10 Reacties

3 jaar geleden

Dat is lastig als de opvang er niet in mee wil gaan. Heb je een idee waarom dat is? Misschien is het sluiten van de opvang wat dat betreft dan een klein “gelukje” voor jullie, dat jullie er nu 5 weken vol voor kunnen gaan met jullie zoontje en dat z’n lijfje erna gewend is aan dit ritme en het dan automatisch ook zo gaat op de opvang? Hoe gaat het thuis met het ritme en merk je dat jullie zoontje (en jullie dus ook 😊) s nachts beter slaapt als jullie het ritme volgen?

3 jaar geleden

Volgens hen volgen ze het ritme van het kind. Maar soms leggen ze ons zoontje om de 2 uur in bed wat voor zijn leeftijd natuurlijk veel te weinig is waardoor hij alleen maar korte slaapjes doet. En vaak nog 3 slaapjes wat op deze leeftijd wordt afgeraden om een vroege vogel te vermijden (wat hij tot 2 maand geleden was). Wij zijn in België dus geen lockdown voor het kinderdagverblijf ☺️ thuis hanteren we wel de schema's en slaapt hij beter maar dat is jammer genoeg niet voldoende waardoor het weekend weer voorbij is tegen dat hij het ritme weer onder de knie heeft. Persoonlijk merken we wel een groot verschil. Het is nog niet perfect (en dat is zeker niet erg), maar we zijn begonnen met een kindje die overdag vaak 4 uur sliep en 's nacht om het uur wakker werd om dan om 5u de dag te starten, naar een kindje die héél soms klokje doorslaapt zonder een kik te geven. Wanneer het schema een paar dagen wordt gevolgd, ligt hij in bed rond 18u30-19u en slaapt hij tot 6u30-7u in de ochtend en vraagt hij 2-3 keer hulp voor zijn speentje. In het begin was het niet makkelijk maar we hebben doorgezet en het was zeker de moeite waard. Daarmee dat we graag het kinderdagverblijf mee aan boord zouden willen krijgen want we willen echt niet terug naar hoe het 2 maanden geleden was. Heb jij een makkelijke slaper ?

3 jaar geleden

Ah, dat was dus een aanname dat je in Nederland woont :). Opzich fijn natuurlijk dat hij wel lekker naar de opvang kan! Hier ook geen makkelijke slaper, maar met t snuggles ritme gaat t in slaap vallen al een stuk beter met de dutjes. En ons geeft t ook rust dat we niet bij elk gaapje hm in bed willen leggen maar eigenlijk dus naar de klok kijken. S nachts wordt ie vaak nog 2x wakker, en ik geef hm dan vaak nog bv. Soms is hij een vroege vogel en soms ook niet. We gaan de komende periode hem ook echt s ochtends na 45 minuten wakker maken. Hopelijk gaan we ook verschil merken! Sterkte, ik hoop dat t snel beter gaat. Verder niet echt veel tips dus helaas mbt de opvang... jullie zijn zelf iig super bezig lijkt me!

3 jaar geleden

Ik vind ook dat snuggles and dreams goede adviezen geeft, dus ik zou toch blijven proberen om het kinderdagverblijf te overtuigen. Die slaapcoaches studeren daarvoor dus ze weten wel waar ze het over hebben. En het kan niet de bedoeling zijn dat jullie slechte nachten hebben door hun foute ritme!

3 jaar geleden

Ja vreemd dat ze niet mee willen gaan in wat jij wil voor je kindje. Ik begrijp dat ze het zichzelf zo makkelijk mogelijk willen maken maar vind dat ze zich anar jou en je schema zoveel mogelijk moeten schikken. Ik volg ook snuggles and dreams voor mn vroege vogel. Eerst 05.15 standaard wakker. Nu rond 06.00. Dus helpt al wel een beetje. Mijn dochtertje maken ze dus sochtends ook na 45 min wakker (hoe zielig ze dat ook vinden) en smiddags laten ze haar liggen en maakt ze uit zichzelf nooit echt langer dan 1.5 uur. En als ze eerder wakker is dan zien we dat op de opvang app en dan brengen we dr gewoon eerder naar bed. Enige wat we “fout” doen is dat we dr sochtends in bed nemen. Vinden we super gezellig en we starten de dag toch vroeg in verband met werk. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Mamavaneenliefjongetje

Ah, dat was dus een aanname dat je in Nederland woont :). Opzich fijn natuu ...
Dank je, dat is keilief. We doen allemaal ons best voor onze kleintjes ❤ Wij merkten het verschil heel snel na het wakker maken in de ochtend. Eigenlijk haalde hij steeds zijn "schade" in tijdens het ochtenddutje waardoor hij vroeg wakker bleef worden en dat bracht hier verandering in. Soms ligt hij echt nog diep te slapen en vind ik het een beetje zielig maar uiteindelijk is zijn nachtslaap de belangrijkste. Vroeg wakker worden was eerder standaard terwijl dit nu eerder een uitzondering is (zoals vandaag, wakker om 5u50). Hopelijk merk je een verschil na het wakker maken. Succes, en laat gerust weten hoe het verder gaat.

3 jaar geleden

Reactie op FAnn

Ik vind ook dat snuggles and dreams goede adviezen geeft, dus ik zou toch b ...
Bedankt voor je reactie en inderdaad ze geven echt heel goede tips. Heb soms wel de indruk dat nog niet iedereen overtuigd is van deze kennis en dat een go with the flow de beste aanpak lijkt. Dat dachten wij aanvankelijk ook, tot we iedere ochtend om 5u-5u30 beneden zaten na ieder uur in de nacht wakker geworden te zijn ☺️ Ik geef niet op en probeer tot een compromis te komen.

3 jaar geleden

Als ik met een straks schema kom op de opvang, moeten ze die aanhouden. Ze hebben wel eens hun eigen ideeën ingebracht zonder overleg iets doen maar ze weten nu dat wij best voor iets openstaan maar wel eerst in overleg. Wij geven het eerst netjes aan bij de leiding dat we graag iets hebben zoals ons manneke het gewend is en ze weten nu ook dat als ze er niet naar luisteren ik richting hun leidinggevende ga. Mijn kind, ik betaal zelf ook genoeg om goede zorg te mogen verwachten. Ze hebben 1 keer aangegeven dat ze hem niet op bed hadden gelegd omdat ie anders wel eens te lang door kon slapen. Dat hebben ze geweten, doen ze niet weer😂 je gaat niet aan mijn kind zijn eten of slaap zitten. Maar wij voeden hem op dat als hij aangeeft dat hij moe is, hij naar bed toe gaat. Wij hebben geen problemen met zijn slaap ritme gehad dat wij hier hulp bij nodig hebben gehad. Maar wil ermee aangeven dat jouw manier van opvoeden en jouw schema hier in Nederland al gehanteerd dient te worden. Lijkt mij dat België dit toch ook hanteert?

3 jaar geleden

Reactie op J_B1

Ja vreemd dat ze niet mee willen gaan in wat jij wil voor je kindje. Ik beg ...
Vind het ook jammer en soms frustrerend dat ze niet mee willen gaan in ons schema maar we geven niet op. Is al een mooie vooruitgang tot 6u. En wij zondigen volgens de tips van snuggles and dreams want ons zoontje slaapt nog op onze kamer. Maar zie het momenteel nog niet zitten om hem op zijn kamer te leggen aangezien hij tijdens de slechtste nachten om het half uur wakker wordt. Wat leuk die app. Hier weten we pas hoe de dag is gegaan als we hem gaan ophalen. Jammer dat de technologie niet overal benut wordt maar misschien komt hier wel nog verandering in. Alvast bedankt voor je reactie en succes ook met jouw dochtertjes. Zeggen dat we ze tijdens de puberjaren waarschijnlijk in de ochtend wakker gaan moeten maken 😅

3 jaar geleden

Wij volgen ook de gidsen van snuggles and dreams. Maar op de crèche ook helemaal niet hoor. Ze leggen hem daar in de voormiddag in bed maar weigert daar dan te slapen (thuis kan ik hem onmogelijk ophouden). Enkel in de namiddag dutje van 1,5h. Te veel prikkels, te veel te beleven denk ik dan. Dan doen wij maar extra vroege bedtijd van 18h. Hij gaat wel maar 2 a 3 dagen per week naar de crèche dus we kunnen wel gemakkelijk bijsturen als hij daar niet veel slaapt.