9 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon is 4 weken te vroeg geboren, maar zijn met 3 maanden en 1 week begonnen met groente hap, hij was hier aan toe. Met 4 maanden op het cb zelfs het advies gekregen om ook met fruit te starten... Hij is snel en ver in de ontwikkeling. Is lichamelijk erg sterk, dus heeft de voedingsstoffen nodig....

4 jaar geleden

Hoi, Mijn zoon is 4 weken te vroeg geboren. Ik wacht sowieso totdat hij 6 maanden is (gecorrigeerd dus 5), maar kan ook 7 worden. Hij stopt wel vanalles in z'n mond en kauwt heel hard, dus even afwachten. Maar ik doe ook niet eerder ivm darmpjes inderdaad.

4 jaar geleden

Onze tweeling zijn 19 weken oud en gecorrigeerd 14,5 week. Wij geven ze per dag een paar hapjes, omdat we merkten dat ze er aan toe zijn. Willen ze niet, dan stoppen we er ook mee. Het is geen moetje bij ons.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is met 35+4 geboren en wij zijn gewoon met 4 maanden begonnen met fruit en 2 weken later met groente hapjes.. de kinderarts vertelde mij dat prematuur zijn niks te maken heeft met de voeding maar alleen met de ontwikkeling, al is daar nu weinig van te merken buiten dat hij het moeilijk heeft met prikkelverwerking.

4 jaar geleden

Vorige week zijn wij met ons zoontje bij de kinderarts geweest. Hij is ook 5 weken te vroeg geboren en bijna 5 maanden oud. De kinderarts raadde aan om te beginnen met hapjes. Je hoeft hiermee geen rekening te houden met de gecorrigeerde leeftijd. Toch hebben we voorzichtig zijn eerste hapje gegeven vorige week, niet te veel in een keer en het gaat kei goed! Wij zijn begonnen met worteltjes, zelf koken en pureren. Die stop je dan in een ijsblokjeshouder dan heb je gelijk een voorraad in de vriezer voor de hele week. Je kan beginnen met 1 blokje te geven.

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Onze zoon is 4 weken te vroeg geboren, maar zijn met 3 maanden en 1 week be ...
Maar zulke kleine babytjes halen alle voedingsstoffen nog uit de melk, ongeacht hoe snel ze zijn. De darmpjes zijn nog niet rijp genoeg om hele eiwitten etc te verwerken.

4 jaar geleden

James is nu sinds een week begonnen met oefenhapjes en hij is 5 maanden, gecorrigeerd 3.5 maand. Hij begon ineens flink duim te zuigen, sliep snachts niet meer door en na gelezen te hebben dat dit signalen zijn dat ze toe zijn aan hapjes hier ook aan begonnen. Hij vind het heerlijk en spuugt helemaal niets uit. Ik ben begonnen met wortels, erwtjes en brocolli en geef dit 2 weken lang. Daarna start ik met fruit. Ik gebruik dit schema.

4 jaar geleden

Wat ik begreep van de artsen in het ziekenhuis is dat de darm rijping begint op het moment dat ze geboren zijn. En zolang ze na 32 weken geboren zijn dit de normale weg volgt.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren... ze is bijna 4 maanden. Ga ik dan beginnen met groente hapjes