16 Reacties

3 jaar geleden

Komen er tandjes door? Bij ons was het ook zo periode. Enige oplossing was weer gepureerd eten geven en niet te warm opdienen.

3 jaar geleden

Kan gewoon een fase zijn... poept en plast hij wel nog goed?🙈

3 jaar geleden

Reactie op Mama van Finn

Komen er tandjes door? Bij ons was het ook zo periode. Enige oplossing was ...
Dat gaat hier niet lukken. En het grappige is dat het echt alleen in de avond is.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Kan gewoon een fase zijn... poept en plast hij wel nog goed?🙈
Hij eet op de dag gewoon zijn eten wat hij altijd krijgt. Fruit gaat er altijd in een yoghurt ook. Boterham op de dag wel s avonds niets😆 Zal idd een periode zijn dat hij lekker tegendraads is.

3 jaar geleden

Geef je koude melk of opgewarmd melk. Bij ons was het hetzelfde, alleen brood en fruit en joghurt at ze. Bleken tandjes door te komen. Maar bij de volgende doorkomende tandjes at ze gewoon. Misschien nu wel last.

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Hij eet op de dag gewoon zijn eten wat hij altijd krijgt. Fruit gaat er al ...
Hoelang speelt het al? Eventueel de avond maal aanbieden en bij niet eten iets vervangend aanbieden wat hij overdag eet? Of probeer overdag het avond eten te geven? Mijn zoontje eet de ene dag wel echt veel in de avond en de andere dag maar 4 happen ofzo.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, maar dit is helaas al ruim 3 maanden. Overdag eet ze alles, maar haar avondeten weigert ze. Alles wat ze voorheen wel in de avond at, gaat er nu met geen mogelijkheid in. Yoghurt gaat haar mond wel voor open. Ik blijf haar elke avond een warme maaltijd aanbieden, maar 9 van de 10 keer gooi ik het rechtstreeks in de prullenbak. Een enkele keer proeft ze 1 of 2 hapjes en dan verdwijnt de rest ook weer in de prullenbak. Ik maak me er inmiddels niet meer zo druk om. Ze slaapt goed. Ook zonder avondeten. Als ze trek heeft gaat ze uiteindelijk echt wel weer eten.

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Geef je koude melk of opgewarmd melk. Bij ons was het hetzelfde, alleen bro ...
Zijn kiezen zijn nu helemaal door, dat is het nu niet. Zover ik mag kijken zie ik geen nieuwe in aantocht. Het kan zijn....

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Geef je koude melk of opgewarmd melk. Bij ons was het hetzelfde, alleen bro ...
Wij geven altijd iets opgewarmd. Koud vind hij niet zo. Drijven overdag gaat verder goed.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hoelang speelt het al? Eventueel de avond maal aanbieden en bij niet eten ...
Sinds zondag. Hij krijgt altijd eerst warme maaltijd aangeboden s avonds , maar omdat hij zijn mond dichthoudt of het bij hap 1 allemaal er weer uit pakt en op de grond gooit🤢 ga ik altijd eerst over op brood, maar dat eindigt op dezelfde plek... Dus dan yoghurt en fruit. Dat gaat er wel in denk ik zo. Normaliter vreet Yesper je de oren van het lijf. Dan drinkt hij 150ml melk en eet daarna 1-2 boterhammen. Dan 2 stuks fruit tussendoor. Boterhammen als lunch. Koekje en stukje fruit tussendoor. Dan 250ml warm eten en toetje na. En voor het slapen nog wat melk. Dat was het normaliter....

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Hier hetzelfde probleem, maar dit is helaas al ruim 3 maanden. Overdag eet ...
Ben niet bang dat hij van de graat valt, maar het valt me op en ben inspiratie loos geworden om na te denken wat ik nu weer eens kan gaan geven😂 Yoghurt, kwark, fruit.... dat is ja lekker en de rest is mond dicht of uit de mond pakken en op de grond gooien.

3 jaar geleden

Ik kan het niet helemaal uit je verhaal opmaken of je het hem al laat doen, maar hier hielp t op een gegeven moment als ie het zelf mocht doen.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Ik kan het niet helemaal uit je verhaal opmaken of je het hem al laat doen, ...
Ja inderdaad! Mijn zoontje eet alles zelf, als ik probeer hem te “voeren” houd hij z’n mond stijf dicht🙈

3 jaar geleden

Probeer inderdaad eens of hij zelf wil eten. Mijn dochtertje weigert soms te eten als we haar “voeren”, maar zodra ze zelf de vork of lepel vast mag houden vliegt het erin. En alles in een fase denk ik. Over een paar dagen gaat het misschien wel beter. Denk dat ze nu prima op de leeftijd zijn dat ze eventueel best zonder kunnen. Gewoon eigenwijsheid.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Ik kan het niet helemaal uit je verhaal opmaken of je het hem al laat doen, ...
Zelfs dat niet. Hij heeft sinds gisteren weer wat warm gegeten, al is het minder als anders, hij eet iets normaal warms 🙃🙂 Hij kan heel goed met de vork naar zijn mond al, doen we altijd met fruit. Brood eet hij ook zelf als er geen stroop opzit😁

3 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Zelfs dat niet. Hij heeft sinds gisteren weer wat warm gegeten, al is het ...
Zelfs na het eten heeft hij nog tijdens het boodschappen doen een hele krentenbol op gegeten om daarna een banaan van de tros af te halen(zelf) en die zelf verorberen. Ja de schil heeft hij zelf los gehaald😂 met zijn tandjes🤭😂