80 Reacties

4 jaar geleden

Misschien op de buik wegleggen? Onze kleine is ruim 3 weken en slaapt ook goed in op onze borst, overdag leggen we haar weg op haar buik. Ze is al behoorlijk sterk in haar nekje en kan haar hoofd zelf draaien naar links en rechts. Zolang wij er bij zijn overdag slaapt ze lekker door op haar buik) veel langer dan wanneer we haar op de rug wegleggen)

4 jaar geleden

Reactie op Sjane88

Misschien op de buik wegleggen? Onze kleine is ruim 3 weken en slaapt ook g ...
Ik heb dit sinds 2 voedingen nu ook geprobeerd en merk dat ze veel rustiger is.. maar we gaan straks de nacht in. Zou ik ze best omdraaien op haar rug als ze echt slaapt op haar buik nu? Want lees veel dat het gevaarlijk is een baby op de buik te laten slapen...

4 jaar geleden

Is sinds een paar dagen terug huilen en huilen hier. We zijn ten einde raad ondertussen.. al koemelkvrije voeding, dikking voor het overgeven ze slaapt altijd kort na haar voeding maar vanaf we haar wegleggen op de rug in haar bed of box huilt ze niet normaal.. we kunnen haar dan zelfs nie meer kalmeren soms op de arm.. nu merk ik dat ze wel rustiger is op haar buik in de box maar vind het zo eng dat ze haar zelf zou kunnen verstikken :( ze kan ook heel goed haar hoofd optillen en van links naar rechts gaan. Ze is nu bijna 5weken oud.

4 jaar geleden

Reactie op Chiata

Ik heb dit sinds 2 voedingen nu ook geprobeerd en merk dat ze veel rustiger ...
Onze kleine slaapt snachts op haar rug, kost wel wat meer tijd maar uiteindelijk kunnen we haar ook zo wegleggen en slaapt ze snachts goed op haar rug. Ik vind op de buik snachts best nog wel eng dus ik snap jou angst ook! Misschien in laten slapen in bedje op de buik en er bij blijven en wanneer ze dieper in slaap is naar de rug draaien. Of er een nachtje bij blijven als ze op haar buik ligt dat jij en je partner elkaar 'afwisselen' om te zien hoe ze dat doet.

4 jaar geleden

Ik wil dit graag hier delen in de hoop dat iemand er iets aan heeft. Ons kleine is vandaag 6 weken. de eerste weken verliepen rustig sliep goed en gaf de melk niet terug. Sinds 3 welen geleden spuugde ze heel veel terug onrustig en sliep niet meer in de box of bed. Op aanraden van ervaren moeders hebben we een draagzak aangeschaft. Doordat ze smiddags in de draagzak goed en lang slaapt heb ik er nu een rustige tevreden baby voor terug die ook nog es snachts goed en lang slaapt. En als ik op internet lees, lees ik alleen maar wat voor positieve effecten een draagzak heeft. Dus ik geef me er lekker aan toe en draag me baby zo vaak ze wilt. Blijkbaar heeft ze er behoefte aan. En over dat spugen het bleek dat wij als ouders verkeerde hongersignalen zagen. Als ze een flesje op had dachten we dat ze na het flesje nog steeds hongersignaal gaf maar dat bleek dus niet. T waren krampjes of onrust om in slaap te vallen en dat hadden wij nog neit door helaas. Nu gelukig wel sinds dien gave we geen extra voeding meer. Speen spuugde ze uit maar als we haar vast pakten knuffeln troosten en dan speen in deden dan pakte ze m uit eindelijk wel. T was even zoeken maar sinds ee geen extra melk geven gaat t super goed. En niet meer spugen en een rustige tevreden baby ervoor terug.

4 jaar geleden

Reactie op SKRMG

Ik wil dit graag hier delen in de hoop dat iemand er iets aan heeft. Ons k ...
Spugen doet onze kleine sinds paar dagen ook weer. Ik ga de draagdoek er weer bij pakken, wie weet is dat het. Super dat het bij jullie nu zo goed gaat😊

4 jaar geleden

Oja wat ik ook vergeten ben te vermelden, wij geven haar de fles in delen. Om de 50 ml ( ligt eraan hoeveel ze totaal krijgt.) ze is nu 6 weken en krijgt sinds vandaag 150 ml. stoppen we, proberen we haar een boertje te lukt t niet gaan we even met dr rond lopen met haar op onze schouder. Anders even plat leggen en dan oppakken dan komt er meestal een boertje en soms komt er gwn helemaal geen boer. We geven de fles niet liggend maar houden haar geheel de fles hoog. Dit is wel wat zwaarder ivm met geen ondersteuning onder je arm maar liever dit dan elke keer onrust door de voeding in dr maagje. Ik heb een deken gevouwen en onder haar mattasje onder haar hoofdje gelegd. Dus haar hoofdje ligt ietsjes hoger dan haar lichaampje. Super fijn! Sinds we dit doen.

4 jaar geleden

Probeer eens de afzuigkap aan te zetten ga even stofzuigen of de white noise app werkt allemaal prima hier 😊 ze slaapt heerlijk door dan, merk echt verschil met als ik dit niet doe is ze vaak wakker en huilerig..

4 jaar geleden

Reactie op SKRMG

Oja wat ik ook vergeten ben te vermelden, wij geven haar de fles in delen. ...
Dank je wel! Dat zijn wij ook weer mee begonnen, we waren gestopt met zo vaak want ze had eigenlijk niet of nauwelijks nog boertjes. Maar het gaat al stukken beter. Ze spuugt nauwelijks, af en toe een mondje. 😀

4 jaar geleden

Die van ons sliep overdag totaal niet en haalde dat snachts in. Sliep van 9 tot 8 snachts, maar was overdag niet zo te genieten 😅 veel honger, niet weten wat ze wilt, veel huilen. Nu draagzak gekocht en ze slaapt overdag heerlijk! Nu zullen de nachten wat korter worden waarschijnlijk maar dan heb ik wel een blije baby voor terug 👍

4 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Die van ons sliep overdag totaal niet en haalde dat snachts in. Sliep van 9 ...
Ben benieuwd of de nachten indd korter worden. Hier ervaar ik juist hoe meer ze overdag slaapt en rustig is hoe beter se nachten en ze slaapt dan niet perse minder.

4 jaar geleden

Reactie op SKRMG

Ben benieuwd of de nachten indd korter worden. Hier ervaar ik juist hoe mee ...
Wat fijn om te horen! Die van mij slaapt nu ook meer overdag en ik maak haar nu overdag soms na een tijdje slapen wakker, omdat ik dacht dat ze anders ‘s nachts niet zou slapen. Maar dan ga ik even kijken wat ze doet als ik haar laat slapen

4 jaar geleden

Nou lieve dames ik heb weer wat nieuws uitgeprobeerd. Mijn meisje is vandaag 7 weken en slaapt sinds 2/3 weken overdag niet meer in de box en ook niet in dr bedje wel in draagzak. Vind ik niet erg, vooral als ze daar zo n behoefte aan heeft maar letterlijk de hele dag ban ochtend tot avond alle slaapjes wil ze dan in de draagzak. Ik ben gister begonnen met haar overdag op dr buik te leggen in een babynestje en dan gwn in mijn buurt zodat ik haar wel innde gaten kan houden. En dat gaat prima!! Miss een idee voor de moeders die ook een baby hebben die overdag nergens wil slapen behalve in een draagzak. Ik zet witteruis aan leg haar op dr buik paar klopjes op dr billetjes aaien over dr rugje en dan laat khaar liggen. En valt ze in slaap! Zo happy💗

4 jaar geleden

Hier een meisje van ruim 7 weken. Vanochtend bij het consultatiebureau geweest. Aangezien ze overdag niet in haar eigen bedje wilt slapen (wel bij mama of in de draagzak) en daarbij vaak voeding terug krijgt en ook nog onregelmatige ontlasting heeft, ga ik terug naar rust ritme regelmaat. En iedere keer dat ze moe is mag ik haar in pacco inbakerdoek leggen die ik bij het cb heb geleend om uit te proberen. Daarbij moet ik Johannesbroodpitmeel toe gaan voegen wanneer ik flesvoeding geef. Ze krijgt een combi van borst en fles. Ben benieuwd of het gaat helpen:)

4 jaar geleden

Hai Debteun, ik haal veel info ook bij de website inbaker.nl daaruit Die van mij wil soms wel in bedje soms niet Ik leg hem erin, ingebakerd, met achtergrond muziek van de baarmoeder Aai over zn bol met speen erin Als hij beetje jammert kijk ik het aan maar als hij echt begint te huilen troost ik hem door hem op te pakken en tegen me aan te houden (huidcontact) en dan probeer ik het opnieuw Laatste ook gaan douchen en hem meegenomen in het wipstoeltje en dan tegen hem praten en vertellen wat je ah doen bent... dat ging 5-10 minuten goed en erna huilen... Langzaam opbouwen en volhouden werkt voor mij Iedere baby is anders Heel veel succes het valt allemaal niet mee

4 jaar geleden

Reactie op tal-24

Hai Debteun, ik haal veel info ook bij de website inbaker.nl daaruit Die v ...
Oh en mijn baby is nu 6 weken

4 jaar geleden

Bij ons blijft overdag slapen de laatste paar weekjes drama, we houden rust en regelmaat erin, maar als meneer na jengelen echt begint te krijsen dan halen we hem uit bed en dan gaat hij of op mij, in de box, op zijn buik op de bank naast mij, draagzak... En dan slaapt hij nog wat. Heb met CB overlegd en zij geven aan dat we het goed doen en zo door moeten blijven gaan. Ons manneke drinkt goed, slaapt s avonds en s nachts goed in bed, is vrolijk. Goede ontlasting en genoeg plasjes😂 dus ook geen zorgen...

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Bij ons blijft overdag slapen de laatste paar weekjes drama, we houden ru ...
Hier precies zo! Overdag alleen bij ons, als hij diep slaapt probeer ik hem weg te leggen maar 9 van de 10 keer gaat dit fout haha. En wakker in bed leggen al helemaal drama. Ik laat het maar zo, er komt heus een moment dat het wel werkt.

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Hier precies zo! Overdag alleen bij ons, als hij diep slaapt probeer ik hem ...
Ik heb me er ook bij neergelegd dat overdag in bedje vanzelf komt. Blijf het wel proberen maar liever een slapende baby beneden dan een huilende oververmoeide baby boven😊 komt inderdaad vanzelf wel😊

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik heb me er ook bij neergelegd dat overdag in bedje vanzelf komt. Blijf he ...
Precies wat jij zegt🙏