4 Reacties

2 jaar geleden

Snap ik helemaal, zeker met zo'n kleine er nog bij. Anders had ik gezegd. Gewoon ff doorzetten meestal na 1 week zie verschil... je bent al een heel eind. Alleen misschien voor jezelf nu niet te moeilijk maken ?! Als ze voor nu bij jou op de kamer goed slaapt, en jij hebt er zelf geen problemen mee. Misschien heel even zo laten? Later gewoon opnieuw proberen. Als allemaal evwn wat rustiger is. Maar snap dat jet fijn is dat je dochter gewoon op je eigen kamer slaapt, vind ik namelijk ook. Maar ook aan jezelf denken

2 jaar geleden

Dat is ook zwaar.. meehuilen is ook heel logisch en soms ook even nodig! Jonge kindjes is hard werken en heel veel geduld hebben, en zeker met een kleine baby erbij! Ons zoontje is ook nooit een makkelijke slaper geweest, op en af slaapt hij een paar weken door en dan weer niet. Hij zit nu in de fase dat hij me steeds weer roept als hij naar bed is gebracht: nog even de dekens, nog een keer nog even de dekens, nog een kusje.. etc. Dit zet eigenlijk door totdat ik zeg: en nu is mama een beetje boos want de afspraak is dat je gaat slapen. Dan zegt hij:"niet boos mama!" Dan geeft hij een kus en een knuffel en gaat dan slapen. 🤷 Zeg het maar.. hoort het bij de leeftijd, komen ze er weer doorheen? Geen idee.. maar ondertussen wel geleerd dat je het niet echt fout of goed kan doen, want er begint toch steeds weer een andere fase met ander gedrag en andere trucjes. Behalve natuurlijk als je het geluk hebt met een heerlijk door slapend kind of de truc weet én kan uitvoeren om strict te zijn. Ik kan je alleen maar meegeven: lucht je hart, jank even, en ga dan weer vol geduld met je kindjes knuffelen.. ergens: zo lang zijn ze niet zo klein en hebben ze je zo hard nodig.. het is ook echt wel iets om van te genieten. Vooral als het dan gelukt is en ze slapen 😉 Succes en weet: je bent zeker niet de enige!

VRIEND

2 jaar geleden

Hier ook een meisje van 2 jaar dat overstuur kan blijven in de nacht voor uren tot overgeven aan toe. We geven nu gewoon direct toe..bij ons in bed. Wil ze ook niet altijd want ze wil gewoon niet slapen. Maar terug in eigen bed proberen te krijgen lukt niet..echt slopend. En duurt al 4 weken hier. Hebben soms ineens 2 of 3 goede nachten waarbij ze in haar eigen bed slaapt. Zoals iedereen zegt..hopelijk een fase. Heel veel sterkte gewenst. Neem het per dag en zie hoe het gaat. Maak het makelijk voor jezelf. Tis tijdelijk.

2 jaar geleden

Kan alleen even een dikke knuffel geven!! En misschien dat iemand in je kring nog kan helpen dat je je slaap kan inhalen en het op deze manier kan volhouden?😘