17 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook nog niet. Dochter ook van 7 februari. Ik geef de tut nu alleen nog in bed en soms soms ze moe is. Dat was bij mij de eerste stap. Ik heb idee dat zei nu nog wel echt nog heeft voor t slapen gaan, dus pak dit ook nog niet af. Ze heeft knuffeltje aan de tut en nu vaker knuffels mee na boven ik hoop t uiteindelijk hiermee in te ruilen en strakjes ook beter kan uitleggen👏

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Ik lees mee. Vind het zo lastig omdat je de ontspanning ziet op zijn gezicht zodra hij de speen krijgt. Wij hebben wel nog een 2e probleem naast zijn gebit. Hij wil echt maar 1 speen.. en dan bedoel ik niet van 1 merk, maar gewoon maar echt 1 speen. We hebben talloze keren geprobeerd een nieuwe te geven, maar die wil hij absoluut niet. Deze speen is echt veel te oud nu.

VRIEND

2 jaar geleden

Dochter is van 11 februari en heeft sinds eind december geen speen meer, ook vanwege haar tandjes. We hebben gewoon uitgelegd dat ze een grote meid is en dat alleen baby's een speen hebben. Ze vroeg er nog wel een paar keer om, maar als we het bleven herhalen snapte ze het wel. Ze sliep de eerste nacht gelijk door. Maar besef me ook wel dat we veel geluk hebben gehad 😊

2 jaar geleden

Reactie op Sheila34

Dochter is van 11 februari en heeft sinds eind december geen speen meer, oo ...
Wat knap van haar! Maar begreep ze het ook echt? Als ik dat zeg tegen mijn zoontje zegt hij gewoon 'ja' zonder erover na te denken en dan vraagt hij er weer om een minuut later. Maar het is vooral het niet durven bij ons, misschien valt het reuze mee

2 jaar geleden

Tsjah.. Ik kan niks anders zeggen dat het een kwestie is van gewoon doen! Wij hebben het cold turkey gedaan.. Na 1 nacht was het klaar.. Hij was net 1 jaar en had al veel tanden die behoorlijk groot waren. Wilde geen slecht gebit. Het is echt even doorzetten. De aanhouder wint. Dus niet toegeven maar doorzetten..hoe zielig het ook is.

VRIEND

2 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Wat knap van haar! Maar begreep ze het ook echt? Als ik dat zeg tegen mijn ...
Ze begreep het wel echt gelukkig. Wij waren er ook bang voor hoor, we hadden ons als ingesteld op een week geen slaap, maar het viel dus mee :)

2 jaar geleden

Even een update! Wij zijn er dus vanavond gewoon mee begonnen. Voel me een hele slechte mama nu 😥 Hij vroeg er niet na toen hij naar bed ging dus gewoon in bed gelegd, moest wel huilen daarna. Nog 1 keer in zijn kamer geweest om te kijken of hij zijn knuffel nog had (die gooit hij er altijd 1 keer uit😅) toen zei hij peppie (speen) niet op gereageerd en ging na ongeveer 15 minuten slapen. Ben best tevreden alleen voel me zo rot 😥

2 jaar geleden

Onze gastouder vertelde dat Loïs (nu 2 jaar en een maand) al een paar weken zonder speen en knuffel sliep bij haar. Dus wij hebben besloten vanaf dat moment ook geen speen meer te geven. Ze vroeg de eerste 2 avonden nog wel naar de speen, maar we zeiden dat die weg was en dat Loïs heel goed zonder speen kan slapen, net als bij de gastouder. Dat vond ze blijkbaar prima, want nooit meer om gevraagd en ze viel gewoon in slaap!

2 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Even een update! Wij zijn er dus vanavond gewoon mee begonnen. Voel me een ...
Goed gedaan! Ik snap je gevoel wel hoor. Maar je moet trots zijn. Heb je het volgehouden??

2 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Goed gedaan! Ik snap je gevoel wel hoor. Maar je moet trots zijn. Heb je he ...
Ja we hebben het nog steeds volgehouden. De dag erop vroeg hij erom en heeft hij de speen zelf weg gegooid omdat hij 'kapot' was. Ik had er namelijk een gat in geknipt. Als hij er nu aan denkt dan zegt hij ook dat hij kapot is. Wel is het zo dat hij savonds heel moeilijk gaat slapen alleen vraag ik me af of het door de speen komt. Hij lijkt gewoon niet moe.. Maar we gaan het volhouden💪

2 jaar geleden

Wat goed!! Lekker doorzetten!! 👌🏼

2 jaar geleden

Hier bijna een week mee geleden gestopt. Ze kreeg de speen alleen met slapen, overdag zijn we een aantal maanden geleden al mee gestopt. Tot mijn grote verbazing gaat het echt heel goed. Af en toe komt ze er wel op met : ‘speen vies geworden’ (want dat was de methode hier). De eerste 3 dagen zowel overdag als ‘savonds echt goed en vrijwel direct geslapen. MAAR NU slaapt ze de middagen niet (speelt in bed). Ik vraag me echt af of dit nou door de speen komt of haar leeftijd… kan me echt bijna niet voorstellen dat ze geen behoefte meer heeft aan de middagslaap. Gisteren op de opvang heeft ze wel geslapen. Thuis vandaag weer niet net zoals de 2/3 dagen ervoor. Hoe gaat het bij jou? Nog steeds aan het slapen?

2 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hier bijna een week mee geleden gestopt. Ze kreeg de speen alleen met sla ...
Hier gaat het super goed met geen speen meer hebben! Maar wat jij vertelt is precies hetzelfde hier. Smiddags niet meer slapen thuis, wel op het kdv gisteren. Hij was ook altijd een heerlijke slaper, soms wel 3/4 uren lang. Nu is het een 'gevecht' en dat ga ik niet doen. Vanmiddag ook weer geprobeerd maar zoals jij zegt... hij speelt in bed en roept de heletijd mamaaaaaa uit!

2 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Hier gaat het super goed met geen speen meer hebben! Maar wat jij vertelt i ...
Ohhh nee! Echt vreselijk dit.. ze kan zonder de middagslaap opzicht de dag goed door, maar als we rond 16/17 uur ergens naar toe gaan met de auto valt ze in slaap en dat is echt niks voor haar. Ze is altijd een goede slaper geweest! Ik blijf haar wel in bed doen, hoop dat het een fase is. En anders rust ze toch nog even uit… zo jammer dit.. en waarom wel op de kdv denk ik dan?

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt smiddags ook bijna niet meer.. Ik leg hem altijd in bed van 12-14 uur. En zit gewoon 2 uur in bed te spelen. Laatst 9 dagen achter elkaar geen slaapje.. Wel gewoon de volle 2 uur in bed..🙃haal hem er niet uit. Slaap je niet dat rust je toch. 🤣. Overigens is hij al voor z'n 1e verjaardag speenloos dus daar ligt het niet aan. Is vast een fase.

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt smiddags ook bijna niet meer.. Ik leg hem altijd in bed ...
Het is niet dat ik hem niet elke dag weer opnieuw in bed wil leggen want ik zou graag willen dat hij wat rust of slaapt. Alleen hier blijft hij echt schreeuwen dat hij eruit wil, kom ik hem niet halen dan probeert hij er zelf uit te klimmen dat soort dingen 😅

2 jaar geleden

Ons zoontje heeft nu al een paar maanden geen speen meer. Hij sliep er echt altijd mee dus ik was heel bang om dit af te bouwen. Tot op een dag zijn nieuwe speen van 1 dag oud direct kapot was en we deze samen met hem in de prullenbak hebben gegooid. Met een verhaaltje erbij dat ie nu kapot was en dat ie nu groot genoeg was om zonder speen te slapen. Nog steeds zegt hij soms: tut prullenbak. Maar voor de rest ging 't eigenlijk direct goed en heeft ie er geen moeite mee gehad. Succes!