35 Reacties

3 jaar geleden

Phoe hier ook slapeloze nachten! Onze dochter wil in de avond/nacht ook plots heel veel meer melk drinken en lijkt continu hongerig te zijn waardoor ze ineens om de 2,5 uur komt... Overdag is die extreme honger er niet. Herkennen jullie dit?

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Wij hebben dat geprobeerd omdat de nachten zo slecht gingen en de slaapjes ...
Heel herkenbaar! Wat doen jullie om er voor te zorgen dat ze toch in slaap valt overdag?

3 jaar geleden

Reactie op Sunamoni

Phoe hier ook slapeloze nachten! Onze dochter wil in de avond/nacht ook plo ...
En ook dit inderdaad, nu een paar nachten op rij elke 2,5 uur wakker. Drinken is t enige dat helpt. Ons zoontje is ook druk met leren lopen, dus dat kost misschien veel energie en heeft overdag misschien niet de rust om rustig te eten en drinken. Ik hoop dat dat het is 🤞🏻

3 jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Heel herkenbaar! Wat doen jullie om er voor te zorgen dat ze toch in slaap ...
Jaa ik heb ook nog niet echt wat gevonden dat echt werkt.. blijven doorzetten? Steeds erheen en goedleggen en troosten, maar ook wel is laten huilen als het niet echt krijsen is.. soms lukt het! Maar heb opgegeven moment ook wel zoiets van als het echt echt niet lukt, dan maar niet hoor! Dan doen we haar savonds gewoon iets eerder naar bed. Het blijft vervelend, vooral omdat ze gewoon wel echt moe zijn.. hoe doen jullie dat?

3 jaar geleden

Overdag is het de laatste tijd vooral in de draagzak wat goed werkt. Ik probeer het elke keer in zijn eigen bedje, lukt soms wel soms niet. Als het niet lukt, slaapt hij wel in de draagzak. En anders mogen opa en oma proberen😂

3 jaar geleden

Wij hebben hier ook maanden mee geworsteld uiteindelijk ging het vanzelf over, ik denk dat het een lastige fase is. Ze wordt nu meestal alleen nog wat vroeg wakker

3 jaar geleden

Reactie op szns

Hier the same! Alleen is ons dochter al van het begin niet zo'n goede slape ...
Heel herkenbaar! Bij ons slaapt ze al vanaf het begin slecht, en zit er maar weinig verbetering in. Ze is ontzettend rap met alles, en liep al met 9 maanden. Vaak zit ze zichzelf in de weg omdat ze teveel wil, en dit zal er zeker mee te maken hebben. Ik ben nu ook 17 weken zwanger weer, en deze zwangerschap is een stuk zwaarder. Resultaat is dus dat mevrouw de meeste nachten rond 1u tussen ons inligt. Ben niet heel bang voor de deken oid, omdat ze licht slaapt en sterk genoeg is om het van zich af te slaan. En ikzelf word ook overal wakker van. Zo slaapt ze iets beter, en kunnen wij ook beter onze rust pakken. Ik weet dat het niet goed is, en een gewenning kan worden, maar eigen rust is zo belangrijk! Overdag doet ze nog 2 slaapjes. We merken wel dat het iets later naar bed gaan voor haar wel beter werkt. Ze slaapt nu van 11.30h-13.00h, en van 17h-18h. We doen haar dan rond 20h/20.30h in bed, en dan slaapt ze tot 8u ongeveer. Vind het stiekem wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn 😅. Zie zoveel verhalen over de perfecte slapertjes dat het bijna taboe is!

3 jaar geleden

Hier ook sinds een paar dagen.. Soms denk ik het komt door nachtmerrie's of indrukken, soms denk ik pijn door tandjes, maar eigenlijk heb ik geen flauw idee 🤣 Maar ik pak hem ook mee in bed dan puur uit gemak 😴 Dan slaapt hij meteen als een roosje, de kleine kapoen😋

3 jaar geleden

Hier ook drama sinds laatste paar dagen! Zodra die in zen eigen bedje ligt is die even stil en dan begint die te huilen.. tot krijzen aan toe .. bij ons in bed leggen helpt niet altijd. Dokter heeft al naar oortjes gekeken. Was niks mee aan de hand. Hij moet altijd dan rond kijken dan wordt die stil anders krijst die tot kokhalzen aan toe. Zijn ondertandje komt door.. en hij kan sinds kort kruipen en begint zich op te trekken. Kan weer een fase zijn. Maar vermoeiend is het wel. Vriend slaapt hierdoor op de bank/matras want hij snurkt ons zoontje wakker. Niet de ideale situatie dus🙈 tot nu toe heeft ons zoontje 3 dagen bij mij geslapen na zijn flesje slaapt die wel zo in in zijn eigen bedje en slaap ik naast hem op matras. Denk inderdaad dat het nachtmerries zijn/angst om alleen te zijn. Overdag heeft die totaal geen last! Ik geef er gewoon aan toe, en als het weer beter gaat gaan we hem wel weer leren in eigen bedje te slapen. Als die slaapt slaapt die wel tot 07.00 flesje en slaapt die weer 2 uurtjes. Trijntje dikke dondersteentjes hehe.

3 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Vanaf 7 maanden is het hier al feest, zelfs het ledikant op onze slaapkamer ...
Waar heb je dat aanschuif ledikant gekocht?

3 jaar geleden

Ik wil toch even jullie wat hoop geven dat het een fase is (kan zijn). Na ongeveer 4 weken lijkt het bij ons over te zijn. Hij slaapt nu al 3 dagen (2 nachten) ineens weer van zelf in zijn bedje zoals hij eerder ook altijd deed. Ook slaapt hij weer door (af en toe nog eens speentje geven maar dat was altijd al zo). Nu hopen dat het zo blijft!! Als het straks bij het slapen ook goed gaat dan durf ik een dansje te doen haha

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Ik wil toch even jullie wat hoop geven dat het een fase is (kan zijn). Na o ...
Heb je al eens glow in the dark speen geprobeerd?

3 jaar geleden

Heb je al eens glow in the dark speen geprobeerd?
Toevallig heb ik die vandaag binnen gekregen dus ben benieuwd of dat helpt. Hij kan al zelf zijn speen in zijn mond doen maar omdat het donker is kan hij deze volgens mij niet altijd vinden. Soms wel. Vandaar dat ik inderdaad een glow in the dark speen had besteld :)

3 jaar geleden

Reactie op Babyyy2020

Toevallig heb ik die vandaag binnen gekregen dus ben benieuwd of dat helpt. ...
Ben benieuwd! Bij ons werkt dat heel goed. Wij hebben wel zo’n knuffeldoekje eraan

3 jaar geleden

Onze dochter wil niet meer spenen.. ze kauwt er soms op maar dat is het dan ook. Aan de ene kant fijn, maar dat troostmiddel hebben wij dus niet meer. Vroeger wel en dan hadden we ook een doekje aan de speen, werkte super. Maar sinds ze tandjes heeft hier geen speen meer (dus al paar maandjes niet meer)