16 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef wel borstvoeding, maar ik herken ook wat je bedoeld inderdaad. Ik las op een andere site dat meer vrouwen het herkende en het vanzelf over ging.

4 jaar geleden

Reactie op Kim123-24

Ik geef wel borstvoeding, maar ik herken ook wat je bedoeld inderdaad. Ik l ...
Dankje! Daar hopen we dan maar op 💋

4 jaar geleden

Ik had en heb het ook. Maar nu zit er een hele harde schijf in mn borst en de huisarts denkt dat er melk is gaan ophopen. Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen

VRIEND

4 jaar geleden

Ik heb daar ook last van, ik probeer na de voeding dan nog wat af te kolven. En dan komt er toch nog melk uit en de steken verminderen dan wel. Masseren voor het voeden of kolven doe ik ook altijd nog ff voor de extra.

4 jaar geleden

Als je kort geleden gestopt bent dan kan het inderdaad te maken hebben met een opstopping in je melkklieren. Maar ben je al maand of twee geleden volledig gestopt, ook met kolven, dan zou ik een afspraak maken bij de huisarts. Ik had hier namelijk alleen tijdens het afbouwen last van en toen ik eenmaal volledig gestopt was niet meer.

4 jaar geleden

@Astokla: ik had het ook, maar geef borstvoeding en omdat het ook een teken van spruw kan zijn, begon ik met na iedere voeding mijn tepel te wassen, toen werden de steken wel minder. Maar dat is bij jou dus niet van toepassen. Hoop dat het idd vanzelf over gaat. Ik had wel tintelingen in mijn handen, en dat kwam van het vocht vasthouden volgens de verloskundige, dat ging ook vanzelf over. Misschien dat de steken je in borst daar ook door komen. Voor de anderen met harde bulten of schijven in je borst: wat bij mij heel goed helpt, is om voor het voeden een luier te vullen met heet water en deze even om je borst te leggen, ongeveer 10 minuutjes. Dan wordt de opgehoopte melk warm en makkelijker weer vloeibaar. Voordeel van luier is dat het niet lekt en de warmte vast houdt, bij een doekje/washandje word alles nat en het koelt snel af. En dan tijdens het voeden met iets trillends over die harde plekken masseren. Je hebt er speciale massage apparaten voor, maar een elektrische tandenborstel of een kleine vibo (haha, klinkt stom maar werkt echt!) werken ook goed en is veel goedkoper! Ik heb 3 borstontstekingen gehad, en nu als ik er 1 voel aan komen, gebruik ik deze taktiek en dat werkt goed. Best een zoektocht allemaal.. wie weet helpt het weer iemand! Succes!

4 jaar geleden

Hoi hoi. Ik heb er sinds een paar weken ook last van. Niet elke keer en ook niet de hele dag door. Voelde het gisteren ook in mijn linkerborst. Op internet las ik dat het inderdaad ook spruw kan zijn. Maar zie verder niets geks aan mijn borst of bij mijn zoon. Ik geef nog borstvoeding btw. Ik houd het in de gaten en ook deze topic 😁 mocht het aanhouden ga ik in ieder geval naar de dokter en zal dan ook hier de bevindingen mededelen

4 jaar geleden

Ik had dit ook heel erg. Bleek spruw te zijn. Vreselijke steken door mijn tepels en vanuit binnenin mijn borsten.

4 jaar geleden

Hier ook spruw gehad en borstontsteking. Bij spruw waren het echt steken/jeuk op de tepels bij borstontsteking harde knobbels warmte en steken. Heel naar beide hoop dat wat het ook is je er snel vanaf bent😘

4 jaar geleden

Had er ook last van bleek ook spruw te zijn, kijk even in het mondje van je kindje witte vlekjes wijst op spruw, ook schilfers, rode en jeukende tepels. Wij hadden wat gehad van de dokter maar dat hielp niet nu is het stukken minder aan het worden, dit heeft wel heel wat weken geduurd. Bh’s wassen op 60 graden en bij elke voeding nieuwe borstcompressen en even schoonmaken je borsten. En Spuugdoekjes vervangen ook op 60 graden. Zolang de kleine blijft eten is het oké.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik heb het ook en geef ook geen borstvoeding. Denk zelf ook dat het aan de hormonen ligt.

4 jaar geleden

Ik heb heel last van opvliegers zweet breek me uit heeft iemand dit ook

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik heb heel last van opvliegers zweet breek me uit heeft iemand dit ...
🙋‍♀️ en ik stink ook gewoon naar zweet aventoe. Nooit gehad. Zweet altijd wel wat vooral uit m'n hoofd maar nu is het niet normaal. Vooral als ik ergens van buiten naar binnen loop, lopen de druppels van m'n hoofd🥵

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

🙋‍♀️ en ik stink ook gewoon naar zweet aventoe. Nooit gehad. Zweet altijd ...
Ja ik ook 😱 ik dacht echt dat het aan mijn lichaam lag. Het is zooo irritant

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik heb heel last van opvliegers zweet breek me uit heeft iemand dit ...
Ik ook hoor!