80 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee.... zo herkenbaar!!

4 jaar geleden

Mijn zoon slaapt smidsags lang ongeveer 1,5 uur snachts 7 uurtjes en de rest dutjes op onze borst de hele dag

4 jaar geleden

Als ik wil douchen leg ik haar in haar bedje ik knuffel zoveel mogelijk met haar als het kan.. probeer zoveel mogelijk dingen te doen wanneer mijn kleintje slaapt. Af en toe laat ik haar ook wel even huilen wanneer ze wel wakker is op het moment dat ik dingen moet ondernemen. Ik zou zelf toch aangekleed en gedoucht de deur uitmoeten en de huishouding gaat ook gewoon door. Niet urenlang maar 10 min kwartiertje huilen vind ik zelf niet erg. Wanneer ik weet dat ze een schone luier heeft en voeding gehad heeft is er eigenlijk niks aan de hand...

4 jaar geleden

Ja! Ik heb toevallig vrijdag dit besproken met het cb. Ik gaf nml aan dat mn mini overdags slecht slaapt en vaak wakker wordt of heel lang wakker is. Zij gaf aan dat komt door het bij het drinken in slaap vallen. Hun advies: zelf in slaap vallen, eten, knuffelen, spelen, slapen. bij in slaap vallen aan de borst direct in bed leggen. Het kan nml zijn dat ze oververmoeid is waardoor ze zichzelf júist wakker houdt, slecht slaapt, te kort drinkt, weer in slaap valt etc. Dit proberen we nu te doorbreken. We zijn sinds vrijdag bezig en moet zeggen dat het nu al begint te werken!! 🙏. Ze sliep gister avond 5 uur aan 1 stuk door, heeft meer quality time als ze wakker is omdat ze wakker genoeg is om te spelen en ze valt al steeds makkelijker in slaap. Wel wordt ze nog regelmatig wakker, hopelijk verbeterd dat snel.

4 jaar geleden

Ik neem mijn dochter soms mee onder de douche. Ik zet haar dan in het autostoeltje met een handdoek om haar heen geslagen. Als ik mijzelf gewassen heb dan pak ik haar en was ik haar. Vervolgens leg ik haar weer in het autostoeltje en droog ik haar zo veel mogelijk af. Je kunt op die manier zelf douchen en je baby is ook schoon. Na een douche slaapt ze vaak ook lekker.

4 jaar geleden

Klinkt alsof hij oververmoeid is. Hadden wij ook, aanrader is boek "baby in een droomritme" en aan deze 2 sites heb ik ook veel gehad. Succes! https://www.inbakeren.nl/basis/lichaamstaal/ https://telenet83004.acemlna.com/lt.php?s=811aba911ecbee8c10d6be515db2e028&i=65A92A1A378

4 jaar geleden

Ook hier heel herkenbaar. Ik kan alleen maar zeggen ook al is het bij jullie laat hem wel goed slapen overdag, want anders heb je echt een oververmoeide baby, ik wist in het begin niet dat dat kon en dacht dat baby wel gingen slapen als ze moe waren. Maar slapen is een vaardigheid die ze nog moeten leren. In het begin hebben ze ook nog veel huidhonger en willen ze graag bij je zijn omdat ze dat gewend zijn van in de baarmoeder. Je kan wel vast oefenen in het bedje want ik snap dat je af en toe je handen vrij wilt hebben. Het ochtend en het middag slaapje zijn het best om te oefenen. Het namiddag slaapje en de avond zijn vaak lastige slaapjes voor baby's. Verder kun je een baby van die leeftijd nog niet verwennen en er is nog geen gewenning. Dus maak je daar geen zorgen over.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Klinkt alsof hij oververmoeid is. Hadden wij ook, aanrader is boek "baby in ...
Een eyeopener, dankje! Ik kan alleen de tweede link niet openen

4 jaar geleden

Hier begon dat na een week of 4 ook zo dat de kleine man overdag bijna niet meer sliep en oververmoeid raakte. Bleek teveel te zien en horen in de box, dus aan t begin van de middag naar z’n eigen bedje gaan brengen. Idd wat iemand anders hier ook schrijft: slapen eten knuffelen box slapen. Box sla k soms over als hij al erg moe is. Overdag gaan die slaapjes goed, Savond iets moeilijker.

4 jaar geleden

Reactie op debteun

Een eyeopener, dankje! Ik kan alleen de tweede link niet openen
Dat is www.happybabycoach.com Hopelijk werkt het en wordt het voor jullie allebei wat meer ontspannen ❤ slapen is inderdaad iets wat ze moeten leren en dat kan lastig zijn. Ik Google me er nu ook al bijna 6 weken door heen 😘 succes!

4 jaar geleden

Heel gek maar ik zet de afzuigkap aan en ze slaapt als een roosje dus als je die hebt zou het zeker proberen ze word ook rustig van de stofzuiger iedere x als ik het huis doe stofzuigen slaapt ze ook 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje sliep tot 7 weken overdag beneden en ‘s nachts in de cosleeper. Ging prima, tot 1 op andere dag hij dit niet meer wilde. Werd meteen wakker en dan viel hij niet meer in slaap. Ook niet in de co sleeper helaas.. na een paar dagen alleen maar bij mij op de borst slapen, de puckababy aangeschaft om te proberen en niet meer beneden slapen. Vanaf het eerste moment in dat slaapzakje, mits ik hem op tijd bij de eerste slaap signalen naar boven breng, valt hij zelf in slaap 🎉 helpt hem echt enorm en hij is niet meer afgeleid door alle geluiden beneden natuurlijk. Wel blijf ik er bij tot hij slaapt, dit gaan we nog weer afbouwen. Ritueel is nu: slapen-kort spelen in de box-voeding-spelen met mama en knuffelen-slapen. Werkt goed!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Mijn zoontje sliep tot 7 weken overdag beneden en ‘s nachts in de cosleeper ...
Is een puckababy iets speciaals?

4 jaar geleden

Reactie op Jenre

Is een puckababy iets speciaals?
Dat is een inbaker slaapzakje waarbij hij wel zijn handjes vrij in de zak kan bewegen maar ze zitten er dus wel bij in. Het geeft mijn kleine echt rust, ondanks dat hij niet perse zichzelf wakker sloeg met zijn handjes. Hij is eerst een paar minuten aan het protesteren maar dan leg ik mijn hand op zijn buikje en sus ik hem in slaap, duurt meestal 5 tot 15 min en dan is hij echt goed in slaap. Heb nu de piep die is tot 3 maanden en heb de mini voor daarna ook alvast aangeschaft. Bij bol . Com waren ze in de aanbieding vorige week!

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Dat is een inbaker slaapzakje waarbij hij wel zijn handjes vrij in de zak k ...
Dank je wel voor de info.Ga ik daar ook even naar kijken.

4 jaar geleden

Lastig he? Ik heb hier ook erg mee geworsteld. In het begin ging het wel maar na een week of 3 wilde hij alleen bij mij slapen, in de draagzak of in de reiswieg met wandelen. Ik kwam nergens meer aan toe. Inmiddels probeer ik ritme in te bouwen: voor de voeding tummy time, of in bad. Dan de voeding, daarna even knuffelen (rechtop houden, boertje etc), en daarna slaapzakje aan en naar bedje. Hij is dan ongeveer een uur wakker geweest en ik probeer hem met moesignalen in bed te leggen. Ik leg hem dan wakker in bed, even een kus enzo, en dan ga ik weg. Overdag houd ik de gordijnen half open. Hij blijft dan nog even met grote ogen naar de deur kijken en begint dan te “jammeren”. Tegen het huilen aan, maar geen paniek. Na een paar minuutjes ga ik dan even naar hem toe, doe eventueel een speen in, geef weer een kus en ga dan weer weg. Hij heeft dit echt even 10 minuten, soms een kwartier, nodig om in slaap te kunnen vallen. Een baby kun je niet genoeg verwennen, en in paniek laten huilen doe ik absoluut niet, maar hij heeft die onrust even nodig. Met een laatste stuiptrekking valt hij dan in 1 keer in slaap. Inmiddels went hij wat aan het ritme, weet wat er komt en slaapt daardoor steeds wat sneller. Na de 11 uur voeding gaat hij niet naar bed, maar gaan we lekker wandelen, daarna spelen in de box en als ik daarna nog tijd over heb tot de volgende voeding gaan we even knuffelen of neem ik hem in de draagzak. Daar geniet hij ook echt van dan. 😊 ik ben begonnen met de middag in bed leggen, daarna wat uitgebreid. Ik hoop dat je er iets aan hebt, ik heb geen idee. Uiteindelijk doen we allemaal maar wat en vind ook jij vanzelf iets wat voor jullie werkt waardoor hij toch gaat slapen in zijn eigen bedje! 😘😘 Denk bij uitproberen niet: het werkt niet. Na 1 x proberen. Blijf even volhouden zodat je baby het ook gaat herkennen! 😊

4 jaar geleden

Lastig he? Ik heb hier ook erg mee geworsteld. In het begin ging het wel ma ...
Ben gelukkig niet de enigste die na voeding in bed leg. Lees juist vaak slapen voeden spelen/ kroelen slapen en weer het riedeltje.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Ben gelukkig niet de enigste die na voeding in bed leg. Lees juist vaak sla ...
In probeer wel balans te zoeken erin hoor. Niet gelijk na voeding naar bed, want dan spuugt hij veel. Ik knuffel dus wel altijd even een minuut of 20. Ik leg hem altijd wakker in bed.

4 jaar geleden

Vraagje.. Overal staat dat je ze bij de eerste hongersignalen in bed moet leggen. Nou gaat mijn meisje vaak direct na de voeding gapen. Maar dan kan ik haar niet meteen op bed leggen want dan spuugt ze alles weer uit. Hoe doen jullie dat?

4 jaar geleden

Vraagje.. Overal staat dat je ze bij de eerste hongersignalen in bed moet l ...
Na de voeding wacht ik wel minimaal 10 tot 15 min. Mijn zoontje is dan vaak ook al aan zijn bed toe maar dan knuffel ik nog met hem rechtop zodat de voeding kan zakken. Voor hem is dat genoeg dat hij iig niet spuugt. Wel soms nog wat krampjes als hij in bed ligt dan..