24 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, onze kleine is sinds gister ook 14 weken.. en hij slaapt ook sinds 2 weken helemaal door.. tussen 7 en half 9 ergens zijn laatste fles en daarna lekker naar bed. Nu is hij onze 3e dus dat maakt ons al vrij relaxed.. Ik zou zeggen kijk goed naar je kindje.. genoeg plasluiers/ontlasting, vrolijk, alert enz. En vertrouw op jezelf..

VRIEND

4 jaar geleden

Hallo, hier ook 1 van bijna 14 weken, maar slaapt ook van 7 uur tot 7/8 uur dus ook geen fles rond 23 uur.

4 jaar geleden

In deze durf ik je geen advies te geven. Ik weet wel dat mijn zusje altijd te klein was en nooit genoeg groeide volgens het cb, altijd zeurde ze daarover. Veel stress over geweest. Nu is ze 10 en nogsteeds niet de grootste en slank maar verder helemaal gezond en niks mis mee. Zij volgde gewoon haar eigen curve. Mijn moeder heeft dat op gegeven moment losgelaten en dat scheelde veel gedoe. Natuurlijk moet ze goed blijven groeien maar ik bedoel aan te geven dat het niet altijd zo strikt hoeft te zijn馃槈

4 jaar geleden

Hier een kleine van 18w en sinds afgelopen week terug naar 4 flessen 23:00 voeding ook eraf cb zei dat ze 10-12 mag slapen aan een stuk. Ik moest namelijk een heel diep slapend kindje wakker maken en dan was het alleen maar verdiet dus ik ben er mee opgehouden en inderdaad wat je zegt als ze honger heeft komt ze wel vertrouw op jezelf mama鉂わ笍

4 jaar geleden

Krijgt ze nog borstvoeding? Zo niet, kun je ook altijd de flesjes over de dag verspreid iets groter maken als ze dat wilt drinken. Ons dochtertje van 17 weken drinkt soms ook 1 voeding minder, en dan geef ik haar over de dag gewoon ietsje meer afgekolfde melk.

4 jaar geleden

Ze krijgt borstvoeding idd, 5 voedingen op een dag, sochtends en savonds borst en overdag flesjes van ongeveer 125/130ml Ik gevolg wel mijn eigen gevoel idd dus ik maak haar niet wakker maar je gaat er af en toe wel aan twijfelen zeg 馃槄 blij dat ook anderen zo鈥檔 lang slapend vrolijk kindje hebben haha

4 jaar geleden

Wat grappig zeg, ons meisje Hannah is ook 14 weken oud en ook al een lekkere doorslaper. Ik geef borstvoeding en meestal krijgt ze rond half 9 nog en wordt ze dan rond 7uur wakker. Ze groeit goed tot nu toe. CB zei minimaal 5 voedingen per dag, dus daar probeer ik me aan te houden. Omdat ze snachts zo lang slaapt betekent dat dat ik overdag probeer niet meer dan 4u tussen de voedingen te hebben. Maar ze komt niet zelf altijd... Vind het ook wel lastig wat dan te doen, want soms lijkt ze met 4 voedingen ook genoeg te hebben. Ook ik wil vertrouwen op haar, dat ze zelf aangeeft wat goed is. Maar je wilt ook dat je kindje goed groeit. En ik twijfel dan of ze het misschien minder goed aangeeft door vermoeidheid omdat ze overdag niet altijd heel goed slaapt... Dus snap dat je het zo lastig vindt

4 jaar geleden

Hoe vaak moet je naar het cb. Ik heb ze nu 1 keer gezien met 4 weken en mag volgende week met 14 weken weer. Mochten ze klachten hebben dan zij mijn moeder moeten ze je maar vaker laten komen om het op te volgen. Hier slaapt meneer ook al 2 weken van half negen tot 8 en dan nog moet ik hem wakker maken. Ik maak me er niet druk over als hij honger heeft laat hij het altijd duidelijk merken

4 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Ze krijgt borstvoeding idd, 5 voedingen op een dag, sochtends en savonds bo ...
Volgensmij is 5 voedingen op een dag op deze leeftijd prima. Je zou kunnen kijken of ze meer per keer wil drinken, 130 is dan denk ik wel aan de lage kant. Als zij niet meer wil en alsnog vrolijk is, is 130 wsl ook gewoon goed.

4 jaar geleden

ik heb het niet met het cb erover gehad. Maar bij mijn 1e kind maakte ik me over van alles druk en geluk onze verpleegkundige op het cb deed helemaal niet moeilijk. Op een gegeven moment ben ik mijn gevoel gaan volgen en toen had ik meer rust. Mijn zoon ook. Mijn dochter van net 13 weken slaapt van 22 uur tot 7 uur sinds kort. Ze krijgt rond 21 uur de laatste voeding en ik vind het wel prima zo. Overdag wil ze vaker aan de borst en dat vind ik ook prima zo. Gewoon je gevoel volgen en overdag als ze wil meer geven of 1 extra als ze wil. Ze zal toch op een gegeven moment toch meet willen als ze dat nu niet wil, ook goed.

4 jaar geleden

Hoi, mijn dochter is 14 weken en slaapt ook van 7 tot 7 sinds kort. Hiervoor sliep ze van half 9 tot 7, al vanaf dat ze 6 weken is. Ze krijgt 5 flessen die we verdelen over de dag en ze groeit goed. Ze heeft nooit behoefte gehad aan een late fles. Je eigen gevoel vertrouwen.

4 jaar geleden

Hier een mannetje van bijna 4 maanden. We geven al een paar weken geen fles meer om 23 uur. En sinds hij 4 weken is al geen nachtvoeding. Je moet even de groei in de gaten houden met het cb inderdaad. Je kunt altijd nog beslissen om haar toch wel wakker te maken, maar ik zou dat nu nog niet doen denk ik als dat voor jou niet goed voelt. Volg je eigen gevoel, niet het gevoel van iedereen die denkt dat ze weten wat jouw kind nodig heeft.

4 jaar geleden

Hier idem dito. Hij meld zich wel als hij honger heeft vinden wij ook. Volgens cb moet hij 23 u nog een fles en dus 5 flessen van 150 op een dag. Dat redden wij niet. Hij krijgt 180 water + voeding (word +- 210 voeding) aangeboden en deze drinkt hij over het algemeen goed leeg. Tevens krijgt hij groente en fruit hap. Smorgens fruit, smiddags groente..... Zolang ze niet afvalt zal het allemaal wel mee vallen met terug lopen toch? Volg je gevoel!

4 jaar geleden

Die van ons slaapt ook al heel lang door (sinds een week of 8), wij gaven om 22.00 flesje omdat ze anders geen 5 flesjes dronk. En dus te weinig voeding binnen kreeg. Hier maakte wij haar wakker voor. Je zou in de flesjes meer voeding kunnen doen, zodat ze meer drinkt overdag. Het is wel belangrijk om in de gaten te houden. Zodat je zeker bent dat het eenmalig is en haar groei en ontwikkeling niet verder afneemt. Ik zou zelf bijvoorbeeld komende paar weken elke week even wegen. Als je dan ziet dat de trend zich doorzet dan kan je gelijk ingrijpen.

4 jaar geleden

Kleine van ons kreeg op een paar keer na ivm visite altijd de borst. Nu bij kdv krijgt hij gekolfde melk met de fles (150ml per keer). In totaal komt hij dan op 5x voeding. Nu eerste weekend weer en volledig de borst... En hij komt 6x vragen 馃槄 volg je gevoel. Curve is ook een richtlijn... Denk altijd zolang ze niet extreem afwijken en inderdaad gewoon alert een vrolijk zijn 鈽猴笍

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Kleine van ons kreeg op een paar keer na ivm visite altijd de borst. Nu bij ...
Onze slaapt nog geen klokje rond trouwens 馃槄 van 22:00 tot 07:30 uur

4 jaar geleden

Het verhaal klinkt wel net als bij onze dochter nu ook 14 weken.. wat wij doen is kijken hoeveel ze op een dag moet drinken. Als ze voor haar gewicht binnen heeft wat ze ongeveer zou moeten drinken (tussen de 6 a 700ml) dan laten we haar slapen. Zot ze er onder (dus tussen de 450 en 600 meestal) maken we haar nog wakler voor een "late fles". Meestal valt ze dan na die fles gelijk weer zonder problemen in slaap en komt ze ook "gewoon" pas rond 8 uur. Het aanpassen ivm werk nog niet ervaren.. mijn vriendin gaat dinsdag weer voor het eerst aan het werk en ik zelf werk vanuit huis.

4 jaar geleden

Onze zoon, nu 14 weken, slaapt nu een aantal weken door. Eerst ging hij wel rond 8 naar bed maar kreeg hij om 4 uur 's nachts nog een voeding (de voeding van 23:00 kreeg hij dus al een hele tijd niet meer). Sinds hij doorslaapt kreeg hij nog maar 4 voedingen, wat volgens de verpakking van de voeding ok is. Echter zagen we van de week bij het CB dat zijn groei ook achterblijft, hij is flink van zijn curve afgegaan (op +2 geboren, vrij snel doordat hij niet aankwam in de eerste weken naar +1 gegaan maar nu zit hij bijna op de 0 lijn.) De arts op het CB maakte zich er geen zorgen om want over een paar weken mogen we ook hapjes gaan geven en zij vond het onzin om hem 's nachts wakker te maken. Ik maakte me er zelf wel een beetje zorgen om want in de lengte groeit hij wel nog flink door dus hij begint mager te worden. Het lijkt nu alsof hij het gehoord heeft; hij krijgt al maanden om de 4 uur voeding en nu opeens wilt hij om de 3 uur dus krijgt hij weer een extra voeding. In de nacht krijgt hij nog steeds geen voeding overigens!

4 jaar geleden

Hier een mannetje van 14 weken, die sinds ongeveer 7 weken doorslaapt. Volgens cb moet hij rond deze leeftijd 5 谩 6 voedingen en 6 natte luiers op een dag hebben. Ik houd 5 voedingen aan met 3 tot 4 uur ertussen. Omdat hij minder hard dan de keer ervoor was gegroeid moeten we met 4 mnd nog een keer extra wegen.. onzin als je het mij vraagt want in 4 weken tijd was hij van 4760 naar 5390, dus 630 gram gegroeid.. Kijk zoals al genoemd is naar je kindje. Is ze alert genoeg, plast en poept ze goed en komt ze genoeg aan (tussen de 100 en 250 gram per week) dan is er niks aan de hand. Ik maak onze zoon wel wakker voor e laatste voeding, ondat hij er anders niet genoeg op een dag heeft. Ik geef trouwens bv, dus dan weet je ook niet goed wat ze binnen krijgen dus dan vind ik de 5 voedingen wel belangrijk.

4 jaar geleden

Tja 4 natte luiers zou dan beetje weinig zijn, ze poept minstens 1 keer per dag. Groei ging in 3 weken, 28apr en 20 mei van 4775 naar 4956 dus is best weinig. Over 2 weken weer een afspraak dus ben benieuwd Leg haar wel vaker aan als ik vrij ben. Zal ook de flesjes wat meer vullen, kijken of ze meer wilt 馃憤 kan geen kwaad 馃槉