234 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Oh nou dat herken ik wel! Hij wordt er regelmatig drukker van, tenzij hij e ...
Mijn dochter heeft het echt nodig om haar armpjes gewoon strak naast zich te hebben. Hopelijk werkt het bij jullie ook goed!

4 jaar geleden

Nou vanmorgen met z’n ochtendslaapje was het zover, eigen kamer en wakker in bed! Op tijd naar boven na de eerste paar gaapjes, slaapzak aan, toen ging ie al huilen🙈 maar op z’n eigen kamertje in bed gelegd, 1 keer hoeven troosten en toen wakker weer in bed. In slaap gesust en hij slaapt nu al 25 min 🎉🎉🎉🎉🎉

4 jaar geleden

https://www.minime.nl/artikelen/2119/baby-goed-ritme-schema

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Nou vanmorgen met z’n ochtendslaapje was het zover, eigen kamer en wakker i ...
Ohhw wat fijn!! Het begon bij ons met korte slaapjes wat steeds langer en langer werd. Heerlijk!! Geniet ervan. Heb je zijn nieuwe slaapzak aangedaan? 🙏🏼 en wat heb je anders gedaan?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ohhw wat fijn!! Het begon bij ons met korte slaapjes wat steeds langer en l ...
Die moet nog bezorgd worden 🙈 hij heeft het 3 kwartier vol gehouden, das al winst 🎉 ja weet niet eigenlijk, ben wel in z’n kamer gebleven heb daar een stoel en echt gewacht tot hij goed in slaap was, toen bij z’n bedje weg gelopen.. en hij was heel moe denk ik 😅 nacht was beetje rommelig voor zijn doen

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Die moet nog bezorgd worden 🙈 hij heeft het 3 kwartier vol gehouden, das a ...
Haha misschien het idee al... hij voelt het gewoon en denkt laten we het niet moeilijk maken voor elkaar, ik ga er nu al mee akkoord 😴😅

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Haha misschien het idee al... hij voelt het gewoon en denkt laten we het ni ...
Haha wie weet 🙈 moet hem wel echt in slaap sussen, duurt een minuut of 20 wel

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Haha wie weet 🙈 moet hem wel echt in slaap sussen, duurt een minuut of 20 ...
Geeft niet, hij heeft je echt wel nodig en wil vast weten of je er bent. Gaat helemaal goed komen 💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Geeft niet, hij heeft je echt wel nodig en wil vast weten of je er bent. Ga ...
Inmiddels met de nieuwe slaapzak slaapt ie al anderhalf uur 😱 kan gelukkig op de babyfoon zien dat ie nog ademt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Inmiddels met de nieuwe slaapzak slaapt ie al anderhalf uur 😱 kan gelukkig ...
Hahah geweldig! En hoe lang is het uiteindelijk geworden?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hahah geweldig! En hoe lang is het uiteindelijk geworden?
3 uur heeft ie geslapen, en later nog 3 kwartier ☺️ nu de nacht vind ik spannend, heb hem er weer in en hij protesteert nog wel 😅 hoop dat ik zo verder kan slapen haha 🙈 wat voor luiers gebruiken jullie in de nacht? Als ik hem niet verschoon lekt hij door namelijk..

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

3 uur heeft ie geslapen, en later nog 3 kwartier ☺️ nu de nacht vind ik spa ...
Wauw super! De nachten horen echt beter te gaan. Ik maakte me ook elke keer zorgen na een lange slaapsessie in de middag, maar nergens voor nodig geweest. Wij gebruiken pampers premium protection en heb dezelfde ervaring. Sinds we zijn overgestapt naar een maatje 2 lekt ze minder door.. als mijn voorraad op is, gaan we over op die van de kruidvat. Hoor daar goede verhalen over. En jij?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Wauw super! De nachten horen echt beter te gaan. Ik maakte me ook elke keer ...
Nacht viel me niet tegen, hij viel zelf weer in slaap tot half 7! Ik gebruik dezelfde, ook maat 2, maar die houdt niet de hele nacht.. maar eens rondkijken welke beter zouden zijn!

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Wauw super! De nachten horen echt beter te gaan. Ik maakte me ook elke keer ...
Hi, ik val er een beetje tussenin. Maar als je al doorlekt bij pampers weet ik niet of kruitvat de oplossing is. Wij zijn juist van kruidvat naar pampers gegaan omdat onze dochter na max drie uur verschoont moest worden bij kruitvat luiers, meer plas konden ze niet aan namelijk.

4 jaar geleden

Hi, wij hadden precies hetzelfde probleem 4 weken geleden en nu is onze dochter 8 weken en gaat het veel beter. Overdag slaapt ze weer, wat een verademing want wij waren overdag continu met haar bezig. Het consultatiebureau had aangeven echt wakker weg leggen in de kinderwagen bijvoorbeeld bij moesignalen (handen wrijven in de ogen en gapen). Als ze dan huilde 5 minuten laten huilen (hartverscheurend) en dan weer sussen en niet aankijken en dit weer opnieuw. Dit echt volhouden dus flesje, spelen, knuffelen, slapen. Een ritme gaan opbouwen. Dit heeft onze dochter ontzettend geholpen omdat ze echt moest leren zelfstandig te gaan slapen. Misschien is 4 weken nog erg vroeg en heeft hij jullie nog even nodig maar wij hebben dit vanaf 6 weken gedaan en echt een vrolijke baby ervoor terug gekregen. Ik hoop dat het jullie helpt, het wordt echt beter 😉

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi, ik val er een beetje tussenin. Maar als je al doorlekt bij pampers weet ...
Ohh echt waar? Echt allen om mij heen adviseerden dus die kruidvat luiers... ik heb nog echt een flinke voorraad aan pampers tot en met maat 4 (en we zijn net over naar 2) 🤣 dus het duurt nog wel ff... maar het lekken gebeurd gelukkig niet regelmatig en ik verschoon dr heel veel, ook voor en na het voeden. Alleen de nachten zijn dus ‘soms’ een probleem. Hoe ga je er snachts mee om?

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ohh echt waar? Echt allen om mij heen adviseerden dus die kruidvat luiers.. ...
Wij hebben ‘s nachts ook het probleem van doorlekken.. Gebruiken nu overdag de kruidvatluiers ipv premium protection en die bevallen heel goed! Nachten heb ik nog niet echt een goede oplossing. Hij slaapt op zijn buik namelijk met zijn kont omhoog waardoor zijn buikje dan ‘s ochtends nat is. We lossen dit nu op door de babydry luier van pampers te gebruiken en dan aan de voorkant horizontaal een dik maandverband te plakken als extra bescherming. Dit werkt 9 van de 10 nachten goed maar vindt het wel een gedoe haha. Maandverbanden die ik gebruik zijn van die maxi, dus wat langer. Knip aan één kant het vleugeltje eraf en aan de andere kant vouw ik die om de bovenrand heen. Beetje lastig uit te leggen dus hopelijk snap je wat ik bedoel. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ohh echt waar? Echt allen om mij heen adviseerden dus die kruidvat luiers.. ...
Wij hebben idd juist ook goede ervaring met Kruidvatluiers. Pampers had hij telkens lekkage, bij Kruidvat geen last van. Hier 7 uur in een Kruidvatluier. Maar moet wel zeggen dat ons zoontje geduurde de hele dag veel plasluiers heeft dus miss dat hij snachts niet zoveel plast.

4 jaar geleden

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen in de nacht. Mijn dochter is vandaag 9 weken en heeft eergisteren voor het eerst een nacht doorgeslapen van 23.30 tot 06.00. Wij hingen de vlag uit, helaas was het vannacht alweer anders. Ze wordt eigenlijk altijd wakker tussen 3/4. Ik snap het niet, wat doe ik fout? Zijn er meer kindjes die nog niet doorslapen van deze leeftijd?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
Denk dat dat echt per kindje zo anders is.. mijn zoontje is morgen 12 weken, en vannacht heeft hij geslapen van 20.45 tot 5.30, na z’n fles door tot bijna 9 uur. Maar de nacht ervoor kwam hij al om half 3 en daarna half 7.. enkele keer zelfs 2 keer per nacht. Probeer ook te ontdekken waar dat dan aan ligt, omdat het zo wisselt. Wat ik wel merk, hoe beter hij slaapt en drinkt overdag hoe langer hij het vol houdt. Sinds een paar dagen slaapt hij meer overdag en kan hij zelf in slaap vallen in bed, hopelijk heeft dat er ook voor gezorgd dat vannacht zo goed ging ☺️ het blijft zo zoeken hè