11 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter deed toen we er net mee begonnen kokhalzen en zich verslikken in het brood dan was met 6 maand nu 7 1/2 en eet nu een hele boterham in de middag. Het is echt oefenen maar mijn hart zat ook steeds in mijn keel en dacht alleen maar waar doe ik dit voor. Verder krijgt ze 180,150,60,180 melk

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Is nu 7 maanden. Met broodstukjes kwam er een hele golf melk uit. En het was echt een iniminie stukje. Pap vind ze ook niet lekker, zowel met een lepeltje als met de fles niet. Zodra ze stukjes op haar tong voelt begint ze al te kokhalzen. Ook met verse hapjes. Dus die maak ik zo fijn mogelijk. Brood en pap ben ik even mee gestopt, maar ik probeer het elke week weer. Vind het wel zielig, maar denk dan misschien is ze er nog niet klaar voor. Wat ze weer wel lekker vind als tussendoortje zijn maispuffs, ik hoop dat ze daarmee ook al een beetje went aan stukjes. Zal uiteindelijk wel goed komen. Ik blijf het zo nu en dan toch proberen.

4 jaar geleden

Ah wat zonde!! Geen ervaring mee maar ik zou zeggen, doe rustig aan en de wil van het CB is geen wet hoor, elk kindje is anders.

4 jaar geleden

Dat deed onze man in het begin ook en nu eet ie alles. Vooral met piepkleine stukjes blijven proberen en lekker de melk blijven geven.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Ah wat zonde!! Geen ervaring mee maar ik zou zeggen, doe rustig aan en de w ...
Amen, ik vind het zo jammer, dat ze zulke verschillende antwoorden geven. Bij ons op het cb hebben we 2 verpleegkundigen en die zijn zo verschillend. Ik heb gelukkig de aardige 😜

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

Amen, ik vind het zo jammer, dat ze zulke verschillende antwoorden geven. B ...
Wij blijven hem ook volgen🥰 hij laat vanzelf een fles vallen/ minderen. Dus hebben geen haast. Maar die hapjes zijn ook zo leuk hèhè.

4 jaar geleden

Ooooh ik wilde ook zo'n topic openen. Onze zoon is nu 7,5 mnd en moet steeds kokhalzen als iets niet glad is. Het lijkt soms ook alsof hij stikt en blijft best lang in zo'n kokhalsreflex hangen, wordt dan ook een beetje rood. Ik durf hem om die reden nog geen brood te geven.. heb het 1x geprobeerd, en ook toen begon hij te kokhalzen en proesten. Hij krijgt nu nog 4 flessen 180x6, soms 4,5e fles en 100gr fruit en 100gr groentehapje. Volgens het cb zouden wij ook moeten minderen met de fles en meer eten zoals brood moeten aanbieden. Ik denk dat hij er nog niet klaar voor is, dus doe het op mijn manier. Maar vroeg me af of meer moeders dit hadden.. en dat blijkt dus wel zo te zijn.

4 jaar geleden

Hoe krijgen jullie het cb te spreken. Hier heb ik ze met 5 maanden gezien de n de volgende afspraak is pas weer met 11 maanden. Ik volg dus ook mijn eigen gevoel veel. Hier nu 6,5 maand en hij krijgt naar wat hij wil. Ze gaan op den duur vanzelf eten als ze er klaar voor zijn. Zo denk ik. Vanaf 4 maanden kleine hapjes aangeboden en nu lekker 100 gram groente en fruit.

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Hoe krijgen jullie het cb te spreken. Hier heb ik ze met 5 maanden gezien d ...
Wij hadden vaccinaties bij verpleegkundige.. enn toen maand later afspraak bij arts. Aangezien er geen arts was tijden vaccinaties. Verpleegkundige zij komt vanzelf met de flessen en arts was strenger. Nu heb ik ook pas in februari weer afspraak. Voor tips / advies gebruik ik ook wel eens de ggd chat

4 jaar geleden

Hier ook kokhalzen van brood, dus geen meer groente en fruit. En hij krijgt ook 4 keer melk 180+6 en een papfles. Zolang hij goed groeit, volg ik mijn gevoel

4 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Hoe krijgen jullie het cb te spreken. Hier heb ik ze met 5 maanden gezien d ...
Ja hier ook bij 5 en dan bij 11 mnden pas weer. Hoor iedereen hier maar over CB maar zie ze bijna nooit. Niet erg hoor, we doen gewoon wat wij denken dat 't beste voor haar is. Mevr (6,5 mnd) houdt ook niet van stukjes en kokhalst snel. Was net begonnen met brood oefenen (op korstje sabbelen ging beter dan kleine stukjes) toen vd week de opvang belde om te vragen of ze brood mocht want ze ging op de bordjes van de andere kindjes af.. Eet ze daar ineens een halve boterham! En sindsdien gaan de groente en fruit hapjes ook iets beter. Blijven aanbieden denk ik maar en beetje bij beetje grotere stukjes.