14 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Om deze reden slapen wij al wekenlang niet langer dan 3 uur per nacht. Speen afpakken heeft bij ons geen zin want dan zet ze het op een krijsen. Ik ben echt radeloos/moedeloos. Ze kan ook niet inslapen zonder speen en slaapt dan ook nog eens mega onrustig. Of ze wordt wakker omdat ze haar speen uitspuugt of wordt gewoon wakker en gaat dan niet meer slapen. Dat komt gelukkig in de nacht niet zo vaak voor, maarja elke 10 minuten speen moeten terug geven is ook niet te doen. Om deze reden ligt ze ook weer bij ons in de co sleeper ipv bed op eigen kamer. Ik was het beu om 's nachts 25x eruit te moeten...

4 jaar geleden

Zou het kunnen dat ze honger heeft? Mijn dochtertje sliep bij 10 weken gedurende twee heerlijke weken door en hield er toen weer mee op helaas. Inmiddels met 17 weken komt dat langzaam wel weer af en toe. Eventueel zou je kunnen proberen aan te leren om te duimen. Is dat een optie bij jou? Een duim heeft ze altijd bij de hand, dat scheelt toch weer uit bed gaan voor jullie. Succes in ieder geval! Ik hoop dat je gauw weer wat meer nachtrust hebt!

4 jaar geleden

Ik zou ze even op de arm nemen met speentje in de mond. Of even in de schommelstoel. Tot ze wat vaster slaapt. Dan denk ik niet dat je 10x terug moet gaan. Maar 1x 10 minuutjes moet wachten tot ze dieper slaapt.

4 jaar geleden

Reactie op AVB

Zou het kunnen dat ze honger heeft? Mijn dochtertje sliep bij 10 weken gedu ...
Duimen is nóg moeilijker af te leren de speen.... Ik heb geen tips, heb t zelfde 😬

4 jaar geleden

Kan ook wel sprongetje zijn. Dat ze nu wat onrustiger slaapt. Geef je vitaminen D druppeltjes? Dan kan je er ook voor kiezen deze niet s morgens te geven maar druppeltje in haar mondje s nachts en daarna haar speentje . Kei veel succes! Op een betere nachtrust.

4 jaar geleden

Hier is iemand ook compleet fan van haar speen. Ze weet haar duim wel te vinden, maar dat vind ze 's nachts gewoon niks. Ik geef haar de speen en blijf lang genoeg bij haar tot ze diep slaapt. Aangezien je aangeeft dat dit een week nu gebeurd, wordt ze mogelijk ergens anders wakker van waardoor ze merkt dat de speen weg is? Heeft ze het te warm of te koud?

4 jaar geleden

Dit hebben wij ook bij ons oudste zoontje gehad rond de 4 maanden. Advies van het CB was om hem 10min. te laten huilen en dan er naar toe, speentje er in. Vervolgens weer 10min. Dit was behoorlijk intensief de eerste paar nachten, maar na een kleine week was het over en sliep hij weer heerlijk door. Succes!

4 jaar geleden

Dr speen afpakken wordt sterk afgeraden. Baby's hebben nou eenmaal een sterke behoefte om te zuigen. Hier had ik dat probleem ook tot ik haar een paar x goed liet huilen voor ik de speen terug deed....sinds dien verliest ze haar speen nog zelden en slaapt ze van 22.30u tot 6u à 7u in de ochtend heerlijk door. Heel af en toe gebeurt het dat ze dr speen verloren heeft en er wakker van wordt. Succes ermee

4 jaar geleden

O en onze dochter is 14+3wkn

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 16 weken is ook heel gehecht aan zijn speen en ik had hetzelfde voor als jou. In heb zo een knuffeldekentje gekocht waar je de speen aan kan vastmaken. Die blijft iets beter liggen of hij grijpt ze zelf vast. Is geen mirakeloplossing maar helpt hier toch🤞

4 jaar geleden

Bedankt allemaal! We hebben haar, op aanraden van jullie, iets langer laten wenen als ze haar tutje kwijt was. Wel heel moeilijk.. Haha. Maar.. Het heeft gewerkt! Ik heb steeds 5 minuten gewacht & afgelopen nacht ben ik er maar 2 keer uit gemoeten. Ik heb haar om 8h zelfs moeten wakker maken. Gaat de goede kant op dus. Bedankt voor de tips!

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft vaak als we haar de speen geven dat ze zo snel en hard zuigt dat hij er uit vlieg speen doekjes hebben we er ook aan zitten maar zelfde effect

4 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Na haar laatste flesje tussen 23.00 en 23.30 slaapt ze door, in de nacht komt ze voor haar speentje maar we blijven het gewoon geven als ze er naar vraagt. Uiteindelijk slaapt ze vrolijk verder.

4 jaar geleden

Speentje gewoon geven.. Als hij uitvalt 1,2 keer teruggeven... Mag best huilen als hij/zij speen verliest. Een baby moet leren dat hij zelf in slaap kan vallen.. Ook zonder speen.. Max 10 min laten huilen. (Tenzij echt overstuur)