86 Reacties

4 jaar geleden

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is nu wel al 10 weken, maar ik heb geen merkbaar sprongetje gezien. Valt wat moeilijker in slaap overdag ('s nachts geen probleem) eten is nu ook erg wisselend, meestal om de 3 a 4 uur en dan plots soms om de 2,5uur of zelf eerder. Ze begint plots ook te krijsen en met de tuut is het dan plots weer over. Ik dacht krampen, maar gaat dat zo snel weer over? Dan dacht ik misschien een verlaat sprongetje... Wat denken jullie?

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is n ...
Ze heeft nu ook bij mijn schoonmoeder gezetten dit weekend en merkte dat zij het compleet anders doet (veel meer oppakken en ermee bezig zijn). Kan het daar eventueel ook aan liggen? Hoewel ze zei dat de baby toen ook al moeilijk in slaap viel.

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is n ...
Kan heel goed de 2e sprong zijn hoor. Maar je weet het soms ook niet hè... je zal zien dat het plots weer voorbij is.

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is n ...
als ze na een voeding huilen, beentjes optrekken, dan zijn het krampjes, anders is het een sprongetje. wanneer ze steeds rond dezelfde tijd huilen dan heet dat clusteren.

4 jaar geleden

stofzuigergeluid op YouTube wel eens geprobeerd. Ik probeer het alleen bij uitstek in de avonden te gebruiken, zodat mijn dochter leert dat het bedtijd is en alleen voeden, verschonen en even knuffelen kan, en niet spelen. maar het helpt wel. soms laat ik het 2 uur aan staan.

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is n ...
Hi, de sprongetjes zijn vanaf de uitgerekende datum. Dus als je kindje te vroeg geboren is kan het goed zijn dat het idd het sprongetje van 8 weken is. Of bij te laat geboren die van 12 weken

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Hi, de sprongetjes zijn vanaf de uitgerekende datum. Dus als je kindje te v ...
Ze is een dag voor haar uitgerekende datum geboren dus valt ze er echt midden in :-/ hopelijk is het een sprongetje. De krampjes kan ik gelukkig al goed herkennen. :-) merci voor de reacties die al gekomen zijn!

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hey, mijn kleine meid heeft het sinds enkele dagen steeds lastiger. Ze is n ...
Sprongetje 3 is kort en krachtig. En nog leuk feitje bij sprong 3, deze vind plaatst bij 11,5 week, maar deze sprong kan ook een week eerder of een week later plaats vinden. Ons meisje had hem dus een week eerder.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Sprongetje 3 is kort en krachtig. En nog leuk feitje bij sprong 3, deze vin ...
Ik denk dat wij hem hier ook hadden/hebben (morgen 11 weken, maar geboren bij 41 weken). Hij weigerde soms de borst... maar wel honger. Snachts lopen spoken en erg aan hankelijk. Gisteren leek het weer iets beter te gaan. Vandaag maar even kijken hoe het gaat🤪😬

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Sprongetje 3 is kort en krachtig. En nog leuk feitje bij sprong 3, deze vin ...
Wij hadden hem ook deze week, ze is nu 10 weken maar met 41+2 geboren. Vorige week doorgeslapen, nu opeens 3 nachten spoken, huilerig en hongerig. Sinds gisteren gaat het weer beter en is ze erg vrolijk. Ook maakt ze opeens veel nieuwe geluidjes!!

4 jaar geleden

Wij hadden hem ook deze week, ze is nu 10 weken maar met 41+2 geboren. Vori ...
Hier kwam die een week te vroeg. Het was even 3 dagen gillen krijsen brullen, niks was goed. Maar nu een schaterlachende baby die weer lekker slaapt 😃

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Sprongetje 3 is kort en krachtig. En nog leuk feitje bij sprong 3, deze vin ...
Ik denk dat wij hem hier nu ook hebben. Normaal alleen wat kreunen in z’n bedje voordat hij in slaapt valt, nu is t huilen huilen huilen en niet willen slapen. Met wiegen krijg k hem in slaap maar dan is het echt een hazenslaapje. Ook t doorslapen snachts is even voorbij🙈. T is dat ik het onderwerp voorbij zie komen, anders had k niet doorgehad dat het alweer om een sprongetje ging. Hopelijk weer snel voorbij.

VRIEND

4 jaar geleden

Hier sinds gisteren ook eentje die niet meer door papa getroost kan worden. Zodra hij dr op schoot heeft is het krijsen en dat houdt niet meer op. Bij mij binnen een minuut stil.. Slapen vannacht was ook drama, paar keer wakker s nachts. Ze is bijna 8 weken en met 41+4 geboren. Ze zou nu aan het einde van sprong 2 moeten zijn. Anderhalve week weinig gemerkt en nu dit 😅

4 jaar geleden

Hi allemaal, sinds een paar dagen (circa 4 dagen) is onze dochter van nu 10 weken erg onrustig in de avond. Dit begint van circa 17.00/18.00u en duurt soms wel tot 23.00u. We zijn de hele avond met haar bezig om haar rustig te krijgen (van wiegen, verschillende manieren dragen, draagdoek, flesje proberen te geven). Met vlagen lijkt het goed te gaan, maar zodra we haar wegleggen begint ze direct te krijsen (heeft geen krampen). Overdag gaat redelijk, ze slaapt genoeg en de nacht gaat ook prima. Is dit een sprongetje? Herkent iemand dit.

4 jaar geleden

Reactie op roos-24

Hi allemaal, sinds een paar dagen (circa 4 dagen) is onze dochter van nu 10 ...
Ha Roos, ja dit herken ik wel, was bij ons ook een tijdje terug zo. Nu is (of was) het weer over. (Vanavond opeens weer onrustig, volgende sprong denk ik..)

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Sprongetje 3 is kort en krachtig. En nog leuk feitje bij sprong 3, deze vin ...
Wij zitten nu ook in sprong 3 denk ik, geen heel heftige huilbuien maar wel duidelijk onrustig, rommelig drinken aan de borst, meer wakker en meer gemopper.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ha Roos, ja dit herken ik wel, was bij ons ook een tijdje terug zo. Nu is ( ...
Bedankt voor je reactie. Fijn dat je dit herkent, ik ga al aan mezelf twijfelen of er niet wat anders is of dat ik wat verkeerd doe. Zijn dan toch intense dagen die sprongetjes, even doorzetten dan nog😅

4 jaar geleden

de sprongetje van rond de 8 weken was bij ons 2 dagen overdag veel huilen en krijsen, daarna is het minder geworden en dag 4 zelfs bijna niks meer ervan

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik denk dat wij hem hier nu ook hebben. Normaal alleen wat kreunen in z’n b ...
Wij hebben precies hetzelfde, klopt ook met de leeftijd. Valt alleen in slaap na viel wiegen, huppelen en bijna rennen door t huis, kan hem alleen wegleggen als hij in de diepe slaap zit maar dit gaat niet altijd goed. Veel in de draagzak nu! Ook de nachten slaapt hij niet meer door, komt minimaal 1 keer rond 3.00 uur. En meer/heftiger huilen bij het in slaap vallen.

4 jaar geleden

Reactie op linda-26

Wij hebben precies hetzelfde, klopt ook met de leeftijd. Valt alleen in sla ...
Duurt t bij jullie al lang? Las dat t een kort sprongetje was, maar duurt nu toch al weer n paar dagen.