80 Reacties

4 jaar geleden

Hier een meisje van 5 weken. Onze ervaring is ook dat ze vaak even 'jengelt' voor het slapen gaan. Daarmee bedoel ik kleine geluidjes, en af en toe een huiltje/gilletje waarna ze even stil is en dan weer door gaat. Wij hebben gemerkt dat ze dit soms even nodig heeft om in slaap te komen en dat het dan niet goed werkt om haar weer te pakken (dan wordt ze weer alert en komt ze nog moeilijker in slaap). Als ze echt onafgebroken gaat huilen pakken we haar wel weer, want dan zit er vaak een boertje dwars. Verder heb je mogelijk ook nog wat aan deze info: https://www.isala.nl/patientenfolders/6121-ritme-en-regelmaat-voor-uw-baby/

4 jaar geleden

Vraagje.. Overal staat dat je ze bij de eerste hongersignalen in bed moet l ...
Dat doet onze kleine meid ook. Na de voeding houden we haar 15 tot 30 minuten rechtop. We knuffelen dan nog even, meestal slaapt ze in mijn armen. Daarna leggen we haar weg.

4 jaar geleden

Inderdaad eerst boertje en ik ben gezegend met een ventje wat nu in 5 weken nog maar 2 keer echt flink wat terug gegeven heeft 😅 dus even rustig blijven zitten in zijn slaapkamer daar geef ik de voeding als het daarna bedtijd is. En hup zo het bed in.

4 jaar geleden

Ik heb gelezen dat je een half uur na de voeding pas je kleiintje neer kan leggen. Ik zit meestal een uur. Daarbij zit de voeding en het laten zakken/boeren. En dan nog geeft hij vaak wat terug. Ook mijn zoontje valt vaak in slaap na de fles. Huilen doet hij alleen als hij de nacht in gaat. In de box huilt hij niet zo snel. Ik laat 'm dan wel even huilen hoe erg ik dat ook vind. Als het huilen echt te lang duurt haal ik 'm er alsnog uit dan is er wat aan de hand. Vaak is het de voeding die niet lekker zit

4 jaar geleden

Weet iemand of baby ook op zij mag liggen in een inbakerdoek van bv puckabsby

4 jaar geleden

Mijn dochter van bijna 6 weken slaapt overdag ook heel slecht. Ik wil haar heel graag in haar bedje laten slapen boven, maar zodra ik haar daar neer leg is het huilen geblazen. Ik blijf er dan bij tot ze rustig is, ga dan naar beneden, maar binnen een aantal minuten huilt ze weer. Niet het jammeren maar echt krijsen. Ik loop dan weer naar boven om haar te kalmeren (dit doe ik zo’n 4x), waarna ik haar dan toch weer mee naar beneden neem. In de box valt ze soms wel in slaap, maar ook dat gaat meestal niet van harte. Ik wil haar het liefste boven in bed, zodat ik af en toe beneden ook aan wat klussen toe kom of even in de tuin kan rommelen. We hebben een kat en ik wil niet dat ze dan alleen in de box ligt zonder toezicht om te voorkomen dat de kat bij haar in de box gaat. Wij hebben het ritueel om na het voeden nog even rechtop te blijven voor een boer en om ervoor te zorgen dat ze niet een hoop terug geeft. Hierbij wandel ik rustig heen en weer om haar in slaap te sussen. Ze slaapt op mijn arm dan ook snel in, maar zodra ik haar in bed leg is het huilen..... help... tips?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Mijn dochter van bijna 6 weken slaapt overdag ook heel slecht. Ik wil haar ...
Was bij mij ook zo (nu 6 weekjes oud) totdat ik white noises playlist aanzette op zijn kamer toen sliep hij 30 minuten in zijn bedje (wij doen verschonen, voeden 15 minuten-30 minuten wiegen, slapen). Ik ben het nu overdag in zijn inbakerdoek aan het proberen hij ligt nu al 30 minuten en nog niet wakker🍀🤞🏼. Als dat niet lukt slaapt hij tegenwoordig wel goed in zijn wipstoeltje beneden of in de draagdoek zodat ik ook mijn handen vrij heb en geen gevaar met onze kat. Langzaam aan gaat het steeds beter dat op zichzelf slapen en ze zijn nog zo piep ze moeten het ook gewoon nog leren, mama's liggen gewoon het allerlekkerste😉🥰 Ik zou het dus een keer met white noises "muziek" proberen of met inbakeren, succes!

4 jaar geleden

Het kan ook een buikslaper zijn dat is ons zoontje ook. Je kan het uittesten in de box. Dan kan je goed kijken of hij z'n hoofd zelfstandig kan draaien.

4 jaar geleden

Zelfde hier! Afgelopen donderdag is iemand van cb bij ons langs geweest, die heeft hetzelfde aangeraden, wakker in bed leggen. Als ik dat doe ben ik daar de hele dag mee bezig, letterlijk de hele dag! Ze sliep voor een paar dagen heel goed in de nacht, waardoor ik ook weer snel naar bed kon, maar nu ook ineens niet meer. Kom niet aan mijn rust toe. Bij mij is het probleem dat de voeding ook een rommeltje is! Na de geboorte heeft het lang geduurd voordat mijn bv op gang kwam, waardoor ze in tussentijd gewend is geraakt aan de speen, MAAR probleem is dat ze ook nog aan mijn borst wilt, soms om te drinken soms als troost. Nu raak ik de tel helemaal kwijt wat ze met voeding binnenkrijgt. Als ze dus na 5, 10 min weer begint met huilen en het neh geluidje maakt, denk ik honger, maar dan weigert ze soms ook de fles of drinkt ze maar een beetje, valt weer in slaap, vaak op schoot, als ik haar weg wil leggen wordt ze wakker en het fijne nu is dat ze ook gewoon op mn schoot wakker wordt. Mijn dame krijst in bed ook echt heel lang, ze blijft net zo lang doorgaan totdat ik haar oppak of wordt zo moe van het huilen dat ze met behulp van sussen, hand hier hand daar in slaap valt, maar wordt letterlijk weer na soms 2/5 min wakker. Elke keer als ik denk dat het beter gaat dan merk ik al gauw dat ik te snel juich. Ben wanhopig... inbakeren laat ze ook niet toe, in wipstoeltje valt ze ook niet in slaap, als ze soms net diep aan het slapen is, dan wordt ze wakker van windjes (heeft moeite met poepen, perst de hele dag naar boven ipv naar beneden), of zit er een boertje dwars, buikkrampjes of honger. Ik ga ook slaapzakje van puckababy aanschaffen, maar denk niet dat dat alleen gaat helpen. Ben al naar de osteopaat geweest, we moeten nog 1 keer gaan, maar daarmee is ons probleem nog niet opgelost.

4 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Het kan ook een buikslaper zijn dat is ons zoontje ook. Je kan het uitteste ...
En als je baby dat kan, dan is buikslapen prima? Mijn kleine heeft reflux en rug en zij is drama dan komt eten terug omhoog. Hij slaapt op mijn buik snachts en op de dag in draagdoek. Of autostoel (maar komt t vaak ook omhoog)

4 jaar geleden

Ik heb ipv een Puckababy een Bo Jungel Baby Wrap, werkt heel fijn en stukken goedkoper

4 jaar geleden

Reactie op szns

Zelfde hier! Afgelopen donderdag is iemand van cb bij ons langs geweest, di ...
Hoe oud is jullie kindje?

4 jaar geleden

Reactie op sdevries91

Hoe oud is jullie kindje?
Aanstaande woensdag 8 weken

4 jaar geleden

Inbakeren werkt bij mijn zoontje van 6 weken heel goed. Hij slaapt daardoor in de nacht 6 tot 8 uur door overdag slaapt hij ook als hij erg onrustig is in een inbakerdoek. Je ziet dan gewoon de rust op zijn gezicht als hij ingebakerd ligt.

4 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ja! Ik heb toevallig vrijdag dit besproken met het cb. Ik gaf nml aan dat m ...
Hoi hoi ik las net je reactie en moest aan mijn zoontje denken (9 weken) als hij eenmaal slaapt wordt hij zelf na 30 a 45 min wakker kijkt wat rond en valt dan soms zelf en soms met ons weer in slaap (soms ook helemaal niet) hebben jullie dit ook gehad? Gaan ze dit eenmaal doorkrijgen om gewoon aan een stuk te slapen? Ipv wakker worden tussen het dutje door

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Weet iemand of baby ook op zij mag liggen in een inbakerdoek van bv puckabs ...
Hay zou het niet doen als hij of zij omrolt dan stikt de baby

4 jaar geleden

Wat een verrassing met inbakeren! Ik heb vandaag voor her eerste geprobeerd met mijn dochter die nooit overdag slaapt alleen op onze schoot en ze heeft lekker 1 uur laat in de ochtend en 3 uur in de middag geslapen! Ik ben zo blij mee voor de eerste keer heb ik mijn huishouding kunnen doen en een beetje rust gehad. Super!! Dank je wel allemaal voor de tips 👌

4 jaar geleden

Reactie op Marinav89

Hay zou het niet doen als hij of zij omrolt dan stikt de baby
Hi ja dan zou ik wel iets van groots voor zijn buikje leggen sathij niet omrolt maar vind zelf ook wel nog een twijfel hoor.

4 jaar geleden

Je kindje is 9 maanden non stop bij je geweest, hij moet wennen aan op de wereld zijn en zijn enige kans op overleven is door bij jou te zijn (zo werkt het in zijn brein) en dus te huilen als hij 'alleen' is. Onze zoon is nu 7 weken en ik merk echt al verschil met 2 weken terug. Hij kan al wat langer (15 min meestal) tevreden alleen ergens liggen en slaapt s nachts steeds beter: zonder te jengelen en zonder op mij te liggen. Het wordt beter! Dut met hem mee als hij weer eens in slaap valt op je, de was ophangen doe ik ook met hem in de draagdoek en ik leg hem op het verschoonkussen op de grond in de badkamer als ik ga douchen.

4 jaar geleden

Reactie op szns

Zelfde hier! Afgelopen donderdag is iemand van cb bij ons langs geweest, di ...
Puckababy werkte bij ons niet omdat hij nog steeds zijn armen kon bewegen. Bij ons werkt de pacco, lijkt net een dwangbuis maar werkt heel goed!