234 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

Ik heb haar idd laten liggen en bij harder/onrustiger huilen getroost door ...
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Ze ging overdag moeilijker slapen, op een gegeven moment alleen nog in de draagdoek. Ook had ze veel last van reflux. Nu zijn wij ook gestart met meer ritme en regelmaat sinds gisteren. Dus gewoon na een uur naar bed brengen, gordijnen dicht, white noise aan, speentje. Soms helpt het en slaapt ze, soms wat minder. Ze ligt nu veel meer op haar eigen kamer met de gordijnen dicht dan voorheen toen ze veel in de woonkamer sliep. Hoe maken jullie nu onderscheid tussen dag en nacht? Wij proberen dat door haar overdag beneden te voeden en als ze wakker wordt wel steeds even de gordijnen open te doen. S nachts laten we haar boven en houden we het zo donker mogelijk.

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Ze ging overdag moeilijker slapen, op een ...
Qua dag-nacht ritme doen wij het nagenoeg op dezelfde manier. Rond 8:00 u/9:00 i heeft ze de ochtend fles, vanaf dan voeden wij beneden tot de laatste fles overdag rond 21:00 u. Als ze overdag slaapt op haar kamer, maken we haar kamer wel donkerder door de gordijnen te sluiten, maar we verduisteren niet helemaal. We leggen haar op bed met een vast bedritueel. Puckababy aan, raam dicht, knuffeltjes slaap lekker wensen, gordijnen dicht, in bedje met speen en muziekkonijn aan. Ook is het bij ons niet compleet stil overdag (buitenspelende buurtkinderen, muziek of tv beneden, 2 dollende katten, op zolder sporten) Als ze in bad moet, doen wij dit na de laatste voeding voordat ze de nacht in gaat. In de nacht geef ik haar voeding op haar kamertje. Ik doe het licht niet aan, maar gebruik een nachtlampje die niet vel schijnt. Ook praat ik minimaal tegen haar. Na het voeden even boeren en verschonen als het nodig is, dan weer naar bed. Dit om de prikkels zo minimaal mogelijk te houden. Ik mag niet klagen over hoe de nachten gaan ;)

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

3 dagen terug deze folder gelezen omdat ook onze 9.5 weken oude dochter ove ...
Jou verhaal is heel herkenbaar! Bij ons gaat het ook zo! Weinig tot niet slapen overdag, maar gelukkig s nachts nog wel. Ook drinkt ze haar fles nog goed! Alleen hoe doe jij dat met naar buiten gaan ? Ga je de eerste week niet wandelen of naar buiten ?

4 jaar geleden

Ik heb een tijd meegelezen, zaterdag de folder gelezen en ook ik herken ons zoontje hierin. Nu zijn we gisteravond begonnen met een bedritueel en leggen we hem in zijn wiegje als het tijd is om te slapen. Ik vroeg me af hoe jullie dat doen als je baby binnen een half uur/uur weer wakker wordt. Weer speentje en weg? Of hebben jullie een andere methode?

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik heb een tijd meegelezen, zaterdag de folder gelezen en ook ik herken ons ...
Komt hier gelukkig zelden meer voor maar wat ik dan altijd deed was even een tutje geven, aai over zijn bolletje en evt. witte ruis aanzetten. Dat laatste werkt altijd perfect.

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Jou verhaal is heel herkenbaar! Bij ons gaat het ook zo! Weinig tot niet sl ...
Eerste 3 dagen zijn wij binnen gebleven en echt gezeten op ritme. Gistermiddag kopje koffie gedronken bij mijn ouders in de tuin. Maar dat ging nog niet zo vlekkeloos.. Na de voeding even geknuffeld en verschoond, toen moe in het autostoeltje gezet. In de auto is ze in slaap gevallen. We hebben een cybex die we languit kunnen leggen zodat ze er langer in kan liggen dan een normaal autostoeltje, dus eenmaal bij mijn ouders hebben we haar languit in het autostoeltje laten liggen. Idee was om voor de volgende voeding weer thuis te zijn om daar het ritme weer op te pakken, maar ze had al eerder honger.. Daar dus voeding moeten gegeven, maar ze dronk weer niet de fles leeg. Hierna direct naar huis gegaan om ritme weer op te pakken, maar ze was toch weer uit haar doen. In haar wiegje kon ze niet in slaap komen, wilde weer voeding. Na de voeding weer in bed gelegd. Ze was meer aan het huilen. Nadat ik haar 2 x de speen had gegeven, ben ik even bij haar blijven zitten met mijn hand op haar hoofdje. Toen sliep ze zo en ze is in de avond niet meer wakker geworden voor een extra voeding. Was voor haar dus nog een beetje te vroeg om zoiets te ondernemen. Kom ik weer aan met die folder, maar daar staan ook verder handige tips! Bv als je weg wil gaan, dat je haar in de kinderwagen of autostoeltje legt ipv wiegje zodat je niet over hoeft te pakken. Kinderwagen kunnen ze op een rustige plek wel eens in slapen, als dit maar geen permanente slaapplek wordt.

4 jaar geleden

Het lijkt zo saai hè voor die babytjes, verschonen-eten-slapen Steeds maar een uurtje op en dan weer naar bed maar ze zullen het nodig hebben

4 jaar geleden

Mag ik even inbreken? Kleine meid is nu 12 weken en sinds een tijdje slaapt ze niet meer overdag nu zijn we begonnen met overdag in haar bedje laten slapen en dat gaat goed. Alleen nu is het zo als ze met het middagslaapje wakker wordt voor de fles dat ze na de fles weer in slaap valt op de arm en dan slaapt ze zo 2 tot 2,5 uur voordat ze weer wakker wordt. Ze gaat ong om 2 uur half 3 naar bed tot een uur of 4 dan is het weer tijd voor de fles ze wordt overings zelf wakker daar voor. Iemand een idee of tip daarvoor zodat ze s'middags wat langer wakker blijft na de fles van 4 uur of is dit gewoon gewenning en gaat het over een paar dagen beter. Je kan zo onzeker worden met alle info van internet🙈

4 jaar geleden

Reactie op Myrtheb

Eerste 3 dagen zijn wij binnen gebleven en echt gezeten op ritme. Gistermid ...
Ja heb zojuist de folder gelezen! Staan zeker goede tips in! Vandaag zijn we met dit ‘ritme’ begonnen en moet zeggen dat ze er goed op gaat. Vanmiddag om half 3 haar flesje gekregen, gespeeld , geknuffeld en bij de eerste slaapsifnalen in ben gelegd! 1x beetje huilen, speentje erin en ze slaapt nu nog steeds! Afgelopen weken was het drama rond dit tijdstip’ Alleen heb ik nog een klein vraagje ; Hoelang laat jij je kindje slapen? Mijn dochtertje slaapt nu al bijna 2 uur! Maak je haar wakker ? Of laat je haar slapen tot de volgende fles? En doe je dat bij elk slaapje ? Ben zo bang dat ze nu vannacht niet goed slaapt.. sorry hoor voor al mijn vragen!

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Ja heb zojuist de folder gelezen! Staan zeker goede tips in! Vandaag zijn w ...
Hier ook een slaapkop vandaag. Ik laat haar maar, ze zal het nodig hebben... ze zeggen vaak, een baby die goed rust overdag slaapt ook s nachts goed. Liever zo dan overprikkeld!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hier ook een slaapkop vandaag. Ik laat haar maar, ze zal het nodig hebben.. ...
Dat is zeker zo! Hoop zo dat dit gaat werken voor haar! Zeker wanneer ik straks weer moet gaan werken! Zou fijn zijn als ze dan al een goed ritme heeft!

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik heb een tijd meegelezen, zaterdag de folder gelezen en ook ik herken ons ...
Ik heb vandaag mijn dochter laten mopperen, ze viel weer in slaap tot mijn verrassing... lukte eerder nog niet. Dus even niets doen soms. En anders leg ik haar wel eens over in de kinderwagen en probeer ik haar zo nog in slaap te krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Dat is zeker zo! Hoop zo dat dit gaat werken voor haar! Zeker wanneer ik st ...
Komt vast goed! En dat ritme verandert nog zo vaak joh... 😊

4 jaar geleden

En wat doen jullie al jullie kindje niet wakker wordt op het tijdstip dat ze haar voeding moet krijgen ? Ze moet nu om half 7 en slaapt nog. Na deze voeding krijgt ze nog haar laatste voeding rond half 11!

4 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

En wat doen jullie al jullie kindje niet wakker wordt op het tijdstip dat z ...
Wij laten haar dan bijvoorbeeld max een half uur langer slapen overdag

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Wij laten haar dan bijvoorbeeld max een half uur langer slapen overdag
Bedankt voor je reactie!!

4 jaar geleden

https://www.inbakeren.nl/basis/lichaamstaal/

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Komt hier gelukkig zelden meer voor maar wat ik dan altijd deed was even ee ...
Dankje voor de tip! Witte ruis ga ik proberen!

4 jaar geleden

Dag lieve mama's, ons zoontje slaapt heel goed 's nachts maar héél weinig overdag (2 slaapjes van 30-45 en enkele microslaapjes van 5 minuten). We proberen al meerdere dagen een bepaald ritme te volgen overdag maar het brengt tot nu toe geen verandering : "slapen" - verschonen - spelen - drinken - knuffelen - "slapen". Ons kleintje heeft last van reflux waardoor we hem minstens 15 minuten recht houden waardoor het lang duurt vooraleer we hem kunnen wegstoppen na het drinken. Nu heb ik het gevoel dat we hem door dit schema te veel stimuleren en hij te moe is om nog te slapen. Spelen jullie vaak met jullie baby's overdag ? En hoelang en wat doen jullie zoal ? Alvast bedankt voor jullie reacties.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Dag lieve mama's, ons zoontje slaapt heel goed 's nachts maar héél weinig o ...
Die van ons was hetzelfde.. ik heb geen ritme en let gewoon op haar signalen. Ze geeft zelf aan als ze moe is, ene keer meteen na het drinken, andere keer 1 uur erna, soms anderhalf uur.. zo’n ritme van slapen, eten, knuffelen, spelen werkte bij ons niet 😅 moet altijd wel goed opletten op haar signalen hoor, mis ik ze dan zitten we met een oververmoeide baby en is het 10 keer zo moeilijk