14 Reacties

2 jaar geleden

Waarom bijna geen gebruik van pampers? Kan misschien ook te veel tegelijk zijn. Frustratie bij nog niet.goed uitte? Misschien een voor een. Geeft hij ook signalen af bij bijvoorbeeld luier verschonen of aanrakingen. Dat is natuurlijk niet niks, bij twijfel zou ik dit zeker gauw ter sprake brengen en niet meer brengen Succes🍀

2 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Waarom bijna geen gebruik van pampers? Kan misschien ook te veel tegelijk z ...
We proberen hem zoveel mogelijk op het potje te zetten nu, en zij lost dat op door geen pampers aan te doen. Ja hij is duidelijk gefrustreerd, het feit dat hij zich niet kan uiten helpt niet maar ik dacht dat het miss gelinkt kon zijn aan elkaar. En het probleem is dat ik niet weet op welke signalen ik moet letten? Hoe zie je sporen van misbruik?

2 jaar geleden

In welke situaties is je kindje agressief en wat versta je onder dit gedrag?? Zindelijkheid training wordt er gegeven op de opvang maar thuis niet?? Kan dit frustratie zijn voor je kindje dat er niet eenduidig beleid is?? Ik neem aan dat de opvang in overleg met jou oefent op het potje te plassen etc etc. Kan je goed overweg met de leidsters en leiding van van de opvang?? Zou je bijv je zorgen met hun kunnen bespreken?

2 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

In welke situaties is je kindje agressief en wat versta je onder dit gedrag ...
Als hij zijn zij niet krijgt, maar dan echt met slaan en schoppen.. of als je “nee” zegt tegen hem dan barst hij in tranen uit. Hij wil ook nooit in bloot bovenlijf lopen en pampers wisselen is echt heel moeilijk. Wij deden zindelijkheidstraining samen maar sinds kort weigert hij thuis het potje te gebruiken? En als we hem gewoon in een onderbroek zetten dan plast hij gewoon terwijl hij het in de opvang uren zou kunnen ophouden.. En goh, ze komt heel erg vriendelijk over en heeft volgens mij wel het beste voor met ons zoontje maar er zijn wel bepaalde dingen waar ik het niet mee eens ben. En mijn grootste angst is dat haar man (die vaak overdag thuis is) bv rare dingen doet. Heb hier geen bewijs van en hij komt ook vriendelijk over maar je weet nooit, toch?

2 jaar geleden

ik snap het niet sorry... hij is 2 en zegt nee en is agressief en zindelijkheid gaat nog niet goed en er wordt gedacht aan misbruik... misschien lees ik t verkeerd maar niemand reageert op dat stukje?!

2 jaar geleden

Reactie op Mini me 2

ik snap het niet sorry... hij is 2 en zegt nee en is agressief en zindelijk ...
Ik begon er een gesprek over maar kreeg er een krappe week later pas bericht terug. Ik vind....en dat is een mening, dat je niet iemand zonder bewijs mag verdenken en anderzijds als je geen goed gevoel hebt bij deze opvang dan haal je je kind daar weg. Simpel. Wat had jij willen reageren???

2 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Ik begon er een gesprek over maar kreeg er een krappe week later pas berich ...
We hadden corona dus ben er niet toe gekomen om te antwoorden. Ja daarom zou ik graag willen weten wat voor tekenen er zouden kunnen zijn want ik heb nog niemand beschuldigd omdat ik geen concreet ‘bewijs’ heb. Het enige wat ik merk is dat hij heel vaak rode billetjes heeft, en hij heel ongemakkelijk is in bloot bovenlijf en zonder broekje. En zijn gedrag is gewoon heel plots heel drastisch veranderd, lijkt mij geen “ik ben 2 en ik zeg nee” maar goed. We denken er inderdaad over, toch bedankt voor je reactie.

2 jaar geleden

Reactie op Mini me 2

ik snap het niet sorry... hij is 2 en zegt nee en is agressief en zindelijk ...
Oei ik dacht gereageerd te hebben op je bericht maar was van een andere persoon, antwoord staat alvast hieronder. Het lijkt mij iets anders te zijn omdat zijn gedrag heel plots heel erg is veranderd dus probeer ik het afzonderlijk te zien van “ik ben 2 en zeg nee” al houden we dat wel in het achterhoofd uiteraard

2 jaar geleden

Wat afschuwelijk dat je dit vermoedt. Ik zou zeggen vertrouw op je instinct en haal je kindje daar weg. Tegelijkertijd zou ik erachter willen komen wat daar precies gebeurt. Want stel dat je voorgevoel klopt dan zijn andere kinderen ook in gevaar. Daarmee wil ik niet zeggen dat andere kindjes jouw verantwoordelijkheid zijn. Zo'n beschuldiging is natuurlijk heel wat. Zou je in eerste instantie kunnen vragen waarom je kindje rode billen heeft? En hem een tijdje daar weg houden? Kijken of hij ander gedrag laat zien? En mocht dat allemaal niet werken zou ik je willen aanraden met een professional contact op te nemen. Heel veel succes 🧡

2 jaar geleden

Reactie op MariaWvH

Wat afschuwelijk dat je dit vermoedt. Ik zou zeggen vertrouw op je instinct ...
Hey, dank je voor je bericht. Ik heb nog zeker niemand openlijk beschuldigd, het is echt een vermoeden. En misschien ben ik fout, daarom vraag ik me af hoe je dit kan herkennen? Nu wil het toch lukken dat onze onthaalmoeder op vakantie gaat dus we inderdaad kunnen zien of het gedrag anders is of niet. Heel erg bedankt om mee te denken! ❣️

2 jaar geleden

Oef, wat een ambetant gebeuren. Misschien is het potje wel gelinkt aan de rode billen? Op de poep slaan als hij niet op het potje wilt bvb. Zijn gedrag klinkt erg "ik ben twee en zeg nee", maar aangezien je zegt dat het zo plots is... Hopelijk brengt het verlof van je onthaalmoeder iets van duidelijkheid. Bij mijn dochter probeer ik haar vaak te begrijpen door één woord te herhalen en er een vraag bij te zetten. Soms herhaalt ze het dan en kan ik het afleiden van de situatie. Als ze dan gefrustreerd is omdat ze denkt dat we haar niet begrijpen, vertaal ik dan zo wat ze bedoelt. Bvb slapen? Niet slapen? Wilt Ellie niet slapen? Hierna kalmeert ze (soms) en is ze gediend dat we haar begrijpen. Ik leg ook vaak uit waarom iets wel of niet is. Bvb bij het slapen dat ze nu moet gaan slapen, omdat ik zie dat ze moe is, maar ook zodat ze morgen veel kan spelen.

2 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Oef, wat een ambetant gebeuren. Misschien is het potje wel gelinkt aan de r ...
Hmm wij slaan toch nooit op zijn poep, ik ga het er eens over hebben met de onthaalmoeder. Hij is nu een week thuis geweest en is al iets of wat rustiger maar krijgt nu ook uiteraard al onze aandacht dus is moeilijk te zeggen dat het aan haar ligt. Ivm dingen uitleggen dat doen wij ook wel, en hij begrijpt heel veel en kan zich verstaanbaar maken. Dus communicatie is niet het struikelblok denk ik..

2 jaar geleden

Reactie op Mems

Hmm wij slaan toch nooit op zijn poep, ik ga het er eens over hebben met de ...
Ik bedoelde dat de onthaalmoeder misschien op zijn poep slaat.

2 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Ik bedoelde dat de onthaalmoeder misschien op zijn poep slaat.
Ja ik ga dat eens vragen want we zijn er ook achter gekomen dat ze hem straft door in de hoek te zetten, maar we wisten van niets..