43 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Onze dochter is nu 10mnd gecorrigeerd 9mnd. Voordat de wintertijd er was heeft ze 3 weken door geslapen. Sindsdien is het hopeloos. Overdag gaat het goed. Meestal 2 slaapjes van 2 a 2,5 uur. Maar snachts is het een drama. Ben elke nacht ongeveer 2 uur met der bezig. Ze is dan gewoon vaak wakker. Maar echt wakker. Soms wil ze een fles. Soms is ze nog wel moe maar geeft er niet aan toe. En vaak presteert ze het om gewoon 2 uur beneden te kruipen en te spelen. We gaan er inmiddels al vanuit dat dat gaat gebeuren en durven bijna niet meer te hopen op een nachtje slaap. Ze heeft een speen maar die kan ze zelf uit der mond doen en idd ook over de rand van der bed gooien. Soms als ik die weer in haar mond doe dan wordt ze boos. Dus dat is het dan ook niet. Iemand tips? Of herken je het?

4 jaar geleden

Reactie op JeanineV

Hoi! Onze dochter is nu 10mnd gecorrigeerd 9mnd. Voordat de wintertijd er w ...
Pittig! Ik zou eens kijken naar de hoeveelheid slaap overdag, dat lijkt wat veel althans in vergelijking met die van ons. Onze zoon doet in de een ochtend een slaapje van 45-60 minuten (we maken hem wakker na max 60 minuten, maar wordt meestal zelf wakker) en in de middag een van 2 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Wij hebben wen hydrofiel doekje (formaat zakdoek) ingeknipt en die knopen w ...
Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht馃檲 bedankt voor de tip!

4 jaar geleden

Pittig! Ik zou eens kijken naar de hoeveelheid slaap overdag, dat lijkt wat ...
Goede tip! We gaan het Cb nog eens bellen. En zelf willen we vant weekend beginnen met de speen weg laten...

4 jaar geleden

Wij leggen een stuk of 6 speentjes in bed. In de ochtend liggen er zeker 4 of 5 op de grond. Soms wordt ze vroeg wakker (0530), maar dat is dan omdat ze naar boven is gekropen en niet meer onder haar deken ligt. Dan leg ik haar weer goed en dan slaapt ze vaak nog 1.5 uur . Ze heeft ook net een fase gehad dat ze heel vroeg wakker werd in de ochtend rond 530 . Ik denk dat dit te maken had met de overgang van 2 dutjes naar 1 dutje. Nu slaapt ze soms zelfs tot 0800.

4 jaar geleden

Reactie op Annazahab

Wij leggen een stuk of 6 speentjes in bed. In de ochtend liggen er zeker 4 ...
Hoe oud is ze? Nu al naar 1 dutje?馃檲

4 jaar geleden

Reactie op JeanineV

Hoi! Onze dochter is nu 10mnd gecorrigeerd 9mnd. Voordat de wintertijd er w ...
Bedoel je 2 aparte slaapjes van 2 a 2,5 uur? Dat zou nml wel veel te veel slaap overdag zijn waardoor ze s nachts niet meer genoeg slaapt heeft! Maar ik denk dat het totaal 2,5 is he? Dat zou prima zijn. Verder kan het of honger zijn, overdag te weinig gegeten, of misschien wat te koud s nachts? Of het ritme van de slaapjes overdag ? Het is altijd even zoeken! Bij ons hielp het dus om haar warmer aan te kleden, toen sliep ze ineens weer door!

4 jaar geleden

Reactie op MRC

Bedoel je 2 aparte slaapjes van 2 a 2,5 uur? Dat zou nml wel veel te veel s ...
Nee 2x een slaapje van 2 a 2.5 uur. Op het kdv slaapt ze iets minder. Ze is tussen haar slaapjes max 3uur wakker. Ze slaapt in een slaapzak met of zonder mouwen met een romper en shirtje met lange mouwen aan. Lakentje, dekentje en extra dekentje erover. Morgen hebben we contact met het Cb erover. Kreeg ook al het advies om haar een week te laten huilen in bed en dat het dan over moest zijn...

4 jaar geleden

Reactie op JeanineV

Nee 2x een slaapje van 2 a 2.5 uur. Op het kdv slaapt ze iets minder. Ze is ...
Wat vind je van het advies van het CB? Heb je al geprobeerd om over te gaan tot bijvoorbeels max. 3 uur slaap overdag?

4 jaar geleden

Was hier ook zo. Knuffeldoekje en glow in dark speen eraan. Werkt wel allee ...
De tip om een knuffeldoekje eraan te doen was de gouden tip! Hij wordt nu nog maar 1 a 2 keer hooguit wakker. En dit vaak voordat wij zelf gaan slapen. Dus nog even luier verschonen rond half 12 en dan trekt hij door tot half 9. Heel erg bedankt 馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Jbootsma

De tip om een knuffeldoekje eraan te doen was de gouden tip! Hij wordt nu n ...
Jeej, wat leuk! :)

4 jaar geleden

Hier ook een nachtbrakertje. Heel erg actief sinds een week tussen 3 en 6. Slapen in de avond en tot 3 gaat best aardig maar daarna is het een en al onrust. Hij zit nu in de box te spelen anders haalt ie echt fratsen uit in ons bed en ben ik bang dat ie eruit valt, of hij breekt de tent af in z'n ledikant en is echt iedereen wakker hier in huis 馃槖 9,5 maand trouwens 馃槵 midden in z'n sprong ook volgens de Oei ik groei sprongenkalender

4 jaar geleden

Onze dochter wordt gemiddeld 3-6 keer wakker in de nacht. Meestal is het voldoende om een speen te geven of haar knuffel, maar het is soms ook zo dat ze ontroostbaar is en een extra fles nodig heeft. Wij zijn er wel een beetje moe van. Herkent iemand het dat de kleintjes slechter slapen?

4 jaar geleden

Reactie op B91

Onze dochter wordt gemiddeld 3-6 keer wakker in de nacht. Meestal is het vo ...
Heel herkenbaar! Wij moeten iedere nacht wel een aantal keer heen helaas. Wel altijd voor een speen of een aaitje of wat dan ook. De fles hoeft tegenwoordig niet meer

4 jaar geleden

Hier ook slecht en het is inderdaad vreselijk vermoeiend. Ik moet wel zeggen dat wij ook vreselijk lopen te kwakkelen met een dubbele oorontsteking die maar niet over lijkt te gaan. Mijn man gaat deze week weer een aantal nachtdiensten draaien dus dan ben ik weer alleen 馃槺

4 jaar geleden

Reactie op B91

Onze dochter wordt gemiddeld 3-6 keer wakker in de nacht. Meestal is het vo ...
Heel herkenbaar. Moeilijke slaper, maar heeft een tijdje de hele nacht doorgeslapen, maar de laatste maand 3-6x wakker. Het lijkt erop dat haar verschonen snachts helpt, ze is dan wat langer weer stil. Maat sowieso nog een of twee keer erna wakker. En rond 5.50u echt wakker. Wij hopen dat t komt door n tandje..

4 jaar geleden

Wij laten meneer lekker brabbelen en hij valt wel weer in slaap, een als hij echt wakker wordt dan hebben wij pech dat we er eens eerder uit moeten. Hij slaapt altijd heerlijk en op die enkele keer na vinden wij het niet erg om er eens uit te moeten eerder.

4 jaar geleden

Ja hier ook! Stipt 12 uur wordt ze wakker speentje Erin en slaapt door. En tussen half 5 & half 6 ook 馃槱 wordt er moe van

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Maar dan echt al vanaf 01:00 continu wakker en onrustig.. van alles geprobeerd en niets werkt! al wekenlang.. terwijl ze altijd een hele goede slaper was! Vind het ondertussen ook wel een beetje te lang duren voor een sprongetje haha馃槄 wel fijn om te lezen dat meer baby鈥檛jes het hebben rond deze leeftijd.. misschien toch iets wat erbij hoort en dus sttaks ook weer over is? 馃檹馃徏

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem! Hij sliep voorheen tegen de 8 maand al slecht terwijl het al die tijd hele goede slaper was. Toen hebben we getwijfeld dat hij verlatingsangst had. Dus techniekjes toegepast en sliep ineens weer nachten door. Nu die ruim 9 maanden is het weer zo ver. Vanaf dat die 19.00 uur naar bed gaat, komt die tussen 21/22 uur altijd een keer. En 23 wilt die echt de fles nog en wordt dan 3 uur of half 5 wakker. 馃槶馃槶馃槶 hij slaapt overdag niet meer dan 2,5/3 uur totaal want anders staat die s nachts helemaal op tafel te dansen. Daar zijn we wel achtergekomen. 馃槄