10 Reacties

5 jaar geleden

We = er

5 jaar geleden

ik ben daar helemaal niet mee bezig. eet gevarieerd en ja soms vetter dan de andere dag. eet eigenlijk zoals ik altijd eet 😄

5 jaar geleden

Ik ben er ook mee bezig. Opeens enorme fan van noten :-)

5 jaar geleden

Hier één die er genoeg vanaf weet 🤪 Elke dag yoghurtje (plantaardig) met sesamzaadjes, chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten, soms walnoten... Je zult versteld staan hoeveel voedingsstoffen en vitamines er in die kleine zaadjes zitten. 😊 Om maar een vb te noemen, chiazaad ; natrium 16 mg, kalium 407 mg, voedingsvezels 34 g, eiwitten 17 g, vitamine A 54 IU, vitamine C 1,6 mg, calcium 631 mg, ijzer 7,7 mg, magnesium 335 mg. Verder veel fruit, bruin brood of crackers... Maar óók pizza, hotdogs, patat en milkshakes hoor 😂

5 jaar geleden

Reactie op Irene Maria

Hier één die er genoeg vanaf weet 🤪 Elke dag yoghurtje (plantaardig) met s ...
Koop je plantaardige yoghurt gewoon in de AH? Welk merk? :)

5 jaar geleden

Ik denk beetje meer dat ik junk food en zuiker vermijjd maar eigentlijk eet ik ook gezond van voor. Bruin brood, groenten smoothies met zaden. Ik eet ook altijd alleen maar volle melk en de vettige yogurt. Ik Probeer minder koffie te drinken.

5 jaar geleden

Meestal bij Dirk maar dat maakt tegenwoordig niet uit 😊 Ekoplaza is ook super. Gebruik zelf vaak Alpro, het is je smaak even zoeken in het begin... Oja, door het yoghurtje meng ik ingevroren blauwe bessen (bevatten ook foliumzuur) yummm!

5 jaar geleden

Ja ook hier lekker gezond haha. Maar was daar al heel veel mee bezig omdat ik wedstrijden canicross en bikejoring met de honden doe. Daardoor sport ik minimaal 5x per week en is mijn voeding en leefstijl daarop aangepast in gezonde vorm😊 Maar nu vooral veel aan het kijken naar vaker kleine beetje eten dus meer tussendoortjes zoals fruit, groente of een muesli reep. Merk dat ik steeds om de 2 a 3 uur beetje honger krijg dus pak dan weer wat. Wat betreft sporten heb ik nog niet helemaal een juiste balans gevonden haha, maar dat komt wel. Ben vooral lekker veel aan het genieten, want is mijn eerste zwangerschap☺️

5 jaar geleden

Ik zou de zo genoemde superfoods lekker laten staan, vooral Chiazaad. Dat zitten veel metalen in een hoewel ze in Nederland nog niet een duidelijke mening hebben over de negatieve bijwerkingen worden in andere westerse landen de connectie met miskraam verhoogde op een miskraam al gemaakt. Verder is het gevaarlijk voor je als je een lage bloeddruk heb. Als je lichaam er niet al aan gewend is zou ik persoonlijk gezien er vooral nu niet aan beginnen. Gelukkig zijn er hem veel andere dingen die wel goed voor je zijn, zoals broccoli (superfood in USA), spinazie, blauwe bessen, walnoten en ik kan nog wel even door blijven gaan. Zelf heb ik een nieuwe verslaving voor fruit, van de geur van vet eten wordt ik misselijk. Dus geen vast food hier.

5 jaar geleden

Ik bedoel verhoogde kans op een miskraam. Typen is moeilijk😑