11 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben eerst een slaapzak gebruikt waar je de armen steeds verder van kan losritsen van fedde en kees maar op een gegeven moment gewoon vanuit niets uit gedaan.

3 jaar geleden

Yes hier ook de bundi van fedde en kees, eerst in combi met het nunki lakentje. Werkte heel goed! Wel prijzig maar marktplaats is een uitkomst ;-)

3 jaar geleden

Ik heb het op de Kdv eerst laten afbouwen 🤭 toen het daar goed ging ook thuis mee gestopt 🙈 moest toen ook ineens wel stoppen omdat hij kon rollen.. maar daardoor ging het thuis heel makkelijk. Klinkt misschien heel slecht, maar als alleenstaande moeder had ik er echt niet altijd voldoende energie voor om het aan te gaan en toen het eenmaal zover was dat hij thuis ook zonder ging slapen, was t in 1 keer goed 👌🏻

3 jaar geleden

Bij ons was t een beetje hetzelfde verhaal maar zijn overgestapt van de puckababy mini naar de newborn bag, die is ook wat stug en kun je de mouwen van dicht vouwen. En dan een dun dekentje erover en armpjes eronder stoppen. Maar daar zal jullie kindje ook niet meer in passen. We hebben nu de puckababy 4 seasons, dus ook met lange mouwen en een dekentje.. dat gaat goed. Het leek echt een kwestie van wennen voor ons dochtertje. Ook al gaan het dekentje nu wat los, ze kan nu prima met de armpjes er boven slapen.

3 jaar geleden

Bij ons op de opvang deden ze de puckababy al niet meer aan omdat ze kon omrollen dus ze moest daar wel afbouwen. Daarom heb ik toen maar gauw die newborn bag gekocht als alternatief

3 jaar geleden

Wij hebben na verhuizing hem paar dagen los in bed gelegd.. was dik drama.. maar nu slaapt ie alle slaapjes los.. soms is het 20 min dat die slaapt soms binnen 5 min. Nacht lag die eigenlijk altijd strak ingestopt in co sleeper maar sloeg hij ook zichzelf los.. leek hier juist onrustig door te slapen.. maar dit hebben wij dus veranderd zodra we waren verhuist. Hij slaapt nu in zijn eigen bedje met slaapzak van puckababy 4 seizoenen.. en hij danst zijn hele bed door, maar slaapt wel zonder inbakeren. Wij konden ook niet meer inbakeren omdat hij los kwam en kon draaien. Denk dat het echt een kwestie is van wennen. Is eerst even pittig maar werpt zijn vruchten wel af op den duur. Ons zoontje zit vaak nu op zijn knietjes en handen in bed haha. Heb niet echt tips! Hier was het binnen 1 week klaar.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Puckababy mini is wondermiddel, want daar slaapt ze als een roosje in. Diverse keren geprobeerd een armpje of 2 armen los te doen, maar dat werkt niet. Ze slaapt gewoonweg niet. Ook ligt ze in een sleepyhead nestje want anders rolt ze het hele bed door, waardoor ze ook weer niet kan slapen. Ik heb nu een ergococoon slaapzak gekocht. Deze is tot 12 maanden, en haar armpjes kunnen erin. Hierin slaapt ze ook goed!

3 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Bij ons was t een beetje hetzelfde verhaal maar zijn overgestapt van de puc ...
Jawel daar past ze nog in en die hebben wij ook maar ook deze werkt helaas niet. We hebben ook de 4 seizoenen maar die is nog veel te groot. Vandaar dat ze ook nog in de mini past

3 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Bij ons was t een beetje hetzelfde verhaal maar zijn overgestapt van de puc ...
Ps onze dochter is beetje klein van stuk. Weegt ook bijna 7KG en 64 cm dus wat dat betreft is de mini ook niet te klein

3 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Jawel daar past ze nog in en die hebben wij ook maar ook deze werkt helaas ...
Wij hebben dit ook een tijdje gehad totdat het zo heet werd en ze hem op de opvang zonder slaapzak lieten slapen. Dat geprobeerd door te voeren...ging niet echt. Vaak in de mini eerste 10 minuten armen eruit en daarna erin. Bij elk slaapje weer proberen. Ineens uit het niets ging het. Nu slaapt hij in de 4- seizoenen van puckababy. Ook vrij groot maar als je puckababy mailt krijg je een verkleinbandje toegestuurd. Inmiddels slaapt onze aap ook zonder verkleinbandje en dat gaat goed. Ik vind het ook zo geinig om te zien hoe hij nu ligt, vaak met zijn kontje omhoog 😀.

3 jaar geleden

Reactie op Vls

Wij hebben dit ook een tijdje gehad totdat het zo heet werd en ze hem op de ...
Wat moet ik mij voorstellen bij een verkleinbandje..?