21 Reacties

2 jaar geleden

Misschien wat later in bed leggen? Wij hebben hetzelfde voor (soms) nu leggen we ons zoontje ipv rond 19u, pas rond 20u in bed en meestal slaapt hij tegen 20u30. Opgelet, dit is niet vlekkeloos

2 jaar geleden

Hier ook dramatisch ineens, ze sliep altijd middag en avond bijna gelijk en nu gaat de middag super goed maar de avond ligt ze soms een uur wakker en is ze gewoon druk in haar bedje.. Helaas geen tips maar ook dit zal wel een fase zijn komt vast wel weer goed. 😊 Hier slaapt ze trouwens maar een uur tot anderhalf in de middag dan zou ik eerder middag slaapje inkorten zou goed kunnen dat ze minder slaap nodig gaan hebben ze worden tenslotte ouder.

2 jaar geleden

Ze is sprongetjes aan het maken! Is gewoon weer een fase. Onze zoon slaapt wel in maar word elke keer wakker tussen 22.00 en 00.00 uur en wil dan echt niet meer slapen, behalve tussen ons in.. zoals heel vaak tijdens sprongetjes. Komt wel weer goed. Hij is even oud overigens.

2 jaar geleden

Reactie op Mems

Misschien wat later in bed leggen? Wij hebben hetzelfde voor (soms) nu legg ...
*hier slaapt ons zoontje nog 2u in de ochtend, geen middagslaapje meer

2 jaar geleden

Reactie op Mems

Misschien wat later in bed leggen? Wij hebben hetzelfde voor (soms) nu legg ...
Ze ging tot vorige week altijd om kwart voor 7/7 uur. Dus half 8 is al een stuk later, maar dat heeft dus ook geen effect.. nu is ze voor ze naar bed toe moet ook ontzettend druk! Terwijl ze wel signalen van vermoeidheid laat zien.. zal misschien wel een fase zijn..

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ze is sprongetjes aan het maken! Is gewoon weer een fase. Onze zoon slaapt ...
Ja dat merk ik dus idd ook! Ineens praten, meer verbanden leggen. Gaat een hoop om in dat koppie! Ja de laatste 3 nachten word ze snachts ook ineens wakker.. 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier ook dramatisch ineens, ze sliep altijd middag en avond bijna gelijk en ...
Ja heb er ook aan zitten denken de middagdut in te korten! Wil het nog even aankijken, en anders dat toch maar proberen! Ze is overigens wel heel gezellig de hele avond! Ze is nu ook nog beneden na 30x op en neer lopen en brullen. Maar toch zou het fijn zijn als ze lekker slaapt 🙈

2 jaar geleden

Ja heb er ook aan zitten denken de middagdut in te korten! Wil het nog even ...
Ja dan denk ik toch dat het middagslaapje beste ingekort kan worden, ze moeten uiteindelijk ook leren om de avond en nacht goed door te slapen ipv de middag zo lang te slapen dan zijn ze niet moe als ze naar bed moeten 😅 is even wennen en omschakelen voor de kleintjes maar komt vast goed, succes! 😊

2 jaar geleden

Oooo wat leuk om te lezen! Niet raar bedoelt maar ik loop al dagen te piekeren over wat het probleem kan zijn. Wat een drama om te gaan slapen, in de avond nog het meest 😪 ik dacht echt dat dit enkel bij ons een probleem is omdat hij wat ziekjes is/geweest. Zelfs hierover was ik aan het twijfelen: is hij nu nog ziek? Heeft hij keelpijn? Hoofdpijn? Echt ten einde raad! Het lijkt wel of hij ineens bang heeft in het donker. Van zodra je aanstalte maakt om de kamer te verlaten begint het gekrijs. Ik heb al vanalles geprobeerd: stapjesplan, nachtlampje, deur open laten, een zen muziekje,... niks helpt, enkel naast zijn bedje zitten en op zijn hoofdje of handjes wrijven. Gewoon de zekerheid da hij niet alleen is en dan slaapt hij meestal op een 15 a 20 min. Dus ja veel tips heb ik niet maar controleer ook zeker de kamertemperatuur eens, niet te warm of koud? Je kan maar oorzaken uitsluiten

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja dan denk ik toch dat het middagslaapje beste ingekort kan worden, ze moe ...
Snap nooit waarom dat zo ineens allemaal gebeurd.. van 2 naar 1 slaapje? BAM ging hier in 1x… zonder waarschuwingen, signalen vooraf etc… 🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Pika

Oooo wat leuk om te lezen! Niet raar bedoelt maar ik loop al dagen te pieke ...
Hier is het ook ontstaan nadat ze ziek is geweest. Maar kwa praten merken we dus dat ze met de dag meer woordjes zegt! Dus het zal ook wel met haar ontwikkeling te maken hebben.. smiddags leg ik haar zonder problemen op bed 🤷🏼‍♀️ ik heb ook al van alles geprobeerd/uitgesloten maar tot nu toe nog geen antwoord.. ben nu nog steeds met haar bezig..

2 jaar geleden

Oh hier was het het ook een drama 😱. Nu bijna 22 maanden en lijkt het eindelijk steeds beter te gaan. Ik heb inmiddels een tweede erbij en die combi was helemaal dodelijk, zeker als mijn man avonddienst had. Het kwam echt voor dat hij pas om kwart voor 11 sliep 🙈. Letterlijk alles geprobeerd, niets hielp. Het lijkt idd een fase te zijn.

2 jaar geleden

Hier is het ook ontstaan nadat ze ziek is geweest. Maar kwa praten merken w ...
Ja inderdaad op het spreken maakt hij grote sprongen, hij begint ontzettend veel dingen te zeggen. Da zou het wel eens kunnen zijn, de ontwikkeling, da ze zo opgewonden zijn van alle nieuwe dingen dat ze moeilijk tot rust komen om te slapen... hier begint hij moeilijk te doen van zodra we aan het avondritueel beginnen

2 jaar geleden

Snap nooit waarom dat zo ineens allemaal gebeurd.. van 2 naar 1 slaapje? BA ...
Gek he dat was hier dus ook zonder moeite naar 1 slaapje, maar ik laat haar gewoon in bed ze is nog druk aan het kletsen en doen maar hoef niet naar haar toe uiteindelijk valt ze vanzelf in slaap. Alleen ze kan nu dus haar slaapzakken open maken wat ze soms wel eens doet dus dan moet ik wel even naar boven want ligt ze met haar benen eruit ofzo😅

2 jaar geleden

Oooo wat fijn dit te lezen! 🤭 Sorry! Wij hebben hetzelfde! Zoontje heeft al zo’n 3 weken dat het naar bed brengen best prima gaat, gezellig boekje lezen enzo. Totdat het tijd is om echt naar bed te gaan zegmaar.. Hij mag dan altijd het licht uitdoen. En zodra hij deze uit doet is hij zwaaaar in paniek! Dan moeten we van hem naar onze slaapkamer. Hier gaan we dan maar samen liggen, totdat hij slaapt. En dan til ik hem over. Geeeen idee wat het is. Heb ook geprobeerd met een nachtlampje in zijn kamer, maar maakte geen verschil. Toch te maken met een sprongetje dan dus?🤓

2 jaar geleden

Ik ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Niet rot bedoeld maar, wij werden er moedeloos van. Altijd sliep ons dochtertje voor 20u behalve als ze ziek was wat logisch is. Sinds een paar maanden paniek als ze in haar eigen bedje slaapt. We zijn blij als ze voor 21u slaapt en slaapt bij ons of eindigd bij ons wanneer ze in paniek wakker wordt in haar eigen bedje. Laten we haar daar blijft ze hysterisch gillen tot ze bij ons is.

2 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Ik ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Niet rot ...
Herkenbaar… gisteravond tot half 12! Bezig geweest en toen tussen ons in en ze sliep gelijk… gister leek ze echt aandacht te vragen! Expres met haar hoofd tegen bedje aan bonken en dan heel hard huilen en auw auw! Roepen… na nu 2 weken ben ik moedeloos, op en word er soms geen leukere moeder van… hoop snel dat het beter word :(

2 jaar geleden

Is echt een fase! Vooral lekker doorgaan met je "normale" ritme.. Ons zoontje slaapt overdag van 12.00-14.00 uur. Soms valt hij meteen in slaap. Soms pas 12.30 uur, maar haal hem er maximaal 15 uur uit. En om 19.00 uur ligt hij er weer in en slaapt tot 7/8 uur. En haal hem er nooit voor 7 uur uit. Soms slaapt hij pas 20.00 uur. Maar haal hem er niet uit. Wij zijn qua slapen altijd heel "streng". Heeft nog nooit bij ons geslapen en haal hem er nooit uit. Als hij huilt laat ik hem even, maar als hij hysterisch is dan ga ik er even heen.

2 jaar geleden

Is echt een fase! Vooral lekker doorgaan met je "normale" ritme.. Ons zoon ...
Dankje! Ik hoop dat het snel over is! Wij kwa slapen dan ook streng. Hou altijd vast aan het ritme en halen haar er ook niet zomaar uit. Alleen als ze echt verdrietig is. Maar de afgelopen paar dagen gaat ze echt compleet over de zeik! Tot spugen aan toe zo overstuur als ze is… heeft vannacht nog 20 min liggen na snikken.. dus eindigt ze toch maar weer tussen ons in… Ze heeft dit eerder gehad, toen net na ziekenhuisopname. Hoop dat we er snel doorheen zijn, want vind het behoorlijk pittig..

2 jaar geleden

Dankje! Ik hoop dat het snel over is! Wij kwa slapen dan ook streng. Hou al ...
Sterkte!! 😘 komt vast goed