111 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, Misschien hebben jullie tips. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt in hapjes. Ik maak nu flessen van 120 ml maar deze drinkt ze nooit in een keer op. In de ochtend heb ik 4 tot 5 uur nodig om haar alles op te laten drinken. In de middag drinkt zij max 90 cc per keer. Ik heb al geprobeerd om de voeding langer uit te stellen maar dat had geen effect. Inbakenen tijdens de voeding heeft ook geen zin. Als ik probeer haar langer te voeden wordt zij boos. De lactatiekundige heeft in het verleden gekeken maar anatomisch lijkt er geen probleem te zijn. Tips of mensen die hetzelfde meemaken?

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Hoi, Misschien hebben jullie tips. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt in ...
Als ze goed groeit en gelukkig is en je hebt er zelf verder geen probleem mee dat het zo loopt, zou ik helemaal niks doen. Heb ook een baby gehad die te weinig at per keer en ook in kleine beetjes. Hij was eerder klein en mager, maar volgde wel mooi zijn curve. Heb het zo gelaten, dokter vond het ook OK zolang hij bijkwam en groeide. Sommige kinderen hebben minder / meer voeding nodig.

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Hoi, Misschien hebben jullie tips. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt in ...
Uhm ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn zoontje. Je geeft voeding via een fles neem ik aan? Wij gebruiken nu een grotere speen formaat en hij heeft de fles binnen 10 minuten op. Vanaf het moment dat we de grotere speen gingen gebruiken, dronk hij meteen 150 cc ipv 120 cc

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Hoi, Misschien hebben jullie tips. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt in ...
Ik heb hetzelfde probleem met mijn zoontje van 12 weken sinds anderhalve week.. hij dronk 125 tot 150 cc per fles en nu ineens niet meer.. ik geef hem nu na het wakker worden de fles en als ie genoeg heeft gehad laat ik het er bij. Als hij echt te weinig heeft gedronken, dan even spelen knuffelen en bied ik hem weer een flesje aan voor het slapen gaan. Dan komt hij wel redelijk in de buurt van wat hij hebben moet. Als ik dat niet doe krijgt hij echt te weinig binnen op een dag. Zo frustrerend want hij heeft dan wel weer trek! Na het boeren drinkt hij sws niet verder, ook al heeft hij bijv maar 80 gedronken..

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Uhm ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn zoontje. Je geeft voeding via ...
Heb al een grotere speen geprobeerd maar had helaas geen effect. Gelukkig groeit ze goed en zo lang we er niet op uit gaan is het niet zn punt. Zie er wel tegen op om lang alleen met haar in de auto te zitten. Wel fijn om te horen dat zij niet de enige is die dit doet😅

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Heb al een grotere speen geprobeerd maar had helaas geen effect. Gelukkig g ...
Oh dat is jammer, hopelijk word het straks anders.

4 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Hoi, Misschien hebben jullie tips. Mijn dochter is nu 9 weken en drinkt in ...
Hier ook een eigenwijs ventje. Dronk in begin na afbouwen borst maar 60 tot 80 cc!! Huilde ook omdat hij toch nog honger gehad.. van alles geprobeerd van spenen tot andere fles houdingen enz. Zelfs paar x bij cb en ha geweest omdat wij bang waren voor reflux.. op den duur bij 1 ka geweest van cb. En die zei wist je wel dat hij een korte tongriem heeft.. oohnee lekker dat ze er mee komen na 8 week daarom wou de borst dus niet.. toen naar aparte kliniek gegaan.. daar zeiden ze dat ook zijn lipbandje veel te straks stond. Dus hebben ze beiden door gebrand.. nu drinkt hij soms flessen van 130cc.. en soms 100 of minder. Voeden op verzoek vaak komt die vanzelf om de 3 uur. Hij is nu veel meer tevreden mannetje!! hoeft natuurlijk niet perse ook bij jou zo te zijn.. maar ik heb er van geleerd doorzetten als je denkt dat er iets niet klopt. Misschien heeft jou meisje ook gewoon minder nodig. Sommige baby's drinken minder maar komen wel goed aan ect. Lastig !! Is ze wel gewoon tevreden ect? Onze was dat dus echt niet veel huilen en onrustig.. als ze niet tevreden is zal ik eens verder kijken dan de speen en flessen

4 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hier ook een eigenwijs ventje. Dronk in begin na afbouwen borst maar 60 tot ...
De lactatiekundige die bij ons kwam omdat mijn borstvoeding niet op gang kwam heeft in haar mondje gekeken en gelukkig was alles goed. Ik gebruik soms mijn pink om haar zuigreflex op te wekken en vervolgens de fles erin te doen. Het zuigen op zich lijkt me niet echt het probleem. Ze krijgt gelukkig genoeg binnen maar het zou een stuk makkelijker zijn als ze er niet zo lang over zou doen😅