9 Reacties

één jaar geleden

Ik weet bij mijn vorige zwangerschappen dat vrouwen ook met dit probleem zaten hier op het forum. En dat sommige het erop gewaagd hebben, en zijn aangenomen. Bij de meesten mochten ze dan na het verlof beginnen. Ik weet niet in welke sectoren dat was.

één jaar geleden

Het kan zeker wel, zelf durf ik het niet. Te solliciteren als ik zwanger ben vanuit onzekerheid Maar een vriendin begon met solliciteren toen ze rond de 25 weken zwanger was geloof ik en kreeg twee aanbiedingen meteen van de bedrijven omdat ze haar zo graag wilden hebben. De zwangerschap was absoluut geen probleem voor ze, ook niet dat ze vrij snel al met verlof moest (ze stelde zelf voor om dan in eerste instantie als freelancer voor ze te werken maar ze boden haar meteen een contract aan Het is dus echt niet onmogelijk, alleen zal het heel erg aan de personen achter de bedrijven liggen uiteraard

één jaar geleden

Heel fijn dit alvast te horen! Ik denk ook dat wanneer bedrijf dan toch echt voor je kiest, het de juiste keuze en ze jouw capaciteiten en talenten zien. Dus dat geeft dan wel een goed gevoel bij de start. Het zijn ook “maar” 3 maanden hé (in België toch)

één jaar geleden

Even een update: ik kreeg een mooi contract aangeboden na 3 sollicitatierondes, maar nadat ik vertelde dat ik zwanger ben, kreeg ik na enkele dagen telefoon dat het toch niet zou lukken… Ze beweren me nog steeds een contract aan te bieden maar dan vanaf september maar heb dit nog niet ontvangen. Jammer te zien dat er inderdaad erg gediscrimineerd wordt… 😓

één jaar geleden

Ik zit in hetzelfde bootje! Net begonnen met solliciteren toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben. Erg blij maar ook wel stressvol omdat werk nu zo onzeker lijkt. Bijna niemand weet nog dat ik zwanger ben. Ik vraag me af of dat ik dit al moet melden tijdens de sollicitatie? Ik wil er eerlijk over zijn maar tegelijkertijd is het nog best pril en wil ik het liever eerst aan anderen vertellen. Tijdens mijn vorige zwangerschap werkte ik op freelance basis in de evenementen branche. Daar was het geen probleem en heb ik gewoon nieuwe opdrachten kunnen doen ondanks de zwangerschap. Hopelijk lukt het nu ook maar dan niet op freelance basis

één jaar geleden

Reactie op Sharrie1995

Ik zit in hetzelfde bootje! Net begonnen met solliciteren toen ik erachter ...
Jammer te horen dat dit helaas nog steeds de realiteit is ☹️ Mijn schoonzus vertelde me dat mannen in Spanje evenveel verlof krijgen als vrouwen bij de geboorte van hun kind en er zo dus veel minder op wordt gediscrimineerd… Ik heb nu gelukkig elders een tijdelijk contract gekregen :) Dat geeft gelukkig minder stress nu en zo kan ik rustig aan verder solliciteren met dan als startdatum na mijn bevallingsverlof.

één jaar geleden

Reactie op Sharrie1995

Ik zit in hetzelfde bootje! Net begonnen met solliciteren toen ik erachter ...
Je hoeft het pas vanaf 20 weken te melden, dus niet direct in het sollicitatiegesprek als je nog geen 20 weken zwanger bent. Ik hoop dat je een leuke baan mag vinden, succes!

één jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Je hoeft het pas vanaf 20 weken te melden, dus niet direct in het sollicita ...
Het is inmiddels gelukt! Beland in een hele leuk baan. Ik heb niks Vd zwangerschap vermeld tijdens het sollicitatiegesprek. Ik ga het wel vertellen voordat de proefperiode verloopt deze maand maar nog even afwachten op de nipt uitslag.

één jaar geleden

Reactie op Sharrie1995

Het is inmiddels gelukt! Beland in een hele leuk baan. Ik heb niks Vd zwang ...
Proficiat!