5 Reacties

3 jaar geleden

Hi ik heb sinds gisteren voor het eerst mijn zoon van 17 maanden niet meer overdag laten slapen. Hij is altijd een goede slaper geweest. De 3 nachten ervoor was hij ontroostbaar en veel wakker en ook erg vroeg. Afgelopen nacht heeft hij weer zoals voorheen geslapen :D. Bij het ouder en kind centrum hadden ze al aangegeven dat hij het middag slaapje misschien niet meer nodig heeft. Bij zijn zus was ik ook rond deze leeftijd gestopt met de middag slaapje. Zij was altijd een slechte slaper en toen ging het stukken beter. Wel is het wennen in het begin. Hoop dat de nachten snel beter voor je wordt.

3 jaar geleden

Hı, onze dochter, 15 maanden, ging met 10 mnd ook over op 1 dutje. Ik hoor wel vaker dat kinderen heel vroeg stoppen met het middagdutje. Maar mijn zoon, 7 jaar, ging tot iets over zijn 3e verjaardag door met 1 dutje. Hij deed wel tot bijna 14 mnd 2 dutjes. Mijn neefje, bijna 3 jaar, begon met 2,5 jaar dutje weer over te slaan. Zo zie je maar weer, ieder kind is anders. Ik zou wel even om en om aankijken hoe hij het doet. Misschien een dag geen dutje, een dag weer wel. Het ie natuurlijk wel goed als ze een dutje doen. Niet alleen voor het kind, maar ook voor jezelf. Het is ook even jouw rust moment. Ik denk wel dat ik met onze dochter ook vroeg zonder dutje zou moeten doorkomen. Het is wel vermoeiend, maar als ze daardoor de nachten goed doorslapen.

VRIEND

3 jaar geleden

Misschien dat je zoontje in de fase van slaapregressie zit? Met 18 maanden is er namelijk ook een en zou naar paar weken weer ‘normaal’ moeten zijn. https://www.google.nl/amp/s/www.numsy.nl/slaapregressie-18-maanden-tips-en-tricks/amp/

3 jaar geleden

Mijn kindje slaat ook gerust zijn slaapje over. 17 maanden nu. Als ie dan echt gebroken is slaapt ie om half 5 een kwartiertje op schoot ofzo en dan red ie het gewoon. In slaap komen is vooral 's avonds hier nu steeds drama. Overdag vaak in de wandelwagen dus niet echt te vergelijken.

3 jaar geleden

Ik denk ook dat het een fase is. Ik zou echt proberen om eventueel haar dan even op een andere manier in slaap te brengen. Misschien met wandelwagen zoals tamar92. 1,5 jaar zonder dutje is echt vroeg. Er zijn wel kinderen die dan stoppen met dutje. Maar die kinderen gaan dan daardoor echt vroeg naar bed. Het is echt wat ze gewend zijn. Als je eenmaal stopt, dan raken ze er wel aan gewend.