15 Reacties

3 jaar geleden

Misschien gaat er iets overdag niet goed waardoor hij snachts slecht slaapt? Hoe is het ritme met slapen overdag nu?

3 jaar geleden

Ik lees even mee.. hier precies zelfde alleen heeft hij op 2 handen te tellen doorgeslapen. Wij gaan morgen een knuffeltje proberen.. ik heb de oei ik groei app en kreeg de melding dat hij aan sprong 9 zou beginnen.. hij is wel 1 Jr en 2 maanden!!

3 jaar geleden

Het laten huilen van je kind een x aantal minuten, werkte bij mijn zoon ook niet. Bleef huilen kokhalzen, stikgeluiden maken. Ik zelf denk dat het een soort van verlatingsangst is. Dat ie graag tussen jullie wilt slapen en dat ie het aanvoelt. Wat wij bij onze zoon hebben gedaan is langzaam het in eigen bed slapen opbouwen. Hij wilde vanaf de geboorte niet alleen slapen, dus we sliepen samen. Op een gegeven moment legden we hem in zijn eigen bed wanneer hij sliep en wanneer wij ook naar bed gingen, haalden we hem er weer uit om tussen ons te slapen. En zo hebben we het opgebouwd naar alleen slapen. Onze dochter slaapt in zijn eigen bed en wanneer wij naar bed gaan leg ik haar in haar campingbed naast onze bed. Dat zou je ook kunnen doen. Zelf slaap ik erg licht, maar toch ben ik bang dat ik haar niet hoor door de vermoeidheid. Helaas is de kleine heks, snachts klaar wakker. En dat 4 maanden lang 5 dagen in de week. Van 2 tot 5 uur. Laatste tijd 2 x in de week klaar wakker. Succes in ieder geval. Ik snap je helemaal.

3 jaar geleden

Wat voor ons werkt is telkens hetzelfde aanbieden. Wanneer onze dochter zielig is zeggen we: Mama /papa is hier, ga maar lekker slapen. En dan aaien we haar of haar rug of buikje. We laten haar in haar bedje liggen, maar zijn er wel. Zo ben je er natuurlijk ook voor je kindje. Wanneer ze het echt niet trekt(tranen over haar wangen), dan wiegen we haar lopend, maar leggen haar eigenlijk altijd weer in eigen bedje. We laten weten dat we er zijn en ze op ons kan vertrouwen, kost soms want energie, maar haar laten huilen gaat tegen mijn gevoel in.

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Wat voor ons werkt is telkens hetzelfde aanbieden. Wanneer onze dochter zie ...
Niet geheel onbelangrijk: ze is onafscheidelijk van haar knuffeltje. Dit steunt haar ook enorm.

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde voorgehad, altijf goed doorgeslapen tot voor kort. Enkel bij ons in bed hielp. Denk soort verlatingsngst. Ik heb aan zijn bed een gedragen slaapkleed waarin mijn geur zit gehangen en sindsdien slaapt hij weer door. Ook in zijn avondfles 1 lepel volkorenpap toegevoegd.

3 jaar geleden

Reactie op ciinnndy

Misschien gaat er iets overdag niet goed waardoor hij snachts slecht slaapt ...
Ritme overdag gaat goed bij ons, 2 slaapjes middels 2,3,4 en slaapt tussen de 45-75min beide slaapjes. Maar op de opvang gaat dit minder goed. Slaat er 1 over of heel snel wakker. Hebben een maand geleden geprobeerd naar 1 slaapjes te gaan maar dan pakte hij maar 45min op de hele dag..

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Het laten huilen van je kind een x aantal minuten, werkte bij mijn zoon ook ...
Oh wat heftig voor jullie ook, helaas bij ons werkt bedje naast ons bed ook niet. Zelfde huilen en krijsen effect. Jullie ook heeel veel succes, hopelijk duurt de fase niet lang meer

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Wat voor ons werkt is telkens hetzelfde aanbieden. Wanneer onze dochter zie ...
Heel herkenbaar dit doen we ook precies zo alleen als wij hem dan terugleggen(zelfs als hij in onze armen slaapt) gaat het 9/10 keer toch mis en schiet hij direct in huilstand

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Niet geheel onbelangrijk: ze is onafscheidelijk van haar knuffeltje. Dit st ...
Knuffels heeft hij en speentje met doekje, dat is zijn alles:) die mag niet weg inderdaad. Goeie

3 jaar geleden

Voor deze leeftijd is het advies het ochtend slaapje niet te starten voor 9.30 en max 30 minuten. Daartussen minimaal 2.5 uur en max 4.5 uur wakker tijd. En middagslaapje niet na 16.30. Bij ons ging het ook een tijdje mis en sinds we dit aanhouden gaat het een stuk beter. In bed nemen hebben wij nog nooit gedaan. Soms wel zwaar maar even doorzetten. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op RebeccaDL

Hier ook hetzelfde voorgehad, altijf goed doorgeslapen tot voor kort. Enkel ...
Ja papfles doet het altijd goed klopt en wij denken ook aan verlatingsangst hij huilt nu ook al 2weken als ik hem op de opvang afzet, dit heeft hij hiervoor nog nooit gedaan. Dat slaapkleed is een hele goeie dat hebben wij nog niet gedaan, wat fijn dat dit helpt! Gaan we vanavond proberen!

3 jaar geleden

Reactie op ciinnndy

Voor deze leeftijd is het advies het ochtend slaapje niet te starten voor 9 ...
Ah oke, dat wist ik niet! Ik ga hier even naar kijken en dan kijken wat we meoeten aanpassen in slaaptijden. Goede tip👍🏼

3 jaar geleden

Reactie op Kim87-2

Ah oke, dat wist ik niet! Ik ga hier even naar kijken en dan kijken wat we ...
Kun je me je nummer geven? Dan kan in je de vroege vogel gids van snuggle en dreams wel toesturen. Die had ik gekocht om het juiste ritme uit te halen. Staan wel nuttige tips in.

3 jaar geleden

Reactie op Kim87-2

Ah oke, dat wist ik niet! Ik ga hier even naar kijken en dan kijken wat we ...
Ah super tof, dat is echt mega attent Cindy. Dank alvast hiervoor. Ben erg benieuwd, groetjes Kim 0630415378