12 Reacties

4 jaar geleden

Merkte dat mijn zoon vaak mondjes terug gaf doordat hij beweeglijker is geworden met zijn beentjes. Wellicht heeft jouw zoontje dit ook. Verder geef ik hem nu wel minder lang de borst ivm wellicht teveel in 1x.

4 jaar geleden

Bij ons hielp het om hem even wat langer rechtop te houden. Is Hero comfort met jbpm?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanFinn92

Bij ons hielp het om hem even wat langer rechtop te houden. Is Hero comfo ...
Klopt ja dus de voeding is al wat dikker! Soms spuugt hij nog 2 uur na de fles..

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook hero comfort en hebben dit idd ook als we haar niet een half uur rechtop houden

4 jaar geleden

Reactie op Daisyyy

Klopt ja dus de voeding is al wat dikker! Soms spuugt hij nog 2 uur na de f ...
Oh wat lastig! Bij ons helpt jbpm juist erg goed. Ik voeg het alleen los toe, zodat ik nog wat met de hoeveelheid kan spelen. Onze zoon krijgt op 180 cc 3 schepjes standaard, 3 schepjes forte (voor hongerige baby's) en 1,25 schepje jbpm. Misschien een idee om ook zelf jbpm toe te voegen aan standaard melkpoeder? Zodat je kunt kijken welke verhouding het beste werkt?

4 jaar geleden

Kan jbpm samen met hero comfort (waar jbpm inzit) samen?

4 jaar geleden

Reactie op Daisyyy

Klopt ja dus de voeding is al wat dikker! Soms spuugt hij nog 2 uur na de f ...
Herkenbaar. Dat heeft ons zoontje ook. Echt hele golven soms

4 jaar geleden

Reactie op Daisyyy

Kan jbpm samen met hero comfort (waar jbpm inzit) samen?
Ik weet niet wat de verhouding is in de comfort voeding. Baby's mogen maar een max aantal schepjes jbpm hebben per x aantal ml. Ik zou, persoonlijk en als het realistisch is, gewone standaard voeding geven en daar jbpm aan toevoegen. Maar ik weet niet of de comfort voeding meer dingen bevalt in vergelijking met gewone standaard voeding. En anders met het CB overleggen? Ons CB heeft een ouderchat. Ik vind ze daarin realistischer en prettiger meedenken dan als he ze telefonisch spreekt.

4 jaar geleden

Hey, spuugt hij grote hoeveelheden tegelijk, of kleine mondjes? En hoe veel kracht staat erachter? Mijn dochtertje is morgen ook 13 weken, maar toen ze 8 weken was begon ze ineens extreem te spugen. Vaak net na de voeding en dan 2 uur na de voeding nog een keer. Maar ze spuugde in grote hoeveelheden en soms wel bijna een meter vooruit. Ze bleek een verdikte maagspier te hebben, waardoor de opening naar haar darmen dicht zat. De voeding kon er dus alleen maar boven uit. Als je dit herkent zou ik morgenochtend gewoon de huisarts even bellen om te laten kijken. En goed het gewicht van je zoontje in de gaten blijven houden.

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Hey, spuugt hij grote hoeveelheden tegelijk, of kleine mondjes? En hoe veel ...
Zo erg is het niet en hij lijkt er ook totaal geen last van te hebben, maar spuugt ook nog wel 2 uur na de fles! Hoeveel flessen krijgen jullie kindjes nog? Zo hij teveel binnen krijgen?

4 jaar geleden

Wat je kan doen als het medische uitgesloten is natuurlijk. Als je het idee hebt dat hij te snel drinkt pauzes houden tijdens de voeding. En na de voeding je zoontje ongeveer een half uurtje rechtop houden zodat het een beetje zakt. Dat zal niet al het spugen wegnemen maar wel verminderen. Ik hoop dat je er wat aan hebt馃槉

4 jaar geleden

Reactie op Daisyyy

Zo erg is het niet en hij lijkt er ook totaal geen last van te hebben, maar ...
Dat ligt eraan hoe zwaar hij is. Mijn dochter weegt nu bijna 7 kilo en krijgt 5x 180+6 flesvoeding standaard. Dit zou voor haar genoeg moeten zijn, maar sommige dagen vraagt ze om meer. Verschilt ook wel per baby. Wij rekenen per dag 150cc per kilo lichaamsgewicht en ronden dan de flesjes iets af naar boven als het niet helemaal uit komt qua schepjes. Als het te veel is laat ze t toch staan.