11 Reacties

4 jaar geleden

Hier een dochtertje van 12 weken oud met reflux. JBPM was bij ons geen succes, de voedingen bleven omhoog komen alleen deze slikte ze weer terug. Daarbij raakte ze al snel verstopt. Op advies van de kinderarts gebruiken wij nu enfamil A.R en de reflux is aanzienlijk verbeterd! Soms nog een mondje terug, maar we kunnen haar weer normaal neerleggen zonder dat ze stikt. Hier drinkt ze nu de ene keer 120cc water met 4 scheppen en de andere keer 150cc met 5 scheppen..

4 jaar geleden

Onze dochter is 17 weken en drinkt al een week of 4 180 water + 6 schepjes zonder afgieten, dus tussen de 200 en 210ml. Ik heb telkens verhoogd met 30ml. Vond dat afgieten zonde, als ze het wil hebben mag ze het hebben. Het verhogen deed ik zodra ik merkte dat ze alle flessen leeg dronk en steeds sneller tussen de flessen kwam. Ik denk dat hij in een sprongetje zit. Dat willen ze wel eens onrustig drinken. Al geprobeerd waarschijnlijk hem te laten boeren en dan het restant aan te bieden. Dat hielp bij m’n dochter altijd wel. Zij zit ook in een sprongetje nu, en bezig met haar eerste tandje dus die drinkt nu ook niet lekker. Hoofdregel is volgens mij wel als ze goed alert zijn en minstens 4 goeie plasluiers per dag het goed gaat. Succes!

4 jaar geleden

Wij hebben een kindje van inmiddels 18 weken met reflux. Cb gaf aan tot 6 maanden door te gaan met jbpm (wat bij haar na 2 weken heel goed werkte), omdat tegen die tijd het slokdarmpje goed afgesloten kan worden. Bij ons dronk ze tot 2 weken geleden Max 150 per fles, heb ik me ook een tijdje druk om gemaakt. Tot ik dus 2 weken geleden besloot om minder jbpm in haar fles te doen, nu 1 schepje ipv 2. Blijkt ze ineens flessen van 200ml te gaan drinken! Blijkbaar hoe groter de flessen, hoe langer ze er over doet en hoe dikker de laatste slokken zijn ingedikt. Tenminste, dat is onze conclusie ;-) Misschien heb je er wat aan :-)

4 jaar geleden

Dochter van mijn zwager en schoonzus had ook erge reflux. Deze bleek later ernstige melkeiwit allergie te hebben. Ze zijn in het ziekenhuis door de molen geweest. Uiteindelijk heeft de arts aangeraden ipv normale kunstvoeding, kunstvoeding aangeraden waarvan de eiwit verknipt is. Bleek beter te gaan, maar nog niet helemaal weg. Daardoor melkeiwit vrije geprobeerd en mijn schoonzus zei binnen drie dagen een heel ander kind. Vrolijk, brabbelen en geen reflux meer. Wellicht proberen waard

4 jaar geleden

Hoi dames, Mijn zoon van nu bijna 6 jaar had verborgen reflux. Hij dronk juist te veel. Hij wilde meer dan de 30 schepje kv. Met 6 maanden zijn we begonnen met vaste voeding en na ongeveer 8 maanden ging het beter. Hij spuugde juist bijna niet, dus ik kan niet zeggen wanneet het over ging. Alleen het veel eten is minder geworden na 3 jaar, dus hij kan er ook eerder mee gestopt zijn. Mijn dochter van 14 weken nu leek het ook te hebben, alleen ik twijfel nu. Zij spuugt heel veel. Gelukkig drinkt zij vaak op een dag, omdat ze klein geboren is, waardoor er ook vaak dagen tussen zitten waarbij ze niet spuugt. Mijn ervaring is het buik na de voeding goed recht houden, dus niet in zit houding voor een uur lang en vaker beetje voeding geven op een dag. Hoop dat het bij jullie snel over gaat. Succes

4 jaar geleden

Over het drinken moet je je echt geen zorgen maken.. ze drinken waar ze genoeg aan hebben. Ons zoontje heeft ook heel lang 60cc-80cc gedronken en kwam wel 10x op een dag.. hierdoor hebben wij zijn tongriempje laten klieven bij ong 8 a 9 week.. deze waren te kort en hij kreeg teveel lucht binnen. Hij is 6 week geleden 100 gaan drinken dus met 9 week na klieven van d tongriem. Hierna 130 2 week geleden ong met 12 week.. En nu drinkt die ineens 150+5 schepjes.. hij kwam telkens sneller voor voeding. Het CB zei toen die tijd toen die 60 a 80 dronk dat hij wel gewoon goed bij kwam en als die vrolijk enz was er niks aan de hand was( hij kwam ook van borstvoeding af). En het bij hem hoorde. Dus hebben wij ons erbij neergelegd. Dan maar vaker voeder hehe. Ons zoontje word ook altijd onrustig aan de fles als hij last heeft van boertje.. klakt hij niet tijdens de voeding? Nou een heel lang verhaal haha. Met reflux heb ik niet echt ervaring wel met af en toe fix spugen. Dit heeft jhpm opgelost maar 1 schepjes op 150 ml, hij drinkt anders zijn flessen ook te snel op zonder.!! Hopelijk gaat je mannetje snel weer goed drinken! Ik weet hoe vervelend en slopend het soms kan zijn doordat je er zo onzeker van wordt! Groetjesss!

4 jaar geleden

Je baby kan goed zelf aangeven of hij genoeg gehad heeft! Kan ook een ontwikkelings sprongetje zijn. Zou me er niet te druk om maken. Ze nemen waar ze behoefte aan hebben. Houdt hij het wel vol tot de volgende voeding? Onze kinderen hebben allemaal in bepaalde mate reflux gehad. Onze zoon het ergste met veel huilen, hard huilen, uren achter elkaar huilen, golven spugen. Bij alle drie hebben we heel veel baat gehad van een osteopaat! Zou ik echt aanraden. Is even een investering maar het heel erg waard. Je hebt vast alle verdere tips wel gelezen (matrasje wat omhoog door er een handdoek onder te leggen, omhoog houden na het drinken, lekker in de wipstoel etc). Nog een tip die hier enorm geholpen heeft zijn pro biotica druppels. Zijn goed voor de darmen en helpen echt voor reflux. Wij hebben ook medicatie via de huisarts geprobeerd maar hielp niks.. na een maand of 6/7 is het maagklepje dichter en is het vaak een stuk beter. Maar met die druppels ging het na een paar weken al stukken beter! In combi met osteopaat!

4 jaar geleden

Wij hebben ook een reflux kindje , bij ons zoontje hebben we eerst losse jbpm geprobeerd , hier ging hij meer van spugen. Wij zijn overgestapt op nutrilon ar hier zit het al door heen gemengd door de fabriek en dit werkt echt heel goed. Meeste dagen spuugt hij niet tot amper , tuurlijk soms heb je er een slechte dag tussen maar dit heeft ons echt geholpen !

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Wij hebben ook een reflux kindje , bij ons zoontje hebben we eerst losse jb ...
Oh wat fijn voor jullie!! Heb je dit eerst met de cb overlegd of zelf geprobeerd?

4 jaar geleden

Reactie op Malou Carine

Je baby kan goed zelf aangeven of hij genoeg gehad heeft! Kan ook een ontwi ...
Super dankjewel! Ga ik ook eens proberen. Aan een osteopaat denk ik ook, maar weet niet of het echt zal helpen ga het even uitzoeken

4 jaar geleden

Wij hebben een kindje van inmiddels 18 weken met reflux. Cb gaf aan tot 6 m ...
Ik dacht ook dat hij misschien door de jbpm minder dronk, geprobeerd zonder maar zie geen verschil.. eigenlijk gewoon hetzelfde. Nu ga ik het toch weer bijvoegen omdat hij enorm veel spuugt en eigenlijk bijna niks meer binnenhoudt 😫