86 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ook weet ik niet goed wat mijn kleine heeft in 6 weken en heeft sinds 3 dag ...
Huiluurtje.. ontladen, soms hebben ze het huilen gewoon nodig. Kan ook een beetje krampjes zijn maar hoeft niet per se hoor. Die avond onrust kan nog lang blijven hoor, mijn zoontje had er maandenlang last van destijds.

4 jaar geleden

We zitten hier weer in de weg omhoog lijkt het... mamahonger wordt minder en afgelopen nacht sliep ze zelfs van 21 tot 9 in haar bed, met 2 drinkmomenten uiteraard. We wisten niet wat we meemaakten 😳

4 jaar geleden

Mama's help me Onze meisje spuug meer dan ik gewend ben geen golven maar er net tussen in paar keer , overdags en in de avond wakker hele tijd . Huilerig en het lijk alsof ze echt pijn heeft qua krampjes. Slapen in de nacht is verschillend maar zoals vorige nacht 23:00 haar fles gehad en toen kwam ze rond half 5 in de ochtend voor de eerste keer is dit normaal ?

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Mama's help me Onze meisje spuug meer dan ik gewend ben geen golven maa ...
A.s donderdag 7 weekjes

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Mama's help me Onze meisje spuug meer dan ik gewend ben geen golven maa ...
Als je je zorgen maakt kun je altijd de huisarts bellen he! Al weet ik even niet hoe dat nu werkt met corona. En verder is het wel normaal dat ze s avonds zo'n lastig moment hebben. Bij mijn dochter heb ik de indruk dat ze kramp/last van de melk krijgt doordat ze opgewonden doet / onrustig is. Dan zakt het minder lekker, komen de boertjes minder makkelijk en dan zit het dwars. Hebben we alleen s avonds, nooit de rest van de dag. 6 uur doorslapen lijkt me heel lekker en zeker niet raar op deze leeftijd. Vind je het te kort of te lang?

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Als je je zorgen maakt kun je altijd de huisarts bellen he! Al weet ik eve ...
Nee qua nachten is dit zeker fijn alleen overdags is het écht een drama en dan ook nog met een grote broer van 18 maanden .. dan voel ik me echt schuldig tegen over hem om dat ik hele tijd met onze kleine bezig ben ... Ja huisarts bellen wil ik ook gaan doen maar dacht misschien eerst hier proberen ... dat spugen is gewoon zoo killing

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Nee qua nachten is dit zeker fijn alleen overdags is het écht een drama ...
Ach wat heftig. Ja met twee is sowieso hartstikke zwaar zeker nu. Spugen is echt zo naar! Heb je je al ingelezen in reflux? Gelukkig zijn er veel oplossingen als het nodig is.

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Mama's help me Onze meisje spuug meer dan ik gewend ben geen golven maa ...
Hi, die van ons slaapt met 6 weken 6 uur en met 8 weken 8 uur. Niets raars mee, maar ze zijn wel een uitzondering op de regel. Wordt ze mogelijk overdag overprikkeld? Dan wordt slapen en hele strijd en kunnen ze meer van slag zijn. Afhankelijk van je uitgerekende datum kan het ook een sprongetje zijn natuurlijk. En krijgt ze kv of bv in de fles. Het kan natuurlijk ook een reactie zijn op de voeding. Bij kv op het soort en bij bv mogelijk wat jezelf eet. Om een voorbeeld te geven, als je nu heel pittig eet dan kan je kleine daar bij bv op reageren helemaal als je tijdens je zwangerschap niet pittig hebt gegeten. Dan is het ook mogelijk dat de nekwervels vast zitten, door de geboorte. Dan trekt de pijn door het hele lichaam en kan zorgen voor symptomen die lijken op reflux (dit hadden wij). Of mogelijk een tongriempje (dit kan ook zorgen voor symptomen die lijken op reflux, dit hadden wij er nog extra bij). En dan is er natuurlijk nog de mogelijkheid van dat het hoogte punt van darm krampjes gaat beginnen of reflux zelf. Het zijn nogal wat mogelijkheden zoals je ziet, maar een aantal zijn makkelijk te elimineren voor jezelf. Bij twijfel altijd de ha of cb bellen. Ze letten al extreem op kleine kinderen en dat doen ze nu helemaal ivm corona. Beter een keer te veel dan te weinig gebeld 😊. Hopelijk heb je wat aan deze mogelijkheden.

4 jaar geleden

Ons meisje is bijna 8 weekjes oud nu en sinds eergisteren elke dag ontroostbaar, heeft last van krampjes zo heftig, ze ligt het soms uit te gillen van de pijn...en heel weinig slapen...🙈

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ook weet ik niet goed wat mijn kleine heeft in 6 weken en heeft sinds 3 dag ...
Mijn dochter is ook 6 weken en precies hetzelfde rond half 7/7 uur tot 9 a half 10 krijsen.... ik dacht krampjes, of overprikkeld van de dag?? Vind het heel lastig omdat ze niet te troosten is. En mn dochter van 2 breng ik rond 7 uur naar bed, dat is met een krijsende baby erbij ook wel een uitdaging... (man moet vaak s avonds werken)

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Huiluurtje.. ontladen, soms hebben ze het huilen gewoon nodig. Kan ook een ...
Ok ja ik lees ook zoveel. Alleen heb wel t idee zoals afgelopen paar uurtjes dat hij denk wel krampjes heeft wsnt in zijn slaap ook stuip (overtrekken) en af en toe huilen in ze slaap. Misschien een combinatie van alles ... iig even doorbijten. Zal de buren alvast inlichten 😅

4 jaar geleden

Reactie op S123

Mijn dochter is ook 6 weken en precies hetzelfde rond half 7/7 uur tot 9 a ...
Ja ik snap heel goed dat dat een uitdaging is ook met de kleine erbij... zo te horen hebben we exact dezelfde timing... ik verwacht zelf wel krampjes of iets icm 6 wkn piek a la sprongetje. Tis zo sneu want ik kan m biet troosten.. ik houd maar in me achterhoofd van als hij pijn blijft houden dan stopt hij niet dus hoop dan dat t maar de darmen zijn, wat er dan bij hoort 😔 uiteindelijk valt hij valt wel ib slaap ineens maar dan aan me borst. En slaapt hele nacht op mijn buik🥴😅

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ons meisje is bijna 8 weekjes oud nu en sinds eergisteren elke dag ontroost ...
Miss ook de piek icm krampjes? Lees t veel hier. Miss bij jouw kleine dan iets later. Onze houvast is het ia tijdelijk 💪

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Ok ja ik lees ook zoveel. Alleen heb wel t idee zoals afgelopen paar uurtje ...
Zonde hoor!! Hopelijk snel over. 🙌

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Miss ook de piek icm krampjes? Lees t veel hier. Miss bij jouw kleine dan i ...
Ons kleintje had ook laatste 2 weken veel last van krampjes. Laatste twee dagen ontroostbaar vooral 's avonds. Het lijkt sinds gisteravond beter te gaan.. Hou vol, veel knuffelen met de kleine en desnoods met oordoppen in 🤗

4 jaar geleden

Weer een vraagje aan jullie want ik ga steeds meer twijfelen. Vorige week dacht ik dat onze kleine man aan z’n 2e sprongetje begonnen was, nu bleek achteraf dat hij verborgen reflux heeft en hebben nu maagzuurremmers, die lijken te werken. Toch merk k nog wat dingen aan ons mannetje waarvan k me afvraag of dat misschien toch met het sprongetje te maken heeft. Wat me t meeste opvallend, het extreem harde hysterische krijsen. Ik zie wanneer dit met de reflux te maken heeft maar hij doet t ook op andere momenten, zoals vanavond. Hij viel in slaap op m’n borst en gaf 2x keer even een krijs (dat doet hij vaker) en viel in slaap. Ik denk nog geen 5 sec en hij begint echt hysterisch te krijsen. Dit heeft een paar minuten geduurd. Ik ben dan best bang dat hij ergens pijn heeft ofzo wat ik niet door heb, maar zo snel als t krijsen begint is t ook weer over. Komt dit jullie bekend voor?

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Weer een vraagje aan jullie want ik ga steeds meer twijfelen. Vorige week d ...
Wat goed allereerst dat die verborgen reflux is vastgesteld en dat je maagzuurremmers hebt. Dat geeft hopelijk al wat rust. En ja mijn dochter krijst nu af en toe ook keihard en dan is er bij ons (voor zover ik kan zien) echt niet veel aan de hand. Gewoon meer temperament.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Wat goed allereerst dat die verborgen reflux is vastgesteld en dat je maagz ...
Oke, nou stelt me gerust dat meerdere baby’s zo krijsen zonder dat er echt iets aan de hand lijkt. Temperamentvolle baby’s idd😉.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Oke, nou stelt me gerust dat meerdere baby’s zo krijsen zonder dat er echt ...
Bij ons doet ze dat ook soms. Soms huilt ze zo een minuutje ofzo en dan is het gedaan 🤔 wel handig, dan moet je haar niet gaan troosten. Maar wel erg vreemd... Misschien een krampje dat ze hebben? Soms merk ik aan de borst dat ze krampen heeft en dan begint te huilen, maar heel kort. Is best schattig en zielig tegelijkertijd, ze wordt dan zo knalrood 😖😍

4 jaar geleden

Wij hebben er hier 1, als hij de voeding van +- 7 uur s avonds gehad heeft wordt hij door mijn man in bed gelegd. Vindt hij ook leuk na een dag werken. Ons manneke ligt dan lekker te slapen in zijn ledikanrje maar zodra hij ook maar 1 keer zijn ogen oren doet gaat de sirene af. Dan moet ik met hem even apart gaan zitten, verhaaltje vertellen en dan is hij zo vertrokken voor 4 a 5 uur🤣😂 9.5 week oud en zo slim al....