234 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Dag lieve mama's, ons zoontje slaapt heel goed 's nachts maar héél weinig o ...
Wij doen het inderdaad net als wat mslaura zegt, volgens haar ritme. We letten goed op de signalen en zodra ze die geeft leggen we haar neer. Na het slaapje is het meestal eten en dan knuffelen/spelen, soms is dat 45 minuten soms 90. Je kan wel steeds volgens hetzelfde tijdspad werken, maar als ze niet moe zijn gaan ze toch niet slapen. Als we haar neerleggen merk je soms wel dat ze zich nog wat verzet tegen de slaap en begint dan half te huilen, bij ons helpt het dan om een liedje te zingen en haar even gerust te stellen. En soms zitten er dagen tussen dat ze compleet iets anders bedenkt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Die van ons was hetzelfde.. ik heb geen ritme en let gewoon op haar signale ...
Dank je voor je reactie. Stelt me wat gerust want had het gevoel dat ik misschien iets fout deed aangezien ik er maar geen ritme in zie en hij overdag weinig slaapt. Gelukkig gaan de nachten wel goed. Wat zijn bij jullie zoal de signalen, want misschien ben ik niet alert genoeg en raakt hij daardoor over zijn slaap heen ? Hier merk ik tot nu toe gapen, rechtuit staren, rode oogjes, zijn gezicht tegen mijn borst aanwrijven. Nog eens bedankt en we doen allemaal ons best ❤

4 jaar geleden

Wij doen het inderdaad net als wat mslaura zegt, volgens haar ritme. We le ...
Dank je voor je reactie. Stelt met gerust. Denk dat we allemaal gewoon het beste willen en soms onzeker worden als het niet verloopt volgens de boekjes. Wat zijn bij jullie zoal de signalen voor het moe-zijn ? We komen er wel ❤

4 jaar geleden

Als je als moeder je best doet, kan je nooit iets fout doen vind ik 😁 tis allemaal een beetje zoeken wat het beste is... de signalen die ik altijd op merk is het wrijven in de ogen en met haar hoofd op mijn borst wrijven.. ze knuffelt ook graag na het eten en dan is ze meestal moe. Vanochtend is bijv ons ritme slapen, spelen, verschonen, eten en knuffelen 😅 vanmiddag of morgen zal het misschien weer anders zijn Zodra ik haar neerleg in haar bedje moppert ze wel eens, dan blijf ik eventjes of laat haar even sabbelen op mijn vinger of knuffeltje (deze haal ik er wel weer uit)

4 jaar geleden

Zolang je je best doet ben je goed bezig volgens mij 😀 Bij ons zijn de signalen naast echt gapen, soort van 'rollen' met haar hoofd over je borstkas, jengelen en soms ook schoppen met de voetjes . Soms missen we het ook en dan gaat ze over in huilen en dan zijn we echt lang bezig om haar weer rustig te krijgen.

4 jaar geleden

Zolang je je best doet ben je goed bezig volgens mij 😀 Bij ons zijn de sig ...
Dat rollen met z'n hoofd over m'n borstkas hebben wij ook. Ik dacht steeds aan bv geven.. maar dan wilde hij niet eten. En gelezen dat dit bij moeheid hoort. Dus ik probeer er erg alert op te zijn. En dan gaat slapen in bedje wel goed. Houd jij ook echt de slaaptijden aan (mijn zoontje is nu 7 weken)? Sochtends 1 uur, smiddags 2.5u en einde middag 45 min?

4 jaar geleden

Reactie op Auralie

Dat rollen met z'n hoofd over m'n borstkas hebben wij ook. Ik dacht steeds ...
Mijn dochter is ook 7 weken en moet eerlijk zeggen dat ik niet naar die toen kijken. Ik merk wel dat ze in de ochtend wat korter slaapt en in de middag meestal een dutje van 3/3,5 uur. Wij kijken vooral naar wat ze zelf aan geeft :). Daar omheen houden we steeds dezelfde routine aan, voor zoveel mogelijk.

4 jaar geleden

Ik zou je echt aanraden het boek ‘droomritme’ te lezen. De tips hierin, van de juiste inbakerdoek/zak te gebruiken tot aan het herkennen van de vermoeidheidssignalen en de baby in bed doen, hebben ons ontzettend goed geholpen. Het kan idd niet altijd volgens het boekje gaan, want mijn kleine wil (als ze langer dan normaal wakker is, maar eigenlijk het nog geen tijd is voor een voeding) weer gevoed worden om met een vol maagje te slapen. Oja en echt volhouden! Ik ben er minimaal een week mee bezig geweest; in bed, huilen? troosten en weer in bed, huilen, oppakken troosten en weer in bed. Raakt ze helemaal overstuur? Dan op schoot en de volgende keer weer!!

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ik zou je echt aanraden het boek ‘droomritme’ te lezen. De tips hierin, van ...
Hoe lang ga je daarmee door per keer? Mijn zoontje kan overdag ook moeilijk slapen in zijn bed tenzij ik hem er in diepe slaap in leg. Als ik dat niet doe is het eerst jengelen. Dan huilen. Dan troost ik en ga ik weer weg. Maar dit kan echt wel een uur a anderhalf duren, hij is dan zo overprikkeld dat het helemaal niet meer lukt 😭

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hoe lang ga je daarmee door per keer? Mijn zoontje kan overdag ook moeilijk ...
Heel herkenbaar!! Zo begon het ook bij ons. De eerste dag was ik er 4 uur mee bezig ‘smiddags (gelijk ook de eerste keer op haar eigen kamer) .. pfff zij gesloopt, ik gesloopt! Als ze bleef jengelen zette ik door, bij overgaan naar huilen oppakken , troosten tot ze rustig was en weer terugleggen. Ik gaf het pas op als ze echt overstuur raakte en zag dat ze echt niet meer wilde. In die vier uur sliep ze trouwens ook heel kort telkens. Ik heb ook naast haar ledikant op de grond moeten zitten met een hand op haar hoofd of buik, omdat de kamer uitlopen geen zin had. Het aantal uren bezig zijn nam elke dag meer af gelukkig, dus doe vooral wat goed voelt en geef toe wanneer de kleine overstuur raakt. Lekker op schoot nemen, maar probeer het de volgende slaapsessie weer. Leg de kleine wakker in bed of laat hem/haar eerst wegdommelen op schoot. De baby moet wel besef hebben dat ii weggelegd wordt. Uiteindelijk ging het na een week voldoende bij ons en na twee weken echt heel goed. Het was een investering, maar heb er zo veel baat bij. Alle klachten (o.a. spugen) die ze de weken ervoor had, waren voorbij. Rust en regelmaat is dus heel belangrijk heb ik gezien en doordat ze overdag goed sliep, sliep ze nachten nog beter en nu bijna klokje rond.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Heel herkenbaar!! Zo begon het ook bij ons. De eerste dag was ik er 4 uur m ...
Wow, goed gedaan! Ik heb het boek ook gelezen en wil het telkens toepassen. Maar elke keer raakt hij zo overstuur dat we toch op de bank belanden.. maar als ik jouw verhaal lees moet ik er toch iets meer tijd voor uittrekken.. lastig! Maar respect voor jou!

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Wow, goed gedaan! Ik heb het boek ook gelezen en wil het telkens toepassen. ...
Ja het is niet makkelijk geweest. Ik zat nog in mijn verlof dus nam de tijd en deed niets anders. Mijn man was al wel weer aan het werken dus ‘s avonds aan de telefoon verteld ii dan anderen dat ‘WE’ de kleine hebben geleerd in bed te doen... hahaha uh pardon 😂✌🏼heel veel succes girls, jullie kunnen dit!

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ik zou je echt aanraden het boek ‘droomritme’ te lezen. De tips hierin, van ...
Heb dit boek ook niet gelezen en geeft veel handvatten

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Heel herkenbaar!! Zo begon het ook bij ons. De eerste dag was ik er 4 uur m ...
Zo dat heb je goed gedaan! Ik zie er zo tegenop, geen partner met wie ik kan afwisselen 😅 maar ben van plan morgen te beginnen. Ook direct eigen kamer dacht ik.. heb dat boek ook gehaald, lees allerlei dingen dan leg je hem in de wagen of draagdoek als het niet lukt maar mijn zoon slaapt daar niet in 🙈 alleen maar op mama 😅

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Heel herkenbaar!! Zo begon het ook bij ons. De eerste dag was ik er 4 uur m ...
Oh schiet me nog een vraag te binnen.. na zo’n dag jengelen en weinig slaap, hoe pakte je de nacht aan? Zelfde? En werd er dan een beetje geslapen? Mijn zoontje slaapt nu wel 6 a 7 uur in de nacht hoop dat ie dat niet anders gaat doen 🙈

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Oh schiet me nog een vraag te binnen.. na zo’n dag jengelen en weinig slaap ...
De nachten gingen eigenlijk alleen maar beter en beter. Van twee keer naar één voeding tegen de ochtend. Ik heb haar sinds de eerste dag ook echt op dr eigen kamer gehouden. Ze mag alleen bij ons als ze ziek is, maar tot nu gelukkig nog niet voorgekomen. Wat zijn we toch streng he voor de kleine, haha valt mee hoor!! Ze krijgt heel veel liefde kleine lachebek 🥰.. ik zou de nachten idd ook doorzetten. Fijn dat je kleintje zo lang achter elkaar slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Oh schiet me nog een vraag te binnen.. na zo’n dag jengelen en weinig slaap ...
Ow en trouwens gebruik je een slaapzak of een inbakerdoek/zak? Je kleine heeft waarschijnlijk behoefte aan geborgenheid dus strak inpakken! Ik maakte de switch van de ergococoon naar de Swaddle me. In de cocoon kon ze haar armen nog redelijk bewegen, in de Swaddle niet. Ook de deken goed strak over trekken.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ow en trouwens gebruik je een slaapzak of een inbakerdoek/zak? Je kleine he ...
Dat is ook wel een idee idd. Hij heeft nu de puckababy maar z’n armen kan ie vrij bewegen in de zak. Thanks voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dat is ook wel een idee idd. Hij heeft nu de puckababy maar z’n armen kan i ...
Ik gebruikte eerst ook de Puckababy en daar werd mijn meisje juist wild van. Teveel vrijheid voor haar armen. Nu sinds 3 dagen de Meyco Swaddle en dat gaat veel beter!

4 jaar geleden

Ik gebruikte eerst ook de Puckababy en daar werd mijn meisje juist wild van ...
Oh nou dat herken ik wel! Hij wordt er regelmatig drukker van, tenzij hij er slapend in gaat zeg maar.. heb er net 1 besteld van meyco dus morgen direct proberen! Hopelijk helpt het hem ook ☺️