8 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb zelf minder lang borstvoeding gegeven maar had wel even een tijdje last van overproductie. Ik gebruikte gekoelde witte koolbladeren, deed ik gewoon in de BH. Klinkt een beetje uit grootmoeders tijd maar werkte wel 😉👍🏻 Misschien kun je alleen heel kort even de druk eraf kolven als je er veel last van hebt? Hoorde ook wel eens over bepaalde thee die de aanmaak van melk remt.

3 jaar geleden

Appelstroop in boterham zakjes en invriezen hielp bij mij heel goed op advies van kraamzorg 😊

3 jaar geleden

Ah vervelend! Misschien toch maar even kolven ja je wilt ook geen borstontsteking krijgen.. Denk dat stimuleren wel mee valt met 1 keertje kolven? Ik had overigens zelfs maanden later na stoppen met bv bij zoontje op 10mndn soms nog een toeschietreflex en druppels melk, al helemaal als ik een baby'tje hoorde of vasthield.

3 jaar geleden

Om de druk eraf te laten, kun je een pamper lichtjes natmaken en even in de microgolf opwarmen. Daarna de pamper op je borst leggen. Bij mij hielp dit enorm om overtollige melk kwijt te raken, zonder de melkproductie te stimuleren.

3 jaar geleden

Idd witte koolbladeren en onder de douche een hele strakke bh aantrekken. Het water schijnt het ook weer te stimuleren op je borsten. En hier ook de stroop in boterhamzakjes gedaan nadat ze in de koelkast of even in de vriezer hadden gelegen. Was er zo vanaf;)

3 jaar geleden

Klein beetje manueel afkolven onder de douche is oké, hiermee stimuleer je de productie niet extra. Juist genoeg om de extra druk eraf te laten.

3 jaar geleden

Vervelend gevoel! Ik heb 9 maanden bv gegeven en bij het afbouwen 2x kort gekolfd. Grappig genoeg kwam er dan amper melk uit, geen toeschietreflex, maar wel de druk eraf

3 jaar geleden

Beter kan je wel afkolven. Straks krijg je nog borstontsteking! Afbouwen moet je echt even de tijd voor nemen.