234 Reacties

4 jaar geleden

Herkenbaar! Hier de derde en bij alle drie hadden ze 'mamahonger'. Geniet van dat het s nachts wel goed gaat. Heb je een draagzak? Daar slapen ze vaak fijn in en heb je je handen vrij. Dit gaat echt vanzelf beter.. hier nu 8 weken oud en overdag in bedje gaat iets beter

4 jaar geleden

Zelfde probleem hier. Heb gelezen dat je ze het beste wakker in bed kan leggen bij de eerste vermoeidheidssignalen. Maar theorie is makkelijker dan de praktijk.

4 jaar geleden

Reactie op M.j

Zelfde probleem hier. Heb gelezen dat je ze het beste wakker in bed kan leg ...
Helaaas ook geprobeerd maar dan blijft hij even om zich heen te kijken en vervolgens te huilen

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde. Van de week met het CB gesproken, zij gaven aan dat het (gemiddeld) vaak met 3 maanden beter gaat, tot die tijd willen ze gewoon heel graag bij papa of mama zijn. Dus nog even volhouden!

4 jaar geleden

Als ik mijn kleine meid van 6 weken slapend weg leg dan word ze ook wakker en gaat ze ook huilen. Ik leg haar daarom altijd weg als ze moe begint te worden. Meestal ligt ze dan nog 10 min rustig en valt dan in slaap.

4 jaar geleden

Herkenbaar, mijn dochter is 7 weken oud en bij mij lukt het overdag en nacht beide niet... 🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Helaaas ook geprobeerd maar dan blijft hij even om zich heen te kijken en v ...
Hier ook dezelfde ervaring hoor. Om hem te laten slapen ga ik dus altijd aan de wandel. Enige manier om hem overdag goed te laten slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Helaaas ook geprobeerd maar dan blijft hij even om zich heen te kijken en v ...
Blijven volhouden. Je kan steeds naar je kleine gaan om te troosten of de pick up put down methode proberen google even. En nog even volhouden bij week 6/7 ga je het verschil merken

4 jaar geleden

Hadden wij ook. Hij is nu 6 weken en slaapt nu wel overdag boven. Ben gaan oefenen met hem in bed leggen overdag zodra hij verschijnselen vertoonde dat hij moe was. Belangrijk is om hem wakker in bed te leggen zodat hij zich bewust is van dat hij in bed ligt en moet gaan slapen. Dat hij dat als zijn vertrouwde slaapplek gaat zien. Als het echt niet ging dan haalde ik hem er weer uit maar uiteindelijk sliep hij er wel. Nu is het overigens ook heerlijk om hem in de kinderwagen lekker buiten te laten slapen :)

4 jaar geleden

Ik ken je gevoel, maar heb nu het boek 'wat baby's nodig hebben' gelezen en kijk er nu heel anders tegenaan. Baby's hebben gewoon in het begin nog hun mama(of papa) heel erg nodig. Ze hebben 9 maanden in je gegroeid en ineens 'moeten' ze alleen kunnen zijn/slapen. In de westerse wereld lijkt dit normaal en wordt er verwacht dat een kindje maar snel alleen kan slapen, maar eigenlijk is dat heel raar. Inderdaad zoals al eerder gezegd wordt, misschien dragen in een draagdoek/draagzak als je die hebt? Is ook erg goed voor de hechting en je kindje zal er later heel veel profijt van hebben! Dat in het eigen bedje slapen komt echt nog wel. Ieder kindje is daar ook anders in

4 jaar geleden

Reactie op Kmldrbhr

Blijven volhouden. Je kan steeds naar je kleine gaan om te troosten of de p ...
Vanaf wanneer heb je de pupd methode uitgevoerd?

4 jaar geleden

Bekijk de folder Ritme en regelmaat voor uw baby nu op Isala.nl https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/ Ik vond dit wel een heldere folder

4 jaar geleden

Heel herkenbaar mijn dochter is bijna 6 weken en wil overdag vaak ook niet slapen als ik haar weg leg alleen bij mama op schoot wel. Ik heb mij erbij neergelegd want de nachten slaapt ze weer wel super goed in haar eigen bedje.

4 jaar geleden

Reactie op Shae635

Hadden wij ook. Hij is nu 6 weken en slaapt nu wel overdag boven. Ben gaan ...
Met hoeveel weken ben je gaan oefenen?

4 jaar geleden

Er zijn ook al veel tips gedeeld in de topic van 2 dagen geleden ‘slapen overdag’ misschien kan je daar nog tips of lotgenoten verhalen uithalen!

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad, nu gaat het iets beter maar echt nog niet bij elk slaapje. Mijn mannetje is nu 10 weken. Ze hebben idd in het begin nog veel huid honger en willen nog graag bij je zijn. Slaap is erg belangrijk in die periode anders krijg je een oververmoeide baby die savonds alleen maar huilt. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan want soms wil je gewoon even je handen vrij hebben. Maar het komt echt vanzelf goed. Regelmaat en ritme helpt. En idd pas op bed leggen als je vermoeidheid signalen ziet. wat ook echt niet verkeerd is op die leeftijd is in de wandelwagen laten slapen onder het wandelen

4 jaar geleden

Ik kan hem alleen niet gelijk in bed leggen omdat hij spuugt na de voeding. Probeer hem zeker 30 minuten rechtop te houden

4 jaar geleden

En probeer te kijken of je 'm iets lager kan laten huilen. Anders weten ze dat ze opgepakt worden. Maar voeding kan natuurlijk ook een probleem van huilen zijn of een natte luier. Alle punten nalopen en anders is inderdaad een draagzak een goeie tip zoals hier al eerder werd vernoemd

4 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

En probeer te kijken of je 'm iets lager kan laten huilen. Anders weten ze ...
Huilen bij baby's van deze leeftijd is altijd een teken dat er iets is, dus langer laten huilen geeft alleen maar meer stress bij die kleintjes. Uiteindelijk zullen ze ervan in slaap vallen, maar ondertussen zijn ze nog super gestrest van binnen. En lijkt mij ook niet dat ze op deze leeftijd al 'weten' dat ze opgepakt gaan worden, ze doen helemaal nog niks bewust

4 jaar geleden

Laat je niet te veel leiden door de theorie die je leest. Onze zoon is nu 10 weken oud en het is gewoon zoeken:) Als jij weet dat je kindje alles heeft wat goed is en zijn gedrag wijkt niet af dan wil hii ook gewoon lekker bij je zijn. Laat het lekker toe. Hoe meer slaap overdag hoe beter de nacht! Draagzak is ideaal en anders samen een dutje doen. Geniet er van en niet te veel denken dat er iets is, uiteindelijk gaat het echt vanzelf !