80 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik heb me er ook bij neergelegd dat overdag in bedje vanzelf komt. Blijf he ...
Hier ook ! Gewoon proberen, werkt het niet , dan ff een half uurtje in de draagzak. Dan slaapt hij namelijk diep en kan ik hem wegleggen voor dik twee uur. Liever voldoende laten rusten, dan tot iedereens frustraties volharden. Het komt wel 😊

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Weet iemand of baby ook op zij mag liggen in een inbakerdoek van bv puckabs ...
Babys mogen in de puckababy alleen op de rug liggen

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Babys mogen in de puckababy alleen op de rug liggen
Dankjewel

4 jaar geleden

Mijn kleine man heeft verborgen reflux en is vijna8 wkn overdag heb k m de helr dag in een draagdoek daar slaaothij heerlijk in. In bed wordt hij heel snel wakker duw probeer het ergens volgende week weer. Avond is hij ook bij mij en slaapt hij naast mij in mijn bed en valt hij in slaap ad borst. Ik kon me er erg druk on maken, maafr ik vind het wel prima. Hij slaapt tenminste los van de krampjes etc... en het slapen in zijn bedje komt vanzelf wel.. ik ga het proberen als hij keer diep slaapt dat ik m daat dan neerleg we zullen hey zien😁

4 jaar geleden

Reactie op Delfje

Hier een meisje van ruim 7 weken. Vanochtend bij het consultatiebureau gewe ...
En helpt t? Die van mij slaapt ook lastig overdag in z'n eigen bed..

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

En helpt t? Die van mij slaapt ook lastig overdag in z'n eigen bed..
Het stukje terug gaan naar rust ritme regelmaat werkt super. Jbpm in de voeding heeft ervoor gezorgd dat ze haar voeding beter binnen houd en daardoor al meer rust heeft gevonden. We hebben geprobeerd in de pacco. Maar doordat daar de armen heel strak langs haar lichaam zitten leek ze dit helemaal niks te vinden om in te slapen. Deze werd onder andere aangeraden doordat ze in bed omhoog beweegt en veel slaat en schopt met de armen en benen. Maar toen ik deze in de was deed en de pukkababy er weer bij pakte merkte ik dat ze hier ineens super in ging slapen. Wel hebben we er echt een paar dagen achter elkaar aan gewerkt, haar echt iedere keer als we zagen dat ze moe genoeg was weg te leggen. Soms vond ze dat erg lastig, veel blijven huilen. En dus heel vaak troosten/knuffelen, maar we hebben vol gehouden en nu is er zowaar een soort ritme. We gebruikten nog geen speentje, maar de combinatie van pukkababy en speentje als het nodig is werkt super. Het speentje bied de troost die ze soms nodig heeft om zelf in slaap te kunnen vallen. Wel slaapt ze soms nog steeds maar 45 min achter elkaar, maar dan ligt ze vaak gewoon rustig wakker in bed soms wel 20 minuten en dan valt ze weer in slaap. Maar de afgelopen week heb ik overdag gewoon tijd over gehad :)

4 jaar geleden

Reactie op Delfje

Het stukje terug gaan naar rust ritme regelmaat werkt super. Jbpm in de voe ...
Dat klinkt goed! Fijn voor jullie zeg! In hoeverre rust & ritme? Vaste volgorde van zaken (voeden. verschonen, evt. 'toetje', knuffelen, spelen en te bed) of ook echt op bepaalde tijdstippen? En hoe/wanneer onderneem je dan iets? ( Wandelen, etc) En troosten wel of niet uit bedje halen om te troosten? Haha sorry veel vragen.. 😅 wil graag vanalles proberen wat ons ventje en mijzelf wat meer rust geeft..

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Dat klinkt goed! Fijn voor jullie zeg! In hoeverre rust & ritme? Vaste ...
Haha maakt niet uit.. Wij zijn zelf ook heel erg aan het zoeken. Ik probeer na het slapen eerst te voeden dan even rechtop houden en alvast iets spelen dan verschonen en dan weer spelen. Maar het is niet altijd die volgorde. Soms haal ik haar eerder uit bed als ik merk dat ze niet meer wilt slapen, maar omdat we nog voeden op verzoek heeft ze dan soms nog geen honger dus dan gaan we eerst alvast spelen. Savonds laat maak ik haar wel wakker zodat ze nog wat drinkt voor dat ik ga slapen in de hoop dat ik dan een aantal uur achter elkaar kan slapen. Wandelen deed ik van de week onder haar slaap moment. Maar ik weet niet of dit het juiste moment voor haar is. En ik merkte daarna dat ze wat uit haar doen was. En bij troosten haal ik haar gewoon uit bed. Ik vroeg dit ook bij het cb en daar zei die vrouw gewoon uit bed halen, troosten en rustig op een zachte kalme stem bijvoorbeeld vertellen dat ze even mag slapen omdat ze moe is. Inmiddels lukt het soms al om te troosten puur door het speentje in te doen en een hand op haar buikje te leggen. Maar dit is nog iedere keer anders.

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Dat klinkt goed! Fijn voor jullie zeg! In hoeverre rust & ritme? Vaste ...
Wij doen drinken op verzoek. We doen eerst verschonen, dan voeden, dan spelen met hem, hem alleen even laten liggen en dan wachten op slaapsignalen. Als we die niet zo duidelijk krijgen houden we ons in ieder geval aan de wake Windows, dus hoe lang een baby wakker kan zijn (voeding en alles meegeteld). Dan doen we hem in een slaapzakje en leggen we hem in zijn bedje (hetzelfde bedje als de nacht, dus naast ons bed). Zo zijn we begonnen met langzaam hem laten wennen aan slapen in een bedje overdag ipv bovenop ons of in de draagzak. Als hij dan begint te huilen aaien we hem, ssshhhen we en blijven we er even bij. Soms helpt de speen. Als het overstuur huilen wordt, halen we hem uit bed, dan heeft het geen zin meer en wil hij gewoon echt bij ons zijn. Dan doe ik hem vaak in de draagzak en is hij binnen 5 minuten vertrokken na wat lopen. Ik doe wandelen en dat soort dingen in zijn slaapjes nu. Dat werkt het beste voor ons op dit moment.

4 jaar geleden

Reactie op sdevries91

Wij doen drinken op verzoek. We doen eerst verschonen, dan voeden, dan spel ...
Als hij na drie kwartier wakker wordt trouwens proberen we hem zelf in slaap te laten komen, lukt dat niet even helpen, lukt het dan nog niet even beoordelen of hij echt nog moe is, dan evt draagzak. Als hij toch te wakker is, weer gewoon verschonen, misschien even spelen als de voeding erg kort geleden is en dan wel weer voeden. Zo houd je wel de juiste volgorde zeg maar.

4 jaar geleden

Hoe doen julie het als de kleine 5 minuten huilt weer 5 minuten stil is en dit zo doorgaat? Hier een mannetje van 7 weken die dit aan het doen is. Het is normaal dat voordat hij slaapt hij ongeveer 10 minuutjes huilt/jammert.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Hoe doen julie het als de kleine 5 minuten huilt weer 5 minuten stil is en ...
Ik heb precies hetzelfde bij m’n dochter van 8 weken.. Die huilt dan eventjes en is dan weer eventjes paar minuten stil en ligt ze ook echt met haar ogen dicht, dan denk ik yess ze slaapt en dan 10 min. Later weer huilen.. zo kan dat de heletijd doorgaan! Ze huilt dan ook met haar ogen dicht, en als ik haar dan ga troosten vanuit haar bedje springen haar ogen open zegmaar en gaat ze echt krijsen totdat ik haar oppak! Normaal gesproken wil ik mijn dochter niet laten huilen, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat dan moet aanpakken omdat het gewoon lijkt alsof ze in haar slaap huilt ofzo😅 ik heb dus geen tips, maar lees wel eventjes mee!!

4 jaar geleden

Vraagje over het slapen. Ik houd zoveel mogelijk het ritme: slapen, voeding, knuffelen/box aan omdat k merkte dat ons zoontje anders oververmoeid raakte. Maar ik vraag me af of t veel uitmaakt dat t iedere dag toch n ander tijdstip is en dat n z’n dutjes de ene keer 2 uur is en de andere keer maar een half uur. T is namelijk maar net hoelaat hij sochtends wakker wordt en hoelaat hij dus ook de andere uren voeding krijgt/gaat slapen.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Hoe doen julie het als de kleine 5 minuten huilt weer 5 minuten stil is en ...
Is het huilen of jammeren. Daar zit een groot verschil in. Als het echt huilen is dat je je oren moet gaan bedelen bij wijze van spreke, dan zou ik direct contract opnemen met de huisarts. Want jammeren is normaal en goed.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Is het huilen of jammeren. Daar zit een groot verschil in. Als het echt h ...
Uhm tussen jammeren en huilen in, meneer doet altijd voor slapen wel even wat huilen meestal 5 tot 10 minuten en slaapt daarna keurig netjes meestal. Maar soms dus op en aan wat huilen jammeren. Het is geen paniekhuilen dan ga ik er gewoon heen en kalmeer hem door of even knuffelen of gewoon handje erbij en rustig laten worden. Maar waarom zou ik bij harder huilen meteen naar de ha moeten rennen? Elke baby huilt wel eens zo hard dat je denk wow mijn oren.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Uhm tussen jammeren en huilen in, meneer doet altijd voor slapen wel even w ...
Ik bedoel als dat keiharde elke 5 minuten/10 minuten is, dan is er wel wat aan de hand. Dat jammeren/ jengelen is wat anders.

4 jaar geleden

Ik heb het boek baby in een droomritme net gelezen, geeft mij veel handvaten voor het slapen overdag!

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Uhm tussen jammeren en huilen in, meneer doet altijd voor slapen wel even w ...
Hard huilen maak ik me ook niet per se druk om inderdaad, hoort erbij. Onze dochter kan verschrikkelijk hard huilen bij vlagen, dat je oren ervan nazoemen. Temperamentje.

4 jaar geleden

https://www.minime.nl/artikelen/2119/baby-goed-ritme-schema