234 Reacties

4 jaar geleden

En hoe lukt het ondertussen met het slapen ?

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

En hoe lukt het ondertussen met het slapen ?
Nog niet helemaaal... hij wilt echt alleen maar op schoot slapen dat laat ik dan ook maar doen, pas nadat hij in slaap is gevallen leggen we hem in bed. Een week geprobeerd maar helaas hij wilt echt niet in bedje slapen

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Nog niet helemaaal... hij wilt echt alleen maar op schoot slapen dat laat i ...
Ik dacht dat dit normaal was 🤣 De mijne slaapt ook pas in der wiegje als ze diep slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Meestal bedoelen ze met de maximale slaapjes overdag de slaapjes tussen 7 e ...
Mag ik vragen welk schema je volgt? En hoe reageert je baby als je hem wakker maakt?

4 jaar geleden

Hier lukt het in slaap vallen in het eigen bedje overdag nu sinds een week redelijk, alleen wordt ze steeds binnen 40 minuten weer wakker (soms ook al na 10 minuten)... en daarna is ze echt niet te genieten 🙈 iemand nog tips? Ze slaapt al ingebakerd en heeft een speentje. Snachts slaapt ze wel goed. Of is dit ook iets wat ze moeten leren?

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Nog niet helemaaal... hij wilt echt alleen maar op schoot slapen dat laat i ...
😔 Als het je kan geruststellen, bij ons is het ook nog steeds zo. En hij moet echt diep in slaap liggen anders wordt hij wakker zodra we hem wegleggen en dan moeten we hem troosten want is hij echt aan het krijsen. Heb zelf geprobeerd om naast hem te liggen, maar hij lijkt er nog niet klaar voor. Maar we geven niet op. Misschien dat het ooit lukt. Krijg wel commentaar dat ik hem nu toch af en toe mag laten wenen (omdat hij al 9 weken is) maar krijg het niet over mijn hart...

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

😔 Als het je kan geruststellen, bij ons is het ook nog steeds zo. En hij m ...
Sommige baby’s hebben het nodig om even te huilen of onrustig te zijn voordat ze in slaap vallen. Maar paniek huilen is echt een ander verhaal vind ik...

4 jaar geleden

Sommige baby’s hebben het nodig om even te huilen of onrustig te zijn voord ...
Dit had mijn oudste ook!! Hij was oververmoeid door te weinig slaap en ik natuurlijk ook! Tip van het cb om hem in bed te leggen en echt even de kamer uit te gaan, en met mezelf af te spreken dat ik na 5 minuten weer terug mocht. Hij begon dan idd keihard te krijsen, maar na 2 minuten (uuuuuuuuuren voor mijn gevoel, ik stond huilend aan de andere kant van de deur) was het ineens stil en lag hij te slapen!! Volgens het cb was dit de opgebouwde spanning van de alledaagse nieuwe indrukken eruit te gooien om de rust te kunnen krijgen om te kunnen slapen. Vanaf toen steeds zo gedaan en het ging snel prima, met idd standaard krijsen om in slaap te kunnen vallen.

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Dit had mijn oudste ook!! Hij was oververmoeid door te weinig slaap en ik n ...
En zag je echt dat hij cermoeid was ? Want hier zou hij uren spelen, maar nadien is hij opeens oververmoeid zonder enig signaal te geven 😓

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier lukt het in slaap vallen in het eigen bedje overdag nu sinds een week ...
Ons zoontje is 12 weken oud. Sinds hij een week of 6 a 7 oud was ben ik hem overdag in z’n bedje gaan leggen. Toen sliep hij ook maar kort. Was blij als hij de 40 min haalde. Nu haalt hij vaak 2 of 2,5 uur. Zijn dus een aantal weken overheen gegaan. Of t leren is geweest of dat baby’s na zoveel weken vaster gaan slapen durf ik niet te zeggen.

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

En zag je echt dat hij cermoeid was ? Want hier zou hij uren spelen, maar n ...
Op dat moment zelf niet, maar achteraf bekeken zaten zijn ogen wat dichter en keek hij me niet meer recht aan, maar langs me heen. Daar kwam ik dus pas achter toen hij lekker uitgerust was, ik dacht dat hij de rest van de wereld vaak veel te interessant vond 🤭 Gapen ofzo heb ik bij hem nooit gezien, wel had hij als hij zo supermoe was vaak rode oorschelpen. Lastig als ze zo moe zijn he

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier lukt het in slaap vallen in het eigen bedje overdag nu sinds een week ...
Dit heeft mijn dochter (nu 10 weken) ook. Eigenlijk ook altijd al gehad. Baby's hebben een slaapcyclus van ongeveer 45 minuten, dan worden ze even wakker en zouden daarna weer in slaap moeten vallen. Baby's moeten nog leren om 2 slaapcycli achter elkaar te plakken, dat kunnen ze niet uit zichzelf. Ik ben het ook nog dagelijks aan het 'oefenen' met haar. Soms lukt het wel, soms ook niet.

4 jaar geleden

Dit heeft mijn dochter (nu 10 weken) ook. Eigenlijk ook altijd al gehad. Ba ...
Ja dat na een slaapcyclus niet meer in slaap vallen wist ik, alleen haalt ze die ene slaapcyclus dus vaak al niet en is ze al na een half uur of soms al 10 minuten weer wakker...

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dat als je kindje overdag maar van die korte dutjes doet? Ik ben soms blij als ik gegeten heb, mezelf snel aan heb kunnen kleden en m'n tanden kan poetsen. Verder kom ik nergens aan toe😆

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe doen jullie dat als je kindje overdag maar van die korte dutjes doet? I ...
Daarna verder laten slapen in de draagdoek 😅 ze is dan namelijk nog wel moe, maar weet niet of jouw baby na het slapen ook nog moe is...

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe doen jullie dat als je kindje overdag maar van die korte dutjes doet? I ...
Same here. En soms lukt dat zelfs niet... of ik zou om 5u moeten opstaan. Ben iedere dag blij als papa thuiskomt en het even van mij kan overnemen om de nodige huistaken uit te voeren ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Op dat moment zelf niet, maar achteraf bekeken zaten zijn ogen wat dichter ...
Hier hebben we de laatste dagen gemerkt dat zijn ogen donkderder worden. Probeer hem nu 3 keer in slaap weg te leggen, lukt het niet hou ik hem 10-15 minuten bezig, aangezien hij dan vaak uit zijn slaap is en proberen we opnieuw. Het is een beetje zoeken maar deze groep heeft mij terug moed gegeven. Thx meiden!

4 jaar geleden

Sommige baby’s hebben het nodig om even te huilen of onrustig te zijn voord ...
Wanneer hij onrustig is of gewoon wat "pruttelt" laten we hem meestal even maar dat wordt snel gekrijs. We zijn sinds gisteren een nieuw ryhtme begonnen, hopelijk brengt het wat structuur want mijn moederhart breekt als ik hem zo zie...

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe doen jullie dat als je kindje overdag maar van die korte dutjes doet? I ...
Bedoel je dan dutjes van 45 min of korter? Mijn zoontje wordt vaak na 45 min wakker, maar is dan niet uitgeslapen en slaapt dan vaak niet verder. Ook als hij korter geslapen heeft en weigert verder te slapen doe ik dat, draagdoek of wandelwagen werkt niet bij hem. Neem hem dan mee naar beneden en dan na 45 min Max een uur en een flesje weer naar bed.. dan slaapt hij weer. Als hij minder dan 45 min geslapen heeft, dan laat ik hem korter beneden.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Bedoel je dan dutjes van 45 min of korter? Mijn zoontje wordt vaak na 45 mi ...
Mijn dochtertje is dan ook vaak klaarwakker na 45 minuten maar dan duurt het nog te lang voor de volgende fles. Dusja dan wordt ze soms een beetje humeurig op den duur