervelend is. Wij vinden 6 uur ook erg vroeg. Maar dit moet wel vanwege mijn werk. Als onze zoon eerder wakker is (om wat voor reden) dan neem ik hem bij mij in bed. En op vrije dagen kruipen we dus na de 6 uur fles nog tot de volgende fles in bed. Dan hebben we toch het gevoel van wat langer kunnen slapen :)

4 jaar geleden

Ik ook hoor. Ik combineer wakkertijd met slaapsignalen. Soms is ze sneller ...
En wij laten onze zoon gerust tussen 18-19 uur nog even slapen. Vaak maximaal 45 minuten, voordat hij in bedje gaat. Slaapt hij niet slechter van s nachts, maar daardoor kunnen we wel 'dit schema' aanhouden. Want ook hij is rond die tijd kapot.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanFinn92

Lijkt mij helemaal prima toch? :) Ik snap dat vroeg opstaan vervelend is. ...
6u vind ik ook prima (hoewel 6u30 nóg beter zou zijn), maar 5u is voor mij nog steeds nacht, haha 🙈

4 jaar geleden

Jakkes 5 uur is wel heel vroeg. Wij redden 20.30 uur bedtijd ook niet hoor, vind ik trouwens ook erg laat want daar gaat je avond... nu leggen wij onze baby en zoon van 4 tegelijkertijd op bed. Heerlijk 😁 Zou je het kunnen oplossen door toch weer een late voeding te geven? Ik probeer hem er hier af te krijgen maar het resultaat is tot nu toe inderdaad ook om 5 uur 's ochtends wakker. Ons ritme is mét late voeding grofweg... 7.00 wakker (soms ook 6 uur hoor) 9.00 - 11.00 dutje 13.00 - 14.00 dutje 16.00 - 17.00 dutje 19.00 naar bed voor de nacht 22.30 nog late voeding We proberen het dus nog even zonder late voeding hier, maar als het dan steeds zo vroeg wordt geef ik liever nog even een voeding voordat wij gaan slapen...

4 jaar geleden

Helemaal onlogisch van Google vind ik 🤷🏼‍♀️😂 Ze gaat nu al slapen om 18u ...
Ow... zou je haar dan niet gewoon kunnen laten liggen? Of gaat dat niet?

4 jaar geleden

6u vind ik ook prima (hoewel 6u30 nóg beter zou zijn), maar 5u is voor mij ...
Heeft de kleine dan ook echt al honger? Of gewoon wakker? Onze zoon is ook dan wel eens wakker, maar heeft geen honger. Als we hem bij ons nemen, slaapt hij binnen 5 minuten weer.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Jakkes 5 uur is wel heel vroeg. Wij redden 20.30 uur bedtijd ook niet hoor, ...
Helaas, toen ze nog late voeding/nachtvoeding vroeg werd ze ook al wakker om 5u. Ik ga bijna denken dat het gewoon haar bioritme is om zo vroeg wakker te zijn. Oh help...

4 jaar geleden

Reactie op MamavanFinn92

Heeft de kleine dan ook echt al honger? Of gewoon wakker? Onze zoon is ook ...
nee, dan heeft ze nog geen honger (pas rond 7u, soms zelfs later), maar vrolijk brabbelend en klaarwakker.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ow... zou je haar dan niet gewoon kunnen laten liggen? Of gaat dat niet?
Nee, ze wil er dan echt uit en spelen, rondkijken, bij ons zitten. Maar terug gaan slapen zit er niet meer in.

4 jaar geleden

Nee, ze wil er dan echt uit en spelen, rondkijken, bij ons zitten. Maar ter ...
Lastig. Ik hoor onze dochter ook regelmatig s nachts kletsen maar dan doe ik oordoppen in en slaap ik verder 😅

4 jaar geleden

Nee, ze wil er dan echt uit en spelen, rondkijken, bij ons zitten. Maar ter ...
Babyfoon uit en je omdraaien? Of slaapt ze te ver weg van jullie om haar zonder bfoon te horen?

4 jaar geleden

Dank voor jullie tips en schema’s. Ik denk dat we er niet meteen uit zullen geraken. Maar ik ga eens proberen te werken aan de duur van de slaapjes overdag, misschien gebeurt er wel een mirakel! 🤞