35 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb dat ook. Om de twee uur wel een gilletje of dat ze op haar billen gaat zitten jammeren

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde .. ook van alles geprobeerd maar niks help. Ik krijg hem alleen bij ons in bed stil .. ik hoop dat het een fase is .. zodra hij in slaap valt breng ik hem weer naar zijn eigen bedje maar dit herhalen we 2/3 x per nacht.. best frustrerend

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Zoontje is 10 maanden. Al 3 weken gaat het zo. Ook wij nemen hem dan maar in bed en leggen hem daarna in zijn bedje. Soms moet dit 2/3 keer per nacht. Ik weet niet wat het is. Hoop op een fase. We hebben totaal geen ritme meer in zijn slaapjes 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Hier ook hetzelfde. Zoontje is 10 maanden. Al 3 weken gaat het zo. Ook wij ...
Precies dit heb ik ook met mijn dochtertje

VRIEND

3 jaar geleden

Hier ook hetzelfde met ons dochtertje van bijna 11 maanden. Alleen is het bij ons al met 5,5 maand begonnen. Breekt heel erg op! Van alles geprobeerd ook, maar het in slaap voeden en bij in bed nemen is het enige wat ‘werkt’.

VRIEND

3 jaar geleden

Wij hebben dat ook gehad, we hebben toen op een gegeven moment besloten om onze zoon gewoon in ons bed te laten slapen. Hij slaapt nu in 1x door en wij ook....heerlijk! Gewoon je gevoel volgen. Dit voelde voor ons goed en wanneer ie weer naar zn eigen bed gaat zien we wel weer, niks moet...maar een goede nachtrust doet wonderen😅🤗

3 jaar geleden

Hier is het ook raak. Midden in de nacht is hij zeker 1 tot 1,5 uur wakker. Bij ons in bed wilt hij absoluut niet, hij gilt de hele buurt bij elkaar. We nemen hem nu steeds mee naar beneden en gaan daar in het donker zitten. Hij kijkt dan eerst een hele tijd naar buiten en valt uiteindelijk in slaap, dan leggen we hem weer terug in z'n eigen bed. Ik hoop dat het snel weer als vanouds is.

3 jaar geleden

Hier ook, met momenten. Paar weken drama, dan weer een paar weken goed. Ik denk dat het verlatingsangst is. Wakker schrikken en beseffen dat ze alleen op haar kamer ligt en pas verder slapen als ze veilig tussen papa en mama in ligt...

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad met onze zoon van 10 maanden, omdat ik vind dat hij in zijn eigen bed moet (leren) slapen, ben ik er naast gaan liggen in zijn kamer op een logeerbed, mijn hand hield zijn hand vast of ik wreef over zijn ruggetje en zo kon hij rustig in slaapvallen, eerst hele nachten daar geslapen toen weggegaan als hij sliep en inmiddels gaat het al weken weer goed. En slaapt hij weer heel goed. Iedereen doet het op zijn manier en niks is fout of goed. Heel veel sterkte het is uitputtend!

3 jaar geleden

Vanaf 7 maanden is het hier al feest, zelfs het ledikant op onze slaapkamer is niet genoeg. Uiteindelijk hebben we het maar opgegegeven en een aanschuif ledikant gekocht . Hij wordt snachts wakker en rolt zich bij mij in bed en slaapt verder. Absoluut geen geweldige oplossing maar voor nu prima. Uiteindelijk is je eigen slaap ook heel wat waard

3 jaar geleden

Wat fijn om te horen dat ik dit niet alleen meemaak. Ik hoop ook voor jullie dat het snel voorbij gaat.

3 jaar geleden

Hier the same! Alleen is ons dochter al van het begin niet zo'n goede slaper geweest. Ik weet nu ook dat wij daar een aandeel in hebben omdat ik haar niet geleerd heb om vanzelf in slaap te vallen. Totdat het iets beter ging. Nu is ons meid morgen 11 maandjes en slaapt ze sinds 8 maanden al slecht. Ze slaapt nu naast mij, maar ik vind dit niet veilig omdat ik paar dagen geleden ineens wakker werd en ze bijna aan het bedeinde lag. Was ik niet wakker geworden dan was ze waarschijnlijk van het bed afgevallen🙀 verder ligt ze weer de ander keer met haar hoofd tegen mijn kussen aan dan weer met de billen omhoog, met gezicht naar voeteinde toe. Ik ben bang dat ik in mijn slaap de dekbed over haar heen trek. Wel super vermoeiend, want morgen ben ik ook precies 20 weekjes zwanger. Dus ze ligt nu in haar eigen bedje..hopen dat ik er rustig naartoe kan werken. Straks met een tweede is het voor mij ook belangrijk dat beide meiden in hun eigen bedjes gaan slapen, dat ze veilig zijn, maar ook dat ik het nog allemaal kan redden met de vermoeidheid. Succes allemaal!

3 jaar geleden

Hier ook sinds 3 weken 1x per nacht wakker. Fles gegeven, dan slaapt hij. Ben zo bang dat hij er nu aan gewend is.... vannacht water gegeven, leek goed te zijn, maar helaas na uur weer wakker, melk gegeven en doorgeslapen daarna. Hoop ook echt dat dit een fase is. 😏

3 jaar geleden

Phoe ik ben inderdaad ook blij te lezen dat we niet de enige zijn. Hopen dat deze fase snel over is. Ik merk wel dat als onze dochter veel savonds eet (en veel is voor haar; half potje groente, 100cc pap en dan fles van 160cc) dat ze dan beter slaapt en soms niet meer snachts komt. Ik ga ook zelf vaak vroeg naar bed. Soms al wel om 20.00 uur zodat ik in ieder geval genoeg slaap krijg. Sterkte lieve mama’s.

3 jaar geleden

Jeetje, het is dus echt een bekende fase😕 Hier begint het soms al s’avonds met naar bed brengen, nu sinds 3 weken. Hoop ook echt dat dit gauw weer over gaat, ik vind het ook niet echt veilig bij ons in bed, mijn vriend heeft nog weleens erge nachtmerries 🤨

3 jaar geleden

Ook gehad. Bij ons was het gelukkig een fase duurde ongv 3 weken. Daarna deed ie t nog een keer en toen had ik em net iets te koud gekleed voor de nacht. Dus dat kan ook een aandachtspuntje zijn. Succes allemaal💪🏼

3 jaar geleden

Toch fijn te lezen dat iedereen hier door heen gaat. Hier hetzelfde op moment. Zijn er hier kindjes die maar een slaapje overdag doen ipv twee?

3 jaar geleden

Reactie op MarlouB

Toch fijn te lezen dat iedereen hier door heen gaat. Hier hetzelfde op mome ...
Wij hebben dat geprobeerd omdat de nachten zo slecht gingen en de slaapjes overdag waren ook ineens echt een strijd! Wakker gehouden tot 12;00 en haar dan laten slapen.. maar werkte totaal niet, ze werd steeds al rond 13:00 wakker, dus sliep ze maar 1 uurtje overdag en de nachten werden er niet beter op haha, dus maar weer 2 slaapjes nu! Oplossing voor de slechte nachten ook nog niet gevonden helaas.. maar aan al deze reacties te zien, hoort het er bij? 😅

3 jaar geleden

Soms willen ze ook even goed uithuilen, hun manier om te vertellen dat het best veel en lastig is wat ze voelen en meemaken, als je ze sust, blijft er een hoop emotie met de tranen achter, wat elke keer dwars zit want "het mag er niet uit" Misschien eens proberen om niet te sussen maar er alleen maar liefdevol te zijn, zeggen dat je er voor dr bent en vasthouden zonder wiegen enz. Kan heel heftig zijn maar het lucht vaak wel op bij ze. Hier ook soms echt even nodig, let op, niet alleen laten huilen maar even het verhaal laten vertellen zonder onderbreking. Zie www.happybabycoach.com voor wat meer info als je het interessant of spannend vind.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal.. Er lijkt nu na een hele tijd in de nacht wat verbetering in te zitten. De avond zelf vooraf is nu nog wel een ding. De tip die in een eerder topic werd gegeven over een speendoekje aan de speen heeft ook geholpen. Ik heb nu een paar keer gezien dat hij snachts zelf zijn speen pakte en weer ging slapen.