86 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb dat ook ervaren in haar 5e week. Ze is nu 6 weken en zit toevallig nu in een regeldag ook zo vermoeiend. Maar het scheelt als he er van te voren al van op de hoogte bent. Dat had ik wel bij sprongetje. Heb gelijk in die week een draagzak aangeschaft, beste aankoop😍vond het wel jammer dat ik m niet vanaf week 1 had aangeschaft.

4 jaar geleden

Hier denk ik ook een sprongetje, ervaar hetzelfde en nu 7,5 week oud. De kleine man heeft altijd goed geslapen, eerst bij ons op de kamer en sinds 2 weken in z’n eigen bed op z’n eigen kamer zowel overdag als snachts. Hij vond t allemaal prima. Tot n paar dagen terug. Tut uitgooien en dan huilen in bed. Als k dan kom kijken en z’n tut terug in doe is hij 10 min stil en dan begint hij opnieuw. Leg ik hem bij me weg dan is hij stil en valt in n paar minuten in slaap. En dit geldt ook voor de avond, wil continu bij me liggen. Zo ken k hem helemaal niet. Nu bezig met voeding, ben benieuwd wat hij zometeen doet als ik hem in z’n bed leg🤞. Veel succes, hopelijk is het na het sprongetje weer over.

4 jaar geleden

Reactie op SKRMG

Ik heb dat ook ervaren in haar 5e week. Ze is nu 6 weken en zit toevallig n ...
Een drager is heel fijn!! Heb hem hier nog heel weinig nodig gehad, gelukkig. Ze sliep tot nu toe veel sneller en liever in bed. Maar helaas is enkel dragen of knuffelen nu niet genoeg, ze moet en zal aan de borst anders is het brullen. 😳

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier denk ik ook een sprongetje, ervaar hetzelfde en nu 7,5 week oud. De kl ...
Ah wel fijn om te horen dat we niet de enige zijn... Ik hoop ook dat we er snel doorheen zijn en jullie ook!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Een drager is heel fijn!! Heb hem hier nog heel weinig nodig gehad, gelukki ...
Ja ik heb nu wel ervaren dat eraan toegeven het beste is. Voor mij werkt dat wel. Niks plannen niks van mezelf vragen. T scheelt dat dit me eerste is dus er wordt verder ook niks van mij verwacht.

4 jaar geleden

Sprongetje inderdaad. Hier is hij gelukkig net afgelopen. Zoontje is morgen 9 weken. Hij sliep ineens slechter/onrustiger. Overdag meer huilen, moeilijk slapen en niks was goed. Gisteren ging het al beter en nu heeft hij vannacht zelfs voor het eerst geen voeding meer nodig gehad. Wel een paar keer kort wakker geweest maar meteen weer verder geslapen nadat ik een tutje had ingedaan. Hopelijk is hij nu helemaal voorbij 🥰. Mijn tip dus, gewoon aan toegeven en hopen dat het snel voorbij is 🙈

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Sprongetje inderdaad. Hier is hij gelukkig net afgelopen. Zoontje is morgen ...
Hoe lang heeft dat ongeveer geduurd? Het is hier al anderhalve week feest😅

4 jaar geleden

Hier idd ook gisteren begonnen. Gwn aan toegeven.. anders word je beide gefrustreerd. 😉

4 jaar geleden

Kan zeker een sprongetje zijn ja. Een draagzak kan helpen, hebben wij ook veel gedaan om die avonden door te komen, vooral week 5 en 6 waren die avonden heel onrustig. Ik heb hem juist vaak door mijn man laten dragen omdat hij bij mij de borst rook en ging zoeken. Ik laat mijn kindje niet mijn tepel als speen gebruiken. Mijn borst is om uit te drinken, niet om aan te sabbelen. Dus als hij na het drinken gaat likken en sabbelen gaat hij meteen van de borst af. Vooral vanwege kloven, met spruw als gevolg en dat soort ongein. Maar vervelend is het wel zeg. Vaak clusteren baby’s s avonds en willen wat extra drinken. Verder maar accepteren en wachten tot het voorbij is 🙈 😘

4 jaar geleden

Ik had met 6 weken ene sprongetje. Heel onrustig, slecht slapen, veel huilen en alleen maar bij papa en mama willen liggen. In de nacht ook niet in eigen bedje willen slapen. Gelukkig is die nu weer voorbij, met 7 weken alleen nu het leed spruw aan de haak geslagen. Dat is nog veel erger dan sprongetjes. Zo ontroostbaar huilen en niet kunnen drinken maar wel honger hebben😢 medicijnen gekregen en die werkte meteen al echt super!

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik had met 6 weken ene sprongetje. Heel onrustig, slecht slapen, veel hui ...
Draagvlak werkt top bij ons! Hij word er helemaal zen van. Totdat je hem neerlegt 😐 hij slaapt ook altijd ingebakerd omdat hij zichzelf wakker slaat🥱

4 jaar geleden

Reactie op Annemarie19

Hoe lang heeft dat ongeveer geduurd? Het is hier al anderhalve week feest😅 ...
Ik denk toch ook wel zeker 1,5 week. 🙈

4 jaar geleden

Kan zeker een sprongetje zijn ja. Een draagzak kan helpen, hebben wij ook v ...
Je hebt gelijk hoor, ik probeer haar ook van de borst te halen als ze gaat sabbelen. Eigenlijk is het ook wel meer clusteren want ze drinkt wel. Maar dus supervaak en ook wel wat traag voor haar doen. Afijn we proberen er doorheen te komen... vannacht was het ook weer super rommelig. Maar alles gaat voorbij 😁

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik had met 6 weken ene sprongetje. Heel onrustig, slecht slapen, veel hui ...
O getsie!! Heel vervelend, sterkte.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Sprongetje inderdaad. Hier is hij gelukkig net afgelopen. Zoontje is morgen ...
Halleluja :-) we houden vol!

4 jaar geleden

Hier een overzichtje met sprongetjes. Ons manneke deze week ook begonnen met de 2de sprong. Fel huilen wat hij nooit doet, minder en iets vaker eten, minder willen slapen overdag. Je merkt het echt dat ze uit hun eigen hum zijn. Hoop dat het snel voorbij is... vind mijn kleine manneke buiten de sprongetjes om veel leuker 😂

4 jaar geleden

De Oei ik groei app (wel betaald) is een hele fijne app waar de sprongen in worden aangegeven. De app zet zelfs de sprongen in je agenda als je dat wil. Iedere baby is anders, maar toch fijn om een soort van verklaring te hebben voor wat er met je baby gebeurd, dat jij het niet verkeerd doet en dat er ‘niks’ aan de hand is. Ik heb ook het Oei ik groei boek voor naslag.

4 jaar geleden

Reactie op debteun

De Oei ik groei app (wel betaald) is een hele fijne app waar de sprongen in ...
Is dat boek echt aan te raden? Hoor zoveel verschillende verhalen.... durf m daarom niet aan te schaffen

4 jaar geleden

Reactie op debteun

De Oei ik groei app (wel betaald) is een hele fijne app waar de sprongen in ...
Ik heb het boek ook, vorige keer met mijn zoontje ook gebruikt. Zeker handig! Toen herkende ik de sprongen minder duidelijk maar nu met mijn dochter is het tot nu toe echt van zon naar donderwolk, en gelukkig ook weer terug.

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Is dat boek echt aan te raden? Hoor zoveel verschillende verhalen.... dur ...
Je moet het een beetje met een korrel zout nemen... Want die voorspelling qua timing, die is nogal arbitrair zou ik ook zeggen. Maar tis wel leuk om te lezen, over de ontwikkeling van je kind en wat ze eerst niet en later wel kunnen. Overigens kun je ook prima zonder het boek, als je het fenomeen sprong in je achterhoofd houdt als verklaring van rare buien bij je kindje.