234 Reacties

4 jaar geleden

Mijn kleintje is nu 6 weken en sliep gisteren en nu voor het eerst een nacht door. Super natuurlijk, maar heftig voor mijn borsten. Die staan op springen.. Is dit een kwestie van gewenning, dus moet mijn productie zich nog aanpassen op de nacht of moet ik haar gewoon een droomvoeding geven tussendoor?

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Ik kan hem alleen niet gelijk in bed leggen omdat hij spuugt na de voeding. ...
Ja, hier ook! Daardoor is het oefenen met wakker in zn bedje leggen moeilijk, want hij valt dan in de draagzak in slaap..

4 jaar geleden

Mijn kleintje is nu 6 weken en sliep gisteren en nu voor het eerst een nach ...
Oh dit herken ik heel erg! Onze dochter slaapt sinds 2 weken ook elke nacht 7 uur door, maar jeeeemig mijn borsten stonden echt op knappen na die eerste paar keer! Nu voelen ze nog steeds erg vol elke keer na de nacht. Maar een stuk minder dan daarvoor gelukkig! Heb het idee dat het ook een beetje samenhangt met hoeveel en hoevaak ze overdag heeft gedronken die dag! Maar ik zie een aflopende lijn gelukkig 😊 We moeten er even doorheen denk ik! Wss wennen je borsten er wel aan.

4 jaar geleden

Mijn kleintje is nu 6 weken en sliep gisteren en nu voor het eerst een nach ...
Die van mij slaapt meestal van 9 tot 4 en daarna tot 8 ongeveer. Ik ga pas slapen om 11 uur en kolf dan alletwee mijn borsten leeg, eentje laat ik wel iets voller en die geef ik dan om 4 uur snachts. Ze zijn snachts nog steeds wel heeeeel vol maar niet meer pijnlijk/te vol 😊 dit werkt in ieder geval voor mij en krijgt ze overdag ook nog een flesje verse melk 👍

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Ik had hetzelfde probleem. Baby wilde constant aan de borst overdag en sliep vrijwel niet. Nu kolf ik mijn borstvoeding en geef ik haar de fles. Ik heb het idee dat ze hierdoor beter drinkt en verzadigd is. Ze slaapt nu wel overdag. Het is nog steeds een hongerige baby, ze meldt zich vaak om de 2 uur, maar slaapt nu wel steeds zo'n 1.5 uur tussendoor.

4 jaar geleden

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om een voeding te doen rond half 7, daarna even met mama kletsen en spelen in de box en naar bed. Zodat ze niet alles eruit gooit en moe wordt van het spelen. Nou dat is totaal niet soepel gegaan, heb haar rond kwart over 7 in bed gelegd en heb haar nu maar uit bed gepakt want ze bleef extreem krijsen. Normaal doe ik haar na een voeding meteen in bed en dit lijkt nu dus beter te werken... hoe is jullie avond ritme?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om een voeding te doen rond half 7 ...
Wij doen bij het laatste flesje eigenlijk heel saai! Alvast alles een beetje donker maken en na het flesje even boeren en direct het bedje in en meteen ook de kamer uit! Overdag kan ik haar niet in haar bedje leggen zonder te huilen, maar bij het laatste avond flesje gaat het eigenlijk heel soepel op deze manier en is ze meestal meteen stil, soms een klein beetje jengelen.. maar in ieder geval niet krijsen zoals ze overdag wel kan doen haha!

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om een voeding te doen rond half 7 ...
Na het flesje van half zeven mag ze lekker knuffelen met mama en bij mama liggen. Meestal rond half 9 leg ik haar naast me in het baby nestje. Na het flesje van 10/11 uur gaat ze haar wiegje in zonder problemen.

4 jaar geleden

Hier worstel ik een beetje met de slaapjes overdag. Mijn dochter is 8 weken en slaapt s nachts heel goed en overdag komt ze ook wel aan haar slaap, maar ze slaapt 1 keer heel lang (vandaag 3,5 uur, van 12 tot half 4) en daar omheen begin van de ochtend en eind van de middag heel korte dutjes. Met als gevolg een vermoeid / chagrijnig kind eind van de dag. Ik twijfel soms of ik haar lange dut zou moeten inkorten zodat ze haar slaap wat beter verspreidt. Maar als ik haar te vroeg wakker maak drinkt ze meestal slecht en valt ze weer in slaap aan de borst. Iemand hier ervaring mee?

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Wij doen bij het laatste flesje eigenlijk heel saai! Alvast alles een beetj ...
Wij hebben hetzelfde en laten ons zoontje overdag eigenlijk niet lang huilen. Dan slaapt ie maar bij een can ons als wegleggen niet lukt. Doe jij hetzelfde? Ik struggle een beetje met die slaapjes overdag. Wakker wegleggen lukt dus nog niet...

4 jaar geleden

Reactie op sdevries91

Wij hebben hetzelfde en laten ons zoontje overdag eigenlijk niet lang huile ...
Ook hetzelfde hier! Resultaat bijna elke keer in alleen maar korte hazenslaapjes waar ze niet gezelliger op wordt einde van de dag.. ben ook op zoek naar een manier om haar overdag goed te laten slapen.

4 jaar geleden

Die van mij slaapt ook erg weinig overdag. Het in haar eigen bedje leggen heb ik opgegeven (snachts slaapt ze daar wel super goed in, bijna 12 uur met 1 voeding tussendoor). Ik leg haar nu in de kinderwagen als ze moe is, loop even een klein rondje en dan slaapt ze een goed uur. Ook een draagzak werkt goed.. maar ze slaapt nogsteeds erg weinig overdag maar met die hazenslaapjes van half uur/ uur is het wel een blije baby overdag. Dat scheelt al veel 👍

4 jaar geleden

Dit is precies bij mij ook. Zei is inmiddels 8 weken. Maar slaapt s nachts al tijdje door en de ochtend slaapje tot 9/10 uur in haar eigen bed. Daarna krijg ik haar ook niet in bedje haha. Alleen kinderwagen of draagzak. Ik wil bij 10 weken opnieuw proberen overdag in bedje ivm opvang na m'n verlof.. maar anders kan ik het samen met opvang gaan oefenen. Maar ook tevreden baby.

4 jaar geleden

Reactie op debteun

Bekijk de folder Ritme en regelmaat voor uw baby nu op Isala.nl https://www ...
3 dagen terug deze folder gelezen omdat ook onze 9.5 weken oude dochter overdag niet wilde slapen in haar wiegje. Deze folder was echt een eye opener en ik herkende onze dochter er compleet in. Overdag veel wakker, prikkelbaar. Kon op mijn armen wel in slaap vallen, maar steeds moeilijker en steeds korter. Rond 20:00 u als een blok aan het slapen tot 11:00 u met ongeveer 2 voedingen tussendoor. Op een gegeven moment gingen de voedingen slechter en dronk ze soms niet meer dan 30 ml, terwijl ze normaal 150 ml dronk. Uiteindelijk begon ze de nachten ook vaker wakker te worden. Ze werd steeds onrustiger en veel meer huilen. We gaven de schuld aan een sprongetje, maar door het lezen vd folder kwam ik er achter dat er meer achter zat. we zaten in een negatieve visuele cirkel.. Wij kwamen totaal niet meer aan onze rust toe en werden compleet geleefd. We besloten dat dit niet zo langer kon en dat we meer rust, ritme en regelmaat gingen bieden. Voeding, verschonen, knuffelen, box en bij signalen van moeheid naar bed. We gaan nu de 3e dag in en ik ben zo blij dat we dit gedaan hebben. We hebben een ander kind! Dag 1 was pittig. Ze protesteerde veel en liet zich moeilijk troosten, maar we hebben toch doorgezet. Dronk meteen al veel meer en minder vaak. Dag 2 ging al een stuk beter en vaak viel ze na 10 minuutjes in slaap. Ze dronk haar flesjes weer leeg! Vandaag gaat het echt zalig. Ze heeft vannacht 1 x 8 u en 1 x 5 u tussen de voedingen gelaten. Vanochtend binnen 3 minuutjes in slaap gevallen en op hef moment dat ik dit typ, slaapt ze nog. Op de momenten dat ze wakker is, is ze ook vrolijker en speelt dan ook echt in de box. Ook voor papa en mama is dit genieten en niet meer gefrustreerd zoeken naar wat er aan de hand is. Ja, huidcontact is erg belangrijk, maar onze dochter gaat duidelijk erg goed op structuur. Op de momenten dat ze wakker is, knuffelen we veel en geven we haar veel liefde. Dit werkt voor nu voor ons het beste.

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

3 dagen terug deze folder gelezen omdat ook onze 9.5 weken oude dochter ove ...
Heb je haar tijdens die eerste dag laten liggen in bedje bij huilen? Ook als dat flink hard gaat? Ik vind dat erg moeilijk.. maar herken mijn baby ook in de folder.

4 jaar geleden

Hier blijft t lastig om savonds te slapen. Om half 9 naar bed gebracht. 15 min geslapen en toen krijsen. Gaat van 0 naar 100. Lijkt altijd rond deze tijd. Wordt alleen weer stil aan de borst. T maakt me onzeker. Voel continu spanning als hij op bed ligt, gaat hij nu wel slapen, kan k ook even rusten etc.. denk dat ik n te grote controlefreak ben.

4 jaar geleden

Reactie op sdevries91

Heb je haar tijdens die eerste dag laten liggen in bedje bij huilen? Ook al ...
Ik heb haar idd laten liggen en bij harder/onrustiger huilen getroost door bv de speen weer te geven of haar stevig in stoppen. Ze ging overigens niet naar het ‘krijsen’ of paniek huilen, maar meer jengelen. Steeds even wat geluid, kort huiltje, dan weer paar minuten stil. Dit hielt ze de eerste dag best wel een tijdje vol... dat vond ik heel lastig en moeilijk. In die folder staat ook omschreven dat ze de eerste 3-5 dagen echt moeten gaan wennen en dat de onrust/huilen tijdelijk toe kan nemen. Imo; verandering brengt weerstand teweeg. Vanmiddag en begin van de avond kwam ze weer wat moeilijker jn slaap. Weer geprobeerd haar te laten liggen en haar te troosten in haar bedje. Ze heeft tussen 14:30 u en 20:30 u minder geslapen dan gisteren, maar ik probeer deze manier wel even aan te houden. Na 1 à 2 weken zijn ze ongeveer gewend aan de nieuwe ingeslagen weg. Benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen. Wij hebben trouwens in onze kraamweek uitleg gekregen over de dunstan babytaal en onze dochter maakt heel mooi de verschillende klanken van de verschillende huiltjes (moe, boertje, honger, ongemak en darmkrampjes). Dat helpt mij ook om in te spelen op haar behoefte. Vannacht bv. liet ze zich na de voeding, toen ze al in bed lag, duidelijk horen en zat er dus nog een boertje vast. Toen ze deze kwijt was, sliep ze zo weer verder.

4 jaar geleden

Ik leg die kleine van mij overdag nooit in zijn wiegje.. Hij slaapt lekker in de box of in zijn wiegstoel.. 's nachts slaapt hij perfect in zijn bedje maar zodra hij 's ochtends wakker wordt, wil jij er echt niet meer in haha dus dat is gewoon vroeg bed uit😅 maar heb het er voor over.. heb verder niets met hem te doen🥰

4 jaar geleden

Hier goede ervaring tot hiertoe, ze slaapt vanaf dag 1 snachts goed vast! Toen dachten we dat het gewoonweg was omdat ze algemeen veel sliep zowel snachts als overdag, nu onderhands is ze bijna 8 weken en vanaf 21-22u slaapt ze vast tot in de ochtend 8.30-9u (we geven wel een fles tussen 21-22u kan wel eens later zijn en die neemt ze half slapend/half wakker goed aan en dan slaapt ze verder tot ofwel 4-5-6u hangt beetje vanaf wanneer ze de fles heeft gehad ervoor )maar 6u tussen is het gemiddelde allesinds en dan slaapt ze altijd nog verder tot 8u gemiddeld kan wat vroeger of wat later zijn uiteraard. Overdag sinds 2 weken nu, slaapt ze wel net wat minder meestal in de voormiddag maar een mini dutje (1u Max) en in de namiddag al eens 2-3 uren , als we op pad gaan slaapt ze wel op en af meer ze slaapt in de buggy enorm veel en in de auto ook dan zien we haar amper wakker! Nu als we zo gans de dag wat op pad zijn hadden we eerst dat schrik dat ze dan savonds/snachts niet goed meer zou slapen maar niks is minder waar! Ze kan overdag ook wel eens vechten tegen haar slaap en dan word ze wat vervelend op zichzelf maar Savonds/snachts is dit nooit het geval , ze slaapt in een babynest vanaf de dag dat we thuis kwamen en door dit echt elke dag hetzelfde te doen en rond het zelfde uur ongeveer steeds (21-23u) hebben wij sterk de indruk dat ze heel goed weet wanneer haar nacht begint en dat het daarom nog steeds zo vlot gaat.

4 jaar geleden

Een vraagje.. Na welke voeding brengen jullie de kleine de nacht in? Dus wanneer het avondritueel? Wij hebben rond half 8/8 uur vaak een voeding, maar als ik dan het avondritueel doe dan wil ze nog helemaal niet slapen. Dus dan slaapt ze maar gewoon in mijn armen tot de volgende voeding. En rond half 11 is de laatste voeding voor de nacht. Nu doe ik dan het ritueeltje, maar merk dat het dan wel laat wordt. Ik hoor graag hoe jullie dat aanpakken.