234 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
K denk dat t vanzelf wel gaat komen en dat je zeker niks fout doet hoor. Ons zoontje is 10 weken en sliep eergisteren voor t eerst pas wat langer, van 22.00 tot 04.30, de nacht erna was hij om 02.30 al wakker voor een voeding en vannacht was t ineens weer van 22.00 tot 05.00 uur. Gaat dus ook op en af.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
Haha, ja hoor! Mijn dochter is 9 weken en heeft nog nooit doorgeslapen. Ze heeft een keertje van 20.00 tot 02.00 geslapen en dat is de langste ruk die ze gemaakt heeft. Ze komt altijd 's nachts een keer (doorgaans 23 - 3 - 7).

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Wij hebben idd juist ook goede ervaring met Kruidvatluiers. Pampers had hij ...
Mijn ervaring met de kruidvat pampers is dat ze minder lekken vanaf maat 3, maat 0-1-2 zijn de newborn versie en die vond ik minder goed. De “echte” pampers hebben bij mij in alle maten gelekt als ik de pamper heel de nacht aan liet...

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Haha, ja hoor! Mijn dochter is 9 weken en heeft nog nooit doorgeslapen. Ze ...
Hier ook geen langslaper. Hij is net 8 weken en heeft toevallig vannacht van 23:00 uur tot 5:00 uur geslapen, maar dat is echt de allereerste keer... Normaal gezien laat hij 1 keer 4 uur tussen de voedingen, verder 2-3 uur (ook ‘s nachts...). Ik geef gelukkig wel BV, dus moet niet uit bed om te voeden en hij slaapt wel gewoon verder na de voeding.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Ohh echt waar? Echt allen om mij heen adviseerden dus die kruidvat luiers.. ...
Wij hebben er nu geen last meer van, behalve als de luier niet goed zit. Maar ze drinkt avondflesje eigenlijk ook nooit leeg. Ik denk dat dat helpt, want de laatste verschoning is om 22.00 en de eerste is dat om 6.15. Verder zijn ze altijd voor elke voeding en soms extra tussendoor als ik voel dat de luier vol zit.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
Hier slaapt onze dochter van 10 weken af en toe 'door' van bijvoorbeeld 21 tot 4 of 5, en een paar keer van 23 tot 6. Maar soms ook niet hoor, dan wil ze toch weer rond 2 uur een voeding. Je doet zeker niets verkeerd!

4 jaar geleden

Onze dochter (nu 9 weken) slaapt al sinds ze 7 weken is 's nachts door, dan slaapt ze van 22u-8u op haar eigen kamertje. Overdag doet ze meerdere korte dutjes (meestal maar een half uurtje), en dan ligt ze wel graag bij mij 🥰

4 jaar geleden

De kleine van ons (morgen 11 weken) heeft een paar keer achter elkaar 6 tot 7 uur doorgeslapen 's nachts. Dan krijgt cq vraagt hij rond 23:00 uur zijn laatste bv en dan komt hij 's morgens weer. Dit is 2x voor gekomen. Dan denk ik na 2 a 3 dagen: zal hij nu echt blijven doorslapen? En dan valt mijn droom weer in duigen hahaha. Nu heeft hij weer rond 23:00uur laatste bv, dan rond half 4 en 's om half 8 weer.

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
Mijn dochter vandaag ook 9 weken en de afgelopen 2 nachten van 23.30/6.30.... maar dat is uitzondering. Meestal is het 23, 4, 8... mijn oudste dochter bleef rond 4 wakker worden tot ze een jaar was, dus ik ben hier al heel gelukkig mee ;)

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Wauw super! De nachten horen echt beter te gaan. Ik maakte me ook elke keer ...
Merkte jij ook dat als t moeilijk gaat met een slaapje dat t daarna nog moeilijker gaat? Hij is gisteren en vandaag na half 3 in de middag niet echt meer in slaap gevallen.. even kort, dan huilen want een boertje dwars etc.. rest vd dag dan drama tot de avond 😩 dan is ie zo oververmoeid

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Merkte jij ook dat als t moeilijk gaat met een slaapje dat t daarna nog moe ...
Haha jaa helaas wel. Mijne heeft net als mij een alles of niets principe. Als ze eenmaal overstuur is hebben we voor de rest van de dag feest. Ik ben dus elke dag bezig met het op tijd herkennen van haar vermoeidheidssignalen. Als ik te laat ben, wordt het moeilijk! Ik weet niet hoe veel tijd ervoor je een voeding hebt gegeven, maar het helpt misschien om dan een ‘ toetje’ te geven. Volgens het boekje zouden ze moeten (1) slapen, (2) drinken, (2) spelen en dan weer (4) slapen. Maar mijn kleintje vindt een toetje soms voor het slapen gaan ook erg lekker.. al is het maar een 30 ml.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Haha jaa helaas wel. Mijne heeft net als mij een alles of niets principe. A ...
Toetje heb ik nu ook gegaan, want 19.30 fles gehad en hij was uur later nog wakker, nu lijkt ie vertrokken 👌🏻 maar ja lastig hoor dan ligt hij op tijd in bed te dommelen, gooit een boer of poepluier roet in het eten 😭 in de middag gaat ie meestal een half uur tot 3 kwartier na de fles naar bed..

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Toetje heb ik nu ook gegaan, want 19.30 fles gehad en hij was uur later nog ...
Oeee even afkloppen maar dat poepen in bed en een boertje is hier gestopt gelukkig. Zal straks vast ook bij jullie het geval zijn 🙏🏼!! ‘S middags is het voor jou dan sws niet handig een toetje te geven. Mijn dochter is ruim 90 minuten wakkr, soms wel 2 uur en slaapt 2x 2 blokken per dag.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Oeee even afkloppen maar dat poepen in bed en een boertje is hier gestopt g ...
Hoe lang slaapt ze die blokken? Hij sliep vandaag keurig 2 keer 2 uur en een kwartier en daarna was t mis 🙈 ja hoop het ook, die boertjes houden hem echt wakker 😩

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hoe lang slaapt ze die blokken? Hij sliep vandaag keurig 2 keer 2 uur en ee ...
Ahhw kijk eens! Dat is volgens mij al beter dan hiervoor toch? Op Youtube staan verschillende filmpjes over het laten van en boertje, misschien kan je hem helpen? De mijne slaapt een blok van 2,5/3 uur en een blok van gemiddeld 4 uur. Heb denk ik gewoon een heel lui kind 🥺

4 jaar geleden

Vraagje over het slapen/ritme. Ik houd het ritme slapen-voeden-knuffelen/box aan. Er wordt geadviseerd je baby niet langer dan 90 min wakker te houden. Maar wat doen jullie dan als je baby eerder wakker wordt? Vanmiddag heeft mn zoontje tijdens een van z’n dutjes maar 1 uur geslapen. Was dus nog geen tijd voor z’n voeding en had ook nog geen honger. K heb dus gewacht tot half 7. Dan drinkt hij een half uur en dan nog een half uur overeind vanwege reflux. Maar dan is hij ondertussen wel 2,5 uur wakker ofzo. Is uiteindelijk nog wel in slaap gevallen. Zouden jullie dit anders doen?

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Vraagje over het slapen/ritme. Ik houd het ritme slapen-voeden-knuffelen/bo ...
Daar loop ik ook tegen aan.. soms krijg ik hem dan opnieuw in slaap maar vaak ook niet. als ik hem langer wakker houdt dan slaapt hij daarna weer moeilijk, ik geef soms iets eerder voeding maar dan drinkt hij wel slechter omdat hij dan inderdaad nog niet echt honger heeft..

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik lees in heel veel reacties dat jullie kleintjes al zeer veel doorslapen ...
Hier 11 weken en nog 2 nachtvoedingen gemiddeld. Ook erg wisselend qua tijden .. geen pijl om op te trekken .

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Vraagje over het slapen/ritme. Ik houd het ritme slapen-voeden-knuffelen/bo ...
Dat kan! Gewoon luisteren naar je baby en het houden zo, want die 90 minuten is een richtlijn. Ik zou het niet anders gedaan hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Vraagje over het slapen/ritme. Ik houd het ritme slapen-voeden-knuffelen/bo ...
Ik probeer nog wel eens mijn dochter opnieuw in slaap te krijgen in de wandelwagen bijvoorbeeld, als ik zie dat ze echt moe is en nog geen honger heeft. Soms lukt het... Maar het gaat zoals het gaat, hier wordt een te kort dutje vaak ingehaald door een lange dut daarna. Is ook niet erg denk ik :-)